Do Banskej Bystrice prichádzali B 732.20 od roku 1987. Miesto prevodovky 2M70 sa použila mechanická prevodovka Praga 5P zo základného modelu C 734. Mestskej prevádzke sa prispôsobil iný stály prevod. Ich výhodou oproti B 731 bola väčšia rýchlosť, menšia spotreba a spoľahlivejšia prevodovka. Nevýhodou je slabšie kúrenie v zime. Série sa navzájom mierne odlišovali zvukom motoru, prípadne použitým diferenciálom. V poslednej sérii prišlo v lete 1989 niekoľko B 732.40. Všetky mali prepĺňaný motor Euro 0. Jazdnými vlastnosťami sa od atmosferického líši až pri otáčkach cca. 1500 rpm keď turbo začína pôsobiť. Plné turbo mal jedine voz BCA 21-28 po strednej oprave, čo sa prejavovalo hlavne pri plne obsadenom vozidle, keď autobus dokázal s pevným štartom vyjsť aj tiahle stúpanie na 5-tom stupni. Podobne dobre si počína aj BB-521AI.
V roku 1999 prišla "ruská" B 732, ktorá už má mnoho spoločného s B 932. Na skúšku jazdil v Bystrici v roku 1997 "hybrid", ktorý má zadnú časť ako B 932, ale na rozdiel od Žiliny ho SAD BBDS nezakúpila. Od roku 1997 prešlo 15 vozov generálkou, takže prežili aj začiatok 21. storočia.
| Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Karosa B 732.20 | BC 40-46, BC 40-48 – BC 40-49, BC 40-51, BC 40-53 – BC 40-54, BC 40-59 – BC 40-61, BC 40-95, BC 40-97 | 1987 | 1998 – 2009 | 11 | |
| 2. | Karosa B 732.20 | BC 46-51 | 1988 | (?) | 1 | |
| 3. | Karosa B 732.20 | BC 49-43 – BC 49-46, BC 49-60, BC 49-62 – BC 49-63 | 1988 | 1998 – 2005 | 7 | |
| 4. | Karosa B 732.20 | BC 56-80 – BC 56-81 | 1989 | 2005 | 2 | |
| 5. | Karosa B 732.40 | BC 56-93 – BC 56-94, BC 56-96 – BC 56-97 | 1989 | 2002 – 2005 | 4 | |
| 6. | Karosa B 732.40 | BC 57-46, BC 57-74, BC 57-76 | 1989 | 2000 – 2002 | 3 | |
| 7. | Karosa B 732.20 | BC 12-22II | 1987 | 2002 | 1 | |
| 8. | Karosa B 832 | BC 49-60II | 1999 | 1999 | 2005 | 1 |
| Spolu | 1987 – 1999 | 30 | ||||
| Dĺžka | 11055 mm |
|---|---|
| Šírka | 2500 mm |
| Výška | 3165 mm |
| Výška podlahy | 890 mm |
| Počet dverí | 3 |
| Počet miest na sedenie | 31+1 |
| Počet miest na státie | 63 |
| Celkový počet miest | 94+1 |
| Pohotovostná hmotnosť | 9500 kg |
|---|---|
| Motor | LIAZ ML 635 (B 732.20)
LIAZ M1.2A ML 636 ležatý naftový radový šesťvalec, preplňovaný turbodúchadlom s priamym vstrekovaním, chladený kvapalinou (BB-521AI) |
| Výkon motora | 148 kW / 2100 rpm (ML 635)
152 kW / 2000 rpm (ML 636) 175 kW / 2100 rpm (ML 636E) |
| Objem motora | 11946 cm3 |
| Krútiaci moment motora | 767 Nm / 1400 rpm (B 732.20)
845 Nm / 1100 - 1200 rpm (B 732.40) 1050 Nm / 1400 rpm (B 832) |
| Maximálna rýchlosť | 80 km/h |
| Prevodovka | Praga 5P 80.50, mechanická synchronizovaná, 5-stupňová |
| BB-955BC | vyradené vozidlo: 30 (100 %) |
| BB-037BM | technologické vozidlo: 1 (3,3 %) |
| 1. | 2. | 3. | |||
|---|---|---|---|---|---|
| BC 40-46 | BB-955BC | ||||
| BC 40-48 | BCA 14-69 | BB-460AI | |||
| BC 40-49 | BCA 12-20 | ||||
| BC 40-51 | BB-092AG | ||||
| BC 40-54 | BB-026AV | ||||
| BC 40-59 | BB-232BB | ||||
| BC 40-61 | BB-695AR | ||||
| BC 40-95 | BCA 12-07 | BB-182BS | |||
| BC 40-97 | BB-034BM | ||||
| BC 49-45 | BCA 13-03 | BB-093AG | |||
| 1. | 2. | 3. | |||
|---|---|---|---|---|---|
| BC 49-46 | BC 58-02 | BB-516AI | |||
| BC 49-62 | BB-542AI | ||||
| BC 56-80 | BB-091AG | ||||
| BC 56-81 | BB-037BM | ||||
| BC 56-93 | BB-485AI | ||||
| BC 56-94 | BB-601AR | ||||
| BC 56-96 | BB-877AF | ||||
| BC 56-97 | BB-007AG | ||||
| BC 57-74 | BCA 15-64 | ||||
| BC 12-22II | BCA 21-28 | ||||
| BC 49-60II | BB-521AI | ||||