VozidláAutobusy SAD BB › Karosa C 934 & Karosa LC 936Technicky vychádza rad 900 zo staršieho radu 700. Rovnako sa použila panelová konštrukcia karosérie, ale celý rám bol zosilnený. Predné a zadné čelo sú plastové, už nie sú súčasťou nosnej konštrukcie. Rovnako interiér sa líši len použitými materiálmi, usporiadanie ostalo približne rovnaké. V roku 1999 prišiel na trh inovovaný rad 900E. Vybavené sú štandardne motormi Renault. V roku 2001 štát podporil dotáciou nákup mestských a prímestských autobusov. Podmienkou poskytnutia dotácie bol tender. Ten v kategorii nad 70 miest vyhrala Karosa s typom C 934E. Tender organizovala SAD BBDS. Pre Bystricu zakúpili jeden autobus, do Brezna šli 2.

Karosa LC 936 je autobus určený na diaľkovú a medzinárodnú dopravu. V roku 1996 nahradil Karosu 937 GT 11. Samozrejmosťou je ABS, ASR, retardér aj klimatizácia. Dodával sa s motorom Renault. Bystrica nevlastní ani jednu Karosu radu LC 900, dva autobusy sú len v Brezne.


Karosa C 934E

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Karosa C 934.1351, Karosa LC 936.1037 BR-262AD, BR-618AD 1997 – 1998 1997 – 1998 2008 – 2009 2
2. Karosa LC 936.1038 BR-336AG 1999 2008 1
3. Karosa C 934E.1351 BB-494AZ, BR-511AK 2001 2001 (?) 2
Spolu: 1997 – 2001   5

Technické parametre

Dĺžka:11345 mm
Šírka:2500 mm
Výška:3165 mm
Počet dverí:2
Počet miest na sedenie:45+1 (C 934E)
42 - 47 (LC 936)
Počet miest na státie:35 (C 934E)
0 (LC 936)
Celkový počet miest:80+1 (C 934E)
42-47 (LC 936)
Motor:Renault MIHR 062045 A41 (Euro 2)), naftový šesťvalec chladený kvapalinou, preplňovaný turbodúchadlom s priamym vstrekovaním
Výkon motora:188 kW / 2100 rpm (C 934E)
217 kW / 2100 rpm (LC 936)
Objem motora:9840 cm3
Prevodovka:Praga 5P 115, 5-stupňová mechanická synchronizovaná (C 934E)
Praga 8P, 8 - stupňová mechanická synchronizovaná (LC 936)

Opis

Rad 900 sa odlišuje oblými plastovými čelami. Tým sa rozmery mierne zväčšili. Bystrický autobus je netradične v základnom bielom nátere so sivými nárazníkmi. Na bokoch karosérie sú žlté obrysové svetlá, dvere majú inak riešené zamykanie.

Všetky Karosy LC 936 majú lepené sklá a klimatizáciu. Ako prvé z celého radu 900 mali ploché zadné čelo. Pri modernizácii na typ LC 936E sa zmenila aj predná maska, daľšia modernizácia prišla s typom LC 936XE. Menila sa aj klimatizácia. Zadné dvere boli pôvodne len núdzové v polovičnej výške, ale bezpečnostné predpisy vyžadujú plnohodnotné dvere aj vzadu.

Katalóg vozidiel

BR-509AJ BR-618AD
BR-760AT
BB-494AZ BR-511AK

  • Počet nevyradených vozidiel: 0 (0%)
  • Počet vyradených vozidiel: 5 (100%)

Legenda

BR-511AKvyradené vozidlo

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
BR-262AD BR-509AJod 2002
BR-336AG BR-760ATod 2006

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.