Tak trochu k veci, pár postrehov z verejnej dopravy v ZA - kraji:
vstupné parametre: ,,moja dopravná karta vydaná dopravcom Arriva Liorbus, nabitý kredit
cestovanie 1: Ružomberok - Dolný Kubín, tam prestup Dolný Kubín - Zázrivá, dopravca Arriva Liorbus, platba dopravnou kartou Arriva samozrejme nižšie cestovné ako pri platbe v hotovosti, príjemne prrekvapilo, že v ZA - kraji, je PRESTUP pri platbe kartou v PRÍMESTSKEJ DOPRAVE a to konkrétne pri Arrive do 65 minút! A to so zľavou 50% prosím pekne a tento prestup môže byť opakovaný.
cestovanie 2: Žilina - Terchová, Vrátna a naspäť Belá - Žilina, dopravca SAD Žilina, platba dopravnou kartou Arriva (akceptovaná) a cestovné nižšie ako v hotovosti a tiež je tam možný PRESTUP v prímestskej doprave, v pôsobnosti SAD Žilina je to do 30 minút.
Neskúšal som, či sa dá dobiť dopravná karta Arriva v SAD Žilina, ale platiť sa dá a platia všetky výhody vrátane prestupov.
Zhrnutie. V BBSK kraji je jediný bonus v prímestskej doprave, že sa uznávajú dopravné karty SAD ZV a LC navzájom a že cestovné je nižšie oproti platbe v hotovosti, ale tým to končí, žiadne ďalšie zľavy pri prestupe v prímestskej doprave a ani mesačné, či týždňové lístky (toto je čerstvá novinka na Liptove v prímestskej doprave, dá sa to nahrať na určitú trasu). Žiadna extra podpora a koordinácia prímestskej dopravy v BBSK, takmer žiadne náväznosti, autobusy si chodia ako chcú, nie je výnimka +- 5 až 10 minút oproti cestovnému poriadku.
V ZA kraji chodí (mimo nejakej mimoriadnosti) verejná doprava včas, tj. +-2 minúty je normál a žiadne také, že sú nereálne cestovné poriadky, autobusy vychádzajú z východzej zastávky včas, nie ako SAD ZV, že má odchod napr. o 8:00 a príde na nástupište 8:02 a podobne.
A z môjho subjektívneho pohľadu je v ZA kraji viac doprava využívaná, lebo je rýchlejšia, koordinovaná s bonusmi pre ,,kartových,, a ,,predplatených,,. Cestovné v hotovosti je zase oproti BBSK vyššie.
vstupné parametre: ,,moja dopravná karta vydaná dopravcom Arriva Liorbus, nabitý kredit
cestovanie 1: Ružomberok - Dolný Kubín, tam prestup Dolný Kubín - Zázrivá, dopravca Arriva Liorbus, platba dopravnou kartou Arriva samozrejme nižšie cestovné ako pri platbe v hotovosti, príjemne prrekvapilo, že v ZA - kraji, je PRESTUP pri platbe kartou v PRÍMESTSKEJ DOPRAVE a to konkrétne pri Arrive do 65 minút! A to so zľavou 50% prosím pekne a tento prestup môže byť opakovaný.
cestovanie 2: Žilina - Terchová, Vrátna a naspäť Belá - Žilina, dopravca SAD Žilina, platba dopravnou kartou Arriva (akceptovaná) a cestovné nižšie ako v hotovosti a tiež je tam možný PRESTUP v prímestskej doprave, v pôsobnosti SAD Žilina je to do 30 minút.
Neskúšal som, či sa dá dobiť dopravná karta Arriva v SAD Žilina, ale platiť sa dá a platia všetky výhody vrátane prestupov.
Zhrnutie. V BBSK kraji je jediný bonus v prímestskej doprave, že sa uznávajú dopravné karty SAD ZV a LC navzájom a že cestovné je nižšie oproti platbe v hotovosti, ale tým to končí, žiadne ďalšie zľavy pri prestupe v prímestskej doprave a ani mesačné, či týždňové lístky (toto je čerstvá novinka na Liptove v prímestskej doprave, dá sa to nahrať na určitú trasu). Žiadna extra podpora a koordinácia prímestskej dopravy v BBSK, takmer žiadne náväznosti, autobusy si chodia ako chcú, nie je výnimka +- 5 až 10 minút oproti cestovnému poriadku.
