Mesto pripravuje ďalšie rekonštrukcie zastávok MHD

Zlepšenie zastávkovej infraštruktúry má pomôcť zvýšiť atraktivitu mestskej hromadnej dopravy.

Mesto Banská Bystrica obstaráva zhotoviteľa projektových dokumentácií pre rekonštrukciu zastávok MHD na území mesta. Zastávky určené na rekonštrukciu boli rozdelené do štyroch kategórií podľa toho, aký typ úpravy je požadovaný.

  • Do prvej kategórie patria zastávky, kde mesto požaduje navrhnúť novú nástupnú plochu s prvkami pre nevidiacich, nový betónový/asfaltový zastávkový záliv, kasselský obrubník, nový mobiliár (kôš, lavička, prístrešok), prípadne aj verejné osvetlenie a chodníky. Do tejto kategórie mesto zaradilo spolu 24 nástupíšť zastávok, pričom rozsah úprav pre jednotlivé zastávky bude rôzny.
  • V druhej kategórii zastávok je plánovaná obnova nástupnej plochy, v niektorých prípadoch s doplnením kasselského obrubníka. Aj v tejto kategórii sa pri niektorých zastávkach požaduje návrh nového mobiliáru a prístrešku. Táto kategória zahŕňa spolu 115 nástupíšť.
  • Tretia kategória zahŕňa zastávky, na ktorých bude požadovaná výmena alebo doplnenie prístreška, prípadne aj nového mobiliáru (lavička, kôš). Do tejto kategórie mesto zaradilo celkovo 24 nástupíšť.
  • Na zastávkach zaradených do štvrtej kategórie mesto požaduje návrh nového vodorovného dopravného značenia, prípadne doplnenie lavičky a koša. Tieto úpravy sú plánované na 47 nástupištiach.

Zoznamy zastávok v jednotlivých kategóriách s podrobnejším popisom navrhovaných úprav je možné nájsť v súťažných podkladoch.

Súčasťou zákazky na vypracovanie projektových dokumentácií pre stavebné povolenie v podrobnostiach pre realizáciu stavby je aj následný odborný autorský dohľad počas realizácie. Požadovaná lehota na vypracovanie projektov je v závislosti od kategórie zastávok a ich umiestnenia (na pozemkoch mesta/na cudzích pozemkoch) od 3 do 10 mesiacov.

Zákazku v predpokladanej hodnote 193 709 € bez DPH plánuje mesto financovať prostredníctvom nenávratného príspevku z fondov EÚ, príp. z vlastných zdrojov. Rovnako aj následná realizácia rekonštrukcií by mala byť financovaná z eurofondov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Hlavne, nech výsledok nie je ako Lazovná smer Sásová, kde stojí voda ako na jazere a kanál sa usmieva nasucho. Takáto robota ❗
Reakcia na: pumaa11 #1:
Na Wolkerovej u. by stačilo pridať označník ale vzhľadom na počet cestujúcich sa toho asi nedožijeme. Taktiež aj prehustenie zastávok v okolí europy. V špičkách by sa z obojsmernej Švermovej busy nedostali.

Najrealistickejšie je doplnenie zastávky H. Vajanského oproti súčastnej, keďže miesto je (zoberme si napríklad Úsvit), a autá vedia obísť stojaci autobus aj cestou pred pointom. V tomto vidím tiež vyznam iba keď cestujúci chce prestúpiť z mhd (L24, L34, L90) na regionálny bus na Štadlerku. A prestup mhd-mhd je celkom rarita v BB kvôli zbytočne komplikovanému linkovému vedeniu aké mame teraz.
Škoda , že sa neplánuje (aspoň som nenasiel) doplnenie zastavok v opačnom smere pri takomto projekte:
Wolkerova u.
Švermova ESC
Europa SC
H. Vajanskeho (Point)