14x KLBOVY AUTOBUS CNG...
Kde sú spomínané kĺbové autobusy?
A kde sú tie elektronické označníky ?
>>> ODPOVEĎ:
Spoločnosť Slovenská autobusová doprava Zvolen, a.s. bola úspešná pri ďalšom projekte ekologizácie MHD v meste Banská Bystrica, kde v rámci Operačného programu Životné prostredie bude poskytnutá možnosť obnovy vozidlového parku v MHD Banská Bystrica o ďalších 14 ks nových kĺbových autobusov s pohonom na zemný plyn, a to za výraznej pomoci prostriedkov z fondov EU. Predpoklad dodania je do konca tohto roku.
Čo sa týka elektronických označníkov, je táto téma stále otvorená z dôvodu, že sa rýchlym tempom vyvíjajú informačné technológie a je treba vybrať v správnom čase tú, ktorá sa bude používať najbližšie roky bez potreby väčších investícií na jej obnovu v ďalšom období. Druhá stránka je, či je možné vôbec v tomto období realizovať rozsiahle investície nad rámec bežných prevádzkových potrieb, keď Mesto BB zápasí s nedostatkom rozpočtových zdrojov a jeho prvoradou úlohou je mať v tomto roku uhradené všetky záväzky z neuhradených dotácií na krytie strát z výkonov vo verejnom záujme. Zatiaľ sa pracuje na aplikáciách pre mobilných užívateľov, kde si budú môcť jednotne stiahnuť aplikácie cestovných poriadkov pre všetky paltformy: mobily, notebooky, ai. v operačných programoch Windows, Windows mobile, Android, Iphone, ai.
Jagerčíková Mária
Útvar hlavného dopravného inžiniera
Kde sú spomínané kĺbové autobusy?
A kde sú tie elektronické označníky ?
>>> ODPOVEĎ:
Spoločnosť Slovenská autobusová doprava Zvolen, a.s. bola úspešná pri ďalšom projekte ekologizácie MHD v meste Banská Bystrica, kde v rámci Operačného programu Životné prostredie bude poskytnutá možnosť obnovy vozidlového parku v MHD Banská Bystrica o ďalších 14 ks nových kĺbových autobusov s pohonom na zemný plyn, a to za výraznej pomoci prostriedkov z fondov EU. Predpoklad dodania je do konca tohto roku.
Čo sa týka elektronických označníkov, je táto téma stále otvorená z dôvodu, že sa rýchlym tempom vyvíjajú informačné technológie a je treba vybrať v správnom čase tú, ktorá sa bude používať najbližšie roky bez potreby väčších investícií na jej obnovu v ďalšom období. Druhá stránka je, či je možné vôbec v tomto období realizovať rozsiahle investície nad rámec bežných prevádzkových potrieb, keď Mesto BB zápasí s nedostatkom rozpočtových zdrojov a jeho prvoradou úlohou je mať v tomto roku uhradené všetky záväzky z neuhradených dotácií na krytie strát z výkonov vo verejnom záujme. Zatiaľ sa pracuje na aplikáciách pre mobilných užívateľov, kde si budú môcť jednotne stiahnuť aplikácie cestovných poriadkov pre všetky paltformy: mobily, notebooky, ai. v operačných programoch Windows, Windows mobile, Android, Iphone, ai.
Jagerčíková Mária
Útvar hlavného dopravného inžiniera
PFM
Ja si naopak myslím, že tie 900vky prežijú Citelisy, že Citelisy sa omnoho skorej rozpadnú. 900vky možno budú "šliapať 700vkám na krk", v tom zmysle, že možno vydržia aj toľko, koľko vydržali 700vky. A Citelisy sa po pár rokoch sami od seba rozpadnú. Veď to vidno teraz, 900vkám to ťahá na 6 - 7 rokov, a Citelisom na 3 roky. A na 900vkách nevidno, že by boli v zlom, alebo horšom stave, alebo že by boli nejak extra opotrebované... Držia sa a sú stále dobré a spoľahlivé. A na Citelisoch čím ďalej tým viac vidno, ako sa rozpadajú. ? Dennodenne sa dá vidieť ako Citelisy kapú, a zachraňujú ich záložné 900vky. Aj pre toto je škoda toho nezmyselného VR na 14 CNG kĺbákov, pretože možno tie 900vky sú poslednými spoľahlivými a kvalitnými vozmi na MHD BB a ešte sú pomerne nové, na to aby boli nahradzované a ešte k tomu niečím, čo nevydrží tak dlho a tak spoľahlivo ako 900vky. To VR na kĺbáky je totálna hlúposť a zbytočnosť. Ale ajtak, najchybnejší krok bolo VR na 19 krátkych trolejbusov. Lebo teraz sa už nič nedá ovplyvniť. Nedajú sa objednať kĺbové trolejbusy, lebo kebyže sa objednajú, tak by sme mali X nepotrebných a zbytočných sólo trolejbusov 30Tr, ktoré by nebolo kam zaradiť. Jedine keby tie nové kĺbové trolejbusy nahradili staré 15Trky, ale to by kapacitne absolútne nič nevyriešilo. Bystrica svojími nelogickými a nerozumnými rozhodnutiami plytve peniazmi, vyhadzuje ich von oknom (však čo, veď sú z fondov). A vrchní si určite myslia: "Na, tu máte nové trolejbusy a nesťažujte sa". 19 sólo trolejbusov z eurofondov bol najhorší krok v novodobej histórii MHD BB (pokiaľ nerátam príchod SAD ZV v 2006tom), ktorý nás zaviazal na pár rokov kapacitného nedostatku, teda pokiaľ zas neklesne počet prepravovaných ľudí. Bystrickí dopravcovia sú dopravní Pat a Mat. Aj keď sa snažia niečo zlepšiť, tak to v konečnom dôsledku celé dodrb..kazia. No 14Tr / 15Tr ak budú mať takú "údržbu", ako zosnulé 900vky, tak dlho nevydržia, chvíľa a sú KO. A asi máme dočasne o jednu 15Tr menej, minulý týždeň som videl na Wolkerovej odstavenú 1523, spolu s vrchármi a modrou dodávkou DPMBB, a mala dosť hnusne poškodený mech.