V ZA kraji chodí (mimo nejakej mimoriadnosti) verejná doprava včas, tj. +-2 minúty je normál a žiadne také, že sú nereálne cestovné poriadky, autobusy vychádzajú z východzej zastávky včas, nie ako SAD ZV, že má odchod napr. o 8:00 a príde na nástupište 8:02 a podobne.
A z môjho subjektívneho pohľadu je v ZA kraji viac doprava využívaná, lebo je rýchlejšia, koordinovaná s bonusmi pre ,,kartových,, a ,,predplatených,,. Cestovné v hotovosti je zase oproti BBSK vyššie.
Prv než začne človek písať, tak by si mal upratať myšlienky v hlave. Ak by si si ich upratal, tak by si vedel, že na referentskej úrovni sa rieši iba to, čo nadriadený uloží za úlohu. Nadriadený referenta je vedúci oddelenia, nad ním vedúci odboru, nad ním riaditeľ úradu a nad ním predseda VÚC. Ďalej návrhy a riešenia prechádzajú komisiami zloženými väčšinou z krajských poslancov, ktorých kvalita klesá čím ďalej tým viac a úmerne s tým, do akého počtu vecí zasahujú. Keď je niekto odborník na gynekologicko-pôrodné alebo iné zdravotnícke veci, tak by sa mal vŕtať v tom a nie napríklad v kultúre, či doprave. Ale keďže aj v tvojom/Vašom prípade je "in" sa vŕtať v tom, čomu nerozumieš (to nie je zlé, všetko sa dá doučiť) a ani nechceš rozumieť, tak to takto na obraz takýchto ľudí na Slovensku vyzerá, vrátane dopravy, keď sa do nej starajú zdravotníci, dealeri "farmaceutík", ITčkári, bankári, poľnohospodári, či také esá ako telocvikári a policajti.
Prv pošli niektoré posilové spoje NR-BA, potom aj ostatné NR-BA zmizli a nakoniec linka komplet. A pozerám tak na portal.cp, že aj odborníkom zo SADiek kopa DAL skapala. Už ich zjavne netrápi ako sa dostanú ľudia z Gemera do Košíc, či Lučenca, alebo Zvolena za prácou
Pomaly sa ku dnu prepadá aj DAL z Nitry, čo si ozaj neviem vysvetliť, že ako sa majú ľudia prepraviť medzi týmito mestami. A to boli tiež SADisti jedni z tých, čo vrieskali ako im záleží na službách pre ľudí a ako obhajujú záujmy a práva ľudí na dopravnú obslužnosť. Nuž neviem ale služba poskytnutá 1-2x za deň nepravidelne namiesto 4x minimálne v 4h odstupoch (takte) s pravidelnou trasou a jazdným časom nie je službou ale paškvilom a paródiou na VHD. V takto organizovanej doprave ostane už len zúfalec bez vodičáku, či auta, alebo držiteľ preukazu ZŤP, človek do 18 rokov, dakto bez dostatočného príjmu na utiahnutie auta, či potreby cestovať a ešte dopravný fanatik, ktorý stále aj v tej mizernej ponuke vie nájsť spôsob ako cestovať a užiť si cestu.
VÚC nič nebráni so železnicami riešiť stav tratí minimálne záujmom o GVD a jeho potreby z hľadiska infraštruktúry. Keby sa okrem dopravcov na dráhe vyjadrili k stavu infraštruktúry aj VÚC a mestá/obce, prejavili záujem, tak by bol tlak na riešenie stavu tratí väčší a bola by vyššia šanca uspieť = pohnúť sa vpred s rekonštrukciou tratí. Inak vyzerá, keď stav trate 150 rieši akurát tak ZSSK so ŽSR, možno Cargo má pripomienky raz za čas a starostovia miest a obcí na trati ani nepípnu, ako keby sa ozvali všetci, čím by deklarovali seriózny záujem o železničnú dopravu. Takto to vyzerá, že nikto záujem nemá a preto vládne dojem, že to nikoho nepáli a netreba to riešiť. V systéme aký máme dnes si treba otvoriť "hubu", pretože za nás nikto nič neurobí. Časy kedy to tak bolo dávno skončili, že stačilo si odrobiť svoje a doma vyložiť nohy. Teraz sa bohužiaľ treba zaujímať o veci, inak sa neriešia.
pomaranc