Reakcia na: mirkuff ktk #8:
Zošrotovali ju, viac neviem
V roku 1988 bol postavený skúšobný okruh okolo Sídliska (29. augusta - Partizánska - Nám. V.I. Lenina - žel. stanica). Na ňom premával prototyp 14 Tr aby sa overila možnosť napájania napätím 750 V. Trolejbus vždy zastal pri zastávke, otvoril a zavoril dvere. Z vozovne bol ťahaný Tatrou 813.
V ďalšom roku bolo dodaných zvyšných 6 trolejbusov a k 29.8.1989 bola na linke 36 Kremnička - Nová nemocnica začatá oficiálna prevádzka.
| Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Škoda 14 Tr 08/7 | 1001 | 1988 | 1989 | —* | 1 |
| 2. | Škoda 14 Tr 12/7 | 1002 – 1007 | 1989 | 1989 | 2006 – 2024 | 6 |
| Spolu | 1988 – 1989 | 7 | ||||
| * Zachovalo sa historické vozidlo | ||||||
| Dĺžka | 11300 mm |
|---|---|
| Šírka | 2500 mm |
| Výška | 3410 mm |
| Výška podlahy | 750 mm |
| Rázvor | 5420 mm |
| Počet dverí | 3 |
| Počet miest na sedenie | 24 až 29 |
| Počet miest na státie | 56 až 51 |
| Celkový počet miest | 80 |
|---|---|
| Elektrická výzbroj | Škoda, tyristorová, pulzná |
| Motor | 8 AL 2943 rN |
| Výkon motora | 120 kW / 1540 rpm |
| Počet motorov | 1 |
| Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
| Nápravy | predná: LIAZ, tuhá
zadná: RÁBA 118.06, tuhá, hnacia |