Reakcia na: Papyr #44966:
Na akúkoľvek kritiku by bolo potrebné poznať najprv konkrétny projekt. Ja som ho nevidel, ale z tvrdení nielen z toho článku sa používa výraz plechová búda, s čím možno súvisí argument, že takáto architektúra patrí na okraj mesta ako do jeho širšieho centra. Ak by to bolo všetko v tejto rovine, tak s jej tvrdením súhlasím a myslím si, že tento objekt si zaslúži o niečo viac ako dizajn krabice. Otázne je, či išlo naozaj o plechovú búdu, alebo nám tu len takýmto spôsobom interpretujú obchodné centrum, voči ktorým majú mnohí Bystričania (rozumej dôchodcovia vo väčšine prípadov) averziu a absolútne nesúhlasia so žiadnymi novými obchodnými prevádzkami a hneď ti povedia, že vedľa je Kaufland, cez ulica bola Billa a že načo ešte toto... A keďže dôchodca je volič, nikto si ich nechce pohnevať a táto skupina má na rozvoj mesta značný vplyv.Čo sa týka tvrdení Priehodovej, tak mi celkom nie je jasné, či sa jej nepáči len predložený návrh investora a jeho architektonické a funkčné riešenie priestoru, alebo sa jej jednoducho nepáči idea autobusovej stanice ako obchodného centra, poprípade je tam ešte tlak z inej strany. V prvom prípade sa o tom pokojne môže diskutovať. Ak je to druhý prípad, potom asi naozaj nikde nebola a neuvedomuje si, že investor tam vloží peniaze práve kvôli tým obchodným prevádzkam a nie kvôli autobusovej stanici. Ani poznámka, že cestujúci musí prejsť okolo obchodov – nerozumiem, čo je na tom také poburujúce, ak to bude riešené ako v iných mestách. Ak chcú získať cudzí kapitál, musia sa zmieriť s tým, že časť stanice bude obetovaná pre obchodné prevádzky, čo vôbec nie je na škodu cestujúcim. Ak chce mať stanicu riešenú primárne len s funkciou vybavenia cestujúcich s čakárňou, bufetom a záchodom, tak takéto zmýšľanie možno bolo aktuálne 50 rokov dozadu, resp. pre mestečká, kde nie je potenciál na niečo lepšie.
Flying