Včera som od 18:35 do 18:45 stál na zastávke Námestie slobody, a pri mne jeden potencionálny cestujúci trolejbusovej dopravy (ako som počul z jeho rozhovoru, pôjde trolejbusom, lebo je ekologický a preto tých sk...ných 60centov nedá autobusu idúceho na Nám. Ľ. Štúra). Po odchode 15TrM na L1 o 18:39 mal ísť na Nám.Ľ.Śtúra trolejbus L2 o 18:42 (vlastne 2+12, ale to on asi netušil). Prišla Karosa radu 900 na L12. Po jej príchode vraví, že čo je to za "zase nové číslovanie", že on pojde predsa trolejbusom. O 18:45 mal ísť trolejbus na L8 (linka 8+18 po novom) a zase Karosa B 932 na linke 18...na to mu už vravím, že to je teraz "taká móda" v BB, tak nastúpil so mnou do tej osemnástky...úsmevná epizóda, však? ?
Linka č. 601454
- všetky spoje v smere na Parkovisko Mičinská zastavujú na zastávke H. Vajanského
Linka č. 601458
- spoj o 6:45x z Pieninskej je posunutý na 6:40x
Linka č. 601460
- spoj o 4:45 z Balážov je posunutý na 4:40
Linka č. 601468
- nový pár spojov o 13:45aL z AS do Španej Doliny a späť zo Španej Doliny o 14:20aL (L-premáva od 2.4.2010 do 26.9.2010)
- nový pár spojov o 21:20(6)L z AS do Španej Doliny a späť zo Španej Doliny o 21:55(6)L (L-premáva od 19.6.2010 do 25.9.2010)
Linka č. 601469
- posun spoja o 19:35 z AS na Motyčky do novej časovej polohy o 19:00
- posun spoja o 4:30x z Motyčiek na 4:45x, príchod do BB nezmenený
- posun spoja o 17:30 z Ružomberka do BB do novej časovej polohy o 17:10
Urobil som také malé sčítanie počtu prímestských spojov, ktoré dôjdu do Rooseveltovej nemocnice v čase medzi 5:00 a 9:00
- 1 x z Badína
- 7 x zo Zvolena (niektoré idú z ďalej)
- 1 x z Povrazníka
- 1 x z Balážov
- 1 x z Podkoníc
- 1 x z Pohronského Bukovca
- 1 x z Banská Bystrica, AS
- 5 x z Brezna (niektoré idú z ďalej)
- 1 x z Hnúšte
- 1 x z Jasenia
Pokiaľ som na nič nezabudol, malo by to byť spolu 20 spojov, čo je naozaj celkom slušný počet spojov. Väčšina tých spojov chodí plná. Pred niekoľkými rokmi nebolo tých spojov 20, ale 0 (slovom nula). Toľko pre ilustráciu.
V Žiline asi nebol záujem zachovávať autobus maďarskej výroby a Ikarusy tam okrem toho skončili skôr oproti ostatným krajským mestám a v tých časoch ešte nemali dopravné podniky vo zvyku zachovávať niečo ako historické.
To kĺbové Volvo bolo aj tak anomáliou vo vozidlovom parku a považoval by som za nie celkom normálne, aby sa zachovalo niečo také a trebárs Karosa C 734 alebo Ikarus 280 nie.
Re #40560 S499.1023: V čom bola T3 lepšia napr. oproti viedenskému E-čku?
Re #40561 S499.1023: Veď myšlienku "Ik 280 forever" tu nikto nepresadzuje...
Zaujmave a nam v Ziline nezostal, velmi velka skoda ze sa nam nezachovalo to klbove Volvo z 90. rokov. A tie 280 mali nahradu 435 co si myslim ze su vozy viac vyspele ako ospevovana Karosa.
u nás v TN ostal z vďaky Ikarus 280.87, zvyšné sa odautogénovali na zaslúžilý večný odpočinok. Vďaka Jurajovi aj za tento počin, nevedno však, v akom je stave ?
Boli to JEDINÉ dostupné kĺbové vozidlá v Ostblocku. Objektívne bolo 99% obdobných vozidiel existujúcich v tom istom čase lepších. Vozeň B bolo ešte vačšie zúfalstvo, vzniknuté snahou ČSD nasardinkovať do 24,5 m dlhého vozňa 80 substrátov. V tom istom čase vyrábala tá istá vagónka pre domáci trh o triedu lepšie vozne Bm. Na rozdiel od týchto výkrikov boli električky typu T3 a odvodené, najma KT 4 s výnimkou nehospodárnej výzbroje, vynútenej najvačším odberateľom, jedny z nejlepších vozidiel pre ED v Európe. Prekonávali ich jedine niektoré vozidlá od LHB (napr. TW 6000 pre Hannover), brémske Wegmanny a Duewag typ Freiburg. Všetko ostatné bolo oproti T 3 a spol. o 20 rokov pozadu. Ja napríklad milujem Mníchovské Rathgebery ale objektívne je to oproti T 3 rebrinák.
Nemôžem sa zbaviť pocitu, že trpíš nejakým anti-280-kovým komplexom. V dobe ich výroby pre slovenský a český trh to boli pre dopravcov v podstate ideálne vozidlá. Jednoduché, nenáročné na údržbu, spoľahlivé a vydržali v podstate všetko. Pre cestujúceho až taký komfort síce neprinášali, ale to v tej dobe nikoho netrápilo, lebo auto si aj tak mohol dovoliť málokto, takže cestujúci nemali na výber. T3-ky či železničné vozne typu B, ktoré sa tiež vyrábali v tej dobe, na tom