Dnes poobede mi prišla i odpoveď na e-mail:
Dobrý deň,
V zmysle prepravného poriadku máme právo vystaviť sankciu, pri takomto čase to však tolerujeme.
Ing. Radovan Spišiak
Vedúci oddelenia kontroly
Slovenská autobusová doprava Zvolen, akciová spoločnosť
Dobrý deň,
V zmysle prepravného poriadku máme právo vystaviť sankciu, pri takomto čase to však tolerujeme.
Ing. Radovan Spišiak
Vedúci oddelenia kontroly
Slovenská autobusová doprava Zvolen, akciová spoločnosť
PeterBB
Nový železničný cestovný poriadok od nedele počíta so zmenami, ktoré presadzovali spolupracovníci Útvaru hodnoty za peniaze. Pribudnú vlaky medzi Bratislavou a Prievidzou, Zvolenom a Košicami. Cestujúci sa však o ôsmej večer nedostanú z Bratislavy do Banskej Bystrice.
Čo sa mení na „južnej“ trase Bratislava – Zvolen – Košice
Nebudú už jazdiť priame vlaky Bratislava – Zvolen – Košice (s výnimkou nočnej „Poľany“). Rýchliky pôjdu alebo na trase Bratislava – Zvolen – Banská Bystrica, alebo na trase Zvolen – Košice, pričom vo Zvolene sa bude dať prestúpiť.
Pribudnú dva páry rýchlikov medzi Zvolenom a Košicami, ich počet sa tak zvýši zo štyroch na šesť. Večerný vlak z Bratislavy do Banskej Bystrice, ktorý slúžil ako posledný denný spoj, bude skrátený len po Levice. Opačným smerom nepôjde ranný expres.
Od zmeny si sľubujú zmiernenie meškaní a lepšie využitie rušňov a personálu.
Priame vlaky Bratislava – Zvolen – Košice železnice naposledy zaviedli v čase, keď bol ministrom dopravy Árpád Érsek z Mosta-Híd. Tento systém však fungoval aj v dávnejšej minulosti.
Čo sa mení na trase Bratislava – Prievidza
Pribudnú dva páry priamych regionálnych expresov, ich počet v bežný deň stúpne zo štyroch na šesť.
Nebudú sa vymieňať rušne v Leopoldove, takže súprava pôjde s dieselovým rušňom aj na elektrifikovanom úseku z Bratislavy po Leopoldov.
Celkový jazdný čas po novom sa o pár minút predĺži (napríklad z Bratislavy do Prievidze doteraz vlaky jazdili za 2 hodiny 52 minút, po novom to bude o tri minúty viac).
Drvivú väčšinu vlakov si od ZSSK objednáva a financuje štát prostredníctvom ministerstva dopravy.
V novom grafikone sú aj ďalšie zmeny. ZSSK počíta s obnovením troch párov komerčných vlakov InterCity z Bratislavy do Košíc a späť (k súčasnému jednému) a rozšírením počtu vlakov medzi Košicami a Budapešťou, ktoré prevádzkuje s maďarskými železnicami.
Skutočnosť ešte môže ovplyvniť pandémia, od jej vypuknutia robili železnice viacero mimoriadnych zmien.
Zdroj: Denník N