Veteranisti majú záujem väčšinou o tie v pôvodnom stave no v prípade SAD ZV je lepšie nechať "bastel" . Tie si obyvatelia ZV pamätajú viac ako tie hranaté na naftu, kt. skončili v roku asi 2012, možno skôr. Práve ZV247AM je doslova legenda, keď sa povie Karosa z 10tky, väčšina Zvolenčanov vie o ktorú sa jedná (vždy jazdila príkladne čistá a načas čo sa v ZV videlo aj vidí málo). A narozdiel od zvyšných 2 adeptov jazdí od 1988 u SAD ZV. Keby mám čo s tou Karosou robiť, už ju mám takú ZV186BH na dvore no dnes sa na tom ľudia voziť normálne už nechcú a ani ako veterána si to nik neobjedná
Súhlasím s tým, že netreba všetko vracať do pôvodného stavu. Mestské Karosy SAD ZV sú výnimočné tým, že zasahovali do pravidelnej premávky aj v pokročilom 21. storočí - a to nejde celkom dobre pripomínať stavom z roku 1988. Obzvlášť, keď originálov je dochovaných dosť už v ČR.
V tom 2014 bola 595BC krásna, dokonca vedela ísť aj vlastnou silou no v roku 2018 sa ukázali jej fotky na Instagrame a tam vyzerala byť v biednom stave a nekompletná. ZV-647BC po odstavení v BB (2010) bola v roku 2014 prevezená do Žiaru a tam jazdila asi do jesene 2016 a aj v 2018 vyzerala veľmi slušne. Za mňa naj kandidát 247AM- je to najstaršia prevádzkovaná 700vka vôbec, žiadna nevydržala viac. Kľudne by som ju nechal v tomto stave, nebola by treba ani žiadna oprava, vyzerá fajn. Myslím že by bolo dobré zachovať aj takýto "bastel" keďže veteranisti o to záujem nemajú a zaslúžila by si to. Tieto bastle doslova zachraňovali MHD Zvolen po dobu 10 rokov aj keď Citelisy vypovedali službu
Znie to zaujímavo. ZV-595BC sa ukázala ako statická expozícia v novembri 2014 v historickom centre, na imhd je aj fotka: https://imhd.sk/bb/galeria-media/127829/ZV-595BC-ako-upútavka-na-výstavu?ghv=6885&ref=bb%2Fvozidlo%2F6885%2FKarosa-B-731-a-732-ZV-ZV-595BC
O ZV-647BC som netušil, že tento voz ešte fyzicky existuje. A pokiaľ ide o ZV-247AM, popravde si neviem predstaviť, že by plynofikovaný voz po GO s čelami 950 vrátili do pôvodného stavu, i keď nič nie je nemožné.
Každopádne, akákoľvek snaha o uchovanie historického autobusu bude veľmi vítaná.
Info zo SADky: Jeden z týchto troch by mal byť historičák ZV-595BC, ZV-647BC, ZV-247AM. Pôvodne sa zamýšlala ZV-595BC no pravdepodobne je v dosť zlom stave, ZV-647BC je síce kompletná ale typ .166x bol málo prevádzkovaný a najhorúcejší kandidát je ZV-247AM. Celý čas prevádzkovaná v SAD ZV, najstaršia a stále v premávke. Prerábala by sa do pôvodného stavu.
Mne to zobrazuje v poriadku oba smery. Problem je len v tom, ze pri niektorych kombinaciach (aj 21+22) nie su opacne smery vedla seba, ale pod sebou. Vedla seba su tie iste smery, ale jeden je trasa linky 21, druhy trasa linky 22 a podla toho su v tom spolocnom CP aj smerove poznamky (napr. S Ide len po zastávku Sládkovičova na spoločnom úseku.)
takže v BB je už plná premávka, vyškrtali spoje na 21 na meste a majú vystaráno....žeby sa riešilo komplexne spojenie 21+455, to nie. A vozy #3201 až 3203 len potvrdzujú plytvanie verejnými zdrojmi za súčasnej situácie, kedy už dávno mali jazdiť do Rakytoviec, Podlavíc či Iliaša.
Ako som už písal, mestský dopravný podnik v ktorom je väčšinovým akcionárom jeho v podstate konkurenčná spoločnosť ja najväčší omyl aký vôbec mohol vzniknúť. To čo mesto dlhodobo už roky rokúce predvádza s MHD nie je snaha o jej skvalitnenie ale len spôsob ako naplniť vrecká predstavenstvu SAD ZV.
Tie novšie vozy B952E sa museli predať SAD ZV, keďže SAD sa stal väčšinovým vlastníkom a tak povediac si "predali" vtedy nové vozy sami sebe a do DP dali haraburdy. To nieje o základnej logike, ale o akcionárovi.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
PeterBB
To zariadenie so zelenou kontrolkou vpredu pod sklom je načo?