Reakcia na: neoBB #46368:
...a to ešte 3 týždne (12.12.11-30.12.11) vydržal jazdiť posunutý spoj L13 o 15:30x, ďalej na Terasu, (L97 ide až o 16:05x, predtým L 13 už 14:35x 07/11 Vozovňa, potom 09/11 Terasa) z Kyjevského na Sládkovičovu, 5 minút po nich, asi ti chýba ?(inak vložené časy zrušeného úseku L13 Roos.nem.-Kyjevské sa ničím nenahradili..., ani sa už neupravovala 3+5 vzhľadom na L97 a zrušenú L13)
Môj postreh:
Linka č.32 Iliaš-Kyjevské nám.-Podlavice a späť existuje od 8/2006 ako doplnková, špičková linka s 8 pármi spojov vedená Fončordou, čo sa podarilo presadiť po zmene dopravcu. Nahrádza už skôr zavedené malokapacitné spojenia Podlavičanov (absentujúca trolejová trať Gaštanová-Rooseveltova nemocnica/Tajovského) s Radvaňou vedúcich priamo cez park (L93, vtedajšia 32 2001/02-2005), obchádzajúcich ale žiadanú Fončordu, zrejme kvôli minimalizácii súbehového úseku Tajovského SOŠ-Kyjevské nám.-Sládkovičova, navyše pod trolejmi (ale bol zase "trasový" súbeh L32+93 Gaštanová-H.Vajanského-Sládkovičova, rozdiel bol len v expresnosti L93 a v koncových "konečných" Terasa/Iliaš II.).
Linka spája oba "konce" bez natiahnutých trolejov (Iliaš, pri moste-Zvolenská cesta TESCO a Tajovského SOŠ-Podlavice, Gaštanová, hlavná väzba Zvolenská cesta-Podlavice/popr. ďalej prestup na/z PAL 601462, resp. opačne), pričom prechádza zatrolejovanou časťou Sládkovičova-Tajovského SOŠ, kde sa napojí na trasu "podlavických" liniek z mesta (27+34+35+36+601462). Po trase vznikajú ďalšie väzby (Radvaň-UMB/Podlavice, Zvolenská cesta/oplotená časť za R1/-Fončorda, Fončorda-Podlavice, resp. opačne, atď.).
Preto tak trochu nechápem, prečo pred oplotením R1 v období nepremávania trolejov a preferovaním úseku L3 pred L2, keď to bolo možné (2006-2007), boli autobusy L3 (na rozdiel od L8 zostala skrátená TESCO varianta L9 bližšia k Zv.c., X-linky nerátam) predĺžené len na jednu stranu do Krematória, či Rakytoviec, no druhá strana ostala len na konci Rooseveltovej nemocnice, pričom by mohla byť až v Podlaviciach (aspoň časť spojov, resp. spoje L32 do nej pohltené...). Keď už vtedy teda bola aj L32, mali sa aspoň odstrániť "časové" súbehy (všade sa samozrejme nedá, špičkové priority, kapacita, atď.) s vtedy autobusovou L3, no toto sa ani nevnímalo (ako veľa ostatného...)
Keď si pozrieme súčasný CP L3+32 Sládkovičova-SOŠ (Kami radšej túto kombináciu nenahodil ?), zistíme, že zahanbujúco každý spoj

Takže poďme sa na to pozrieť (keď mi z diskusného vymazalo súbehovosť L97 s L6, ktorá sa medzitým pretrasovala):
Sládkovičova (smer Tajovského):
L3 5:58x (6:09x), L32 6:01x (až 6:15x-to je už medzi dvomi L3)
L3 6:59x (7:11x), L32 7:01x (až 7:15x-to je už medzi dvomi L3)
L3 8:09c (8:21c), L32 8:11x (8:25x)
L32 13:41x (13:55x), L3 13:44c (13:56c)
L3 14:44c (14:56c), L32 14:46x (15:00x-to je už medzi dvomi L3)
L32 15:51x (16:05x), L3 15:54x (16:05x)
L3 17:14x (17:25x), L32 17:16x (17:30x)
Tajovského SOŠ (smer Sládkovičova):
L32 5:26x (5:39x), L3 5:29x (5:39x)
L3 6:30x (6:41x), L32 6:31x (6:44x)
L3 7:30x (7:41x), L32 7:31x (7:44x)
L3 8:40c (8:51c), L32 8:41x (8:54x)
L32 13:11x (13:24x), L3 13:15x (13:26x)
L3 14:10c (14:21c), L32 14:11x (14:24x)
L32 15:16x v strede medzi dvomi L3 (15:29x), L3 15:20x (15:31x)
L3 16:19x (16:29x), L32 16:21x (16:34x)
Je ešte aj rozdielna disproporcia minutáže (čo môže mýliť z oboch strán súbežného úseku), kde paradoxne autobusovej L32 má trvať tento úsek nadhodnotených 13-14 min., pričom trolejbusu len 10-12 min. (napr. L32 ide 2-3 minúty po L3, no na konci súbehu je už cca v strede medzi 10 min. intervalom L3 ?)
Stačí takto

Ivanecko
Dík.