V roku 1999 prišiel na trh inovovaný rad 900E. Aby autobus vyhovel norme Euro 2, musel sa urobiť mierne úpravy na karosérii. Pri prvých 2 dverách bola podlaha znížená pomocou tzv. vaničky o 10 cm. Priestor pre kočík je, na rozdiel od radu 700 pri stredných dverách. Vodič má v kabíne vlastný strešný axiálny vetrák.
Po jednokusových sériách B 941 sa z radu B 941E nakupovali väčšie množstvá, lebo bolo potrebné vo väčšej miere nahrádzať vyraďované Ikarusy.
| Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Karosa B 941.1936 | BB-839AK | 1999 | 1999 | 2011 | 1 |
| 2. | Karosa B 941E.1964 | BB-712AO | 1999 | 1999 | 2011 | 1 |
| 3. | Karosa B 941E.1964 | BB-244AR, BB-245AR | 2000 | 2000 | 2011 | 2 |
| 4. | Karosa B 941E.1964 | BB-241AY, BB-244AY | 2001 | 2001 | 2011 | 2 |
| Spolu | 1999 – 2001 | 6 | ||||
| Dĺžka | 17615 mm |
|---|---|
| Šírka | 2500 mm |
| Výška | 3165 mm |
| Výška podlahy | 890 mm (B 941)
790 mm vpredu, 890 mm vzadu (B 941E) |
| Počet dverí | 4 |
| Počet miest na sedenie | 41+1 |
| Počet miest na státie | 118 |
| Celkový počet miest | 159+1 |
| Celková hmotnosť | 26000 kg |
|---|---|
| Motor | Renault MIHR 062045 A41 (Euro 2), naftový šesťvalec chladený kvapalinou, preplňovaný turbodúchadlom s priamym vstrekovaním |
| Výkon motora | 217 kW / 2100 rpm |
| Objem motora | 9840 cm3 |
| Krútiaci moment motora | 1210 Nm / 1200 rpm |
| Maximálna rýchlosť | 70 km/h |
| Prevodovka | Voith D 863.3, 3-stupňová automatická |
| 1. | 2. | 3. | 4. | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| BB-839AK | 1391 | 4387 | BB-390CH | ||||
| BB-712AO | 1392 | 4388 | BB-712AO | ||||
| BB-244AR | 1393 | 4389 | BB-244AR | ||||
| BB-245AR | 1394 | 4390 | BB-294BD | ||||
| BB-241AY | 4391 | BB-241AY | |||||
| BB-244AY | 4392 | BB-244AY | |||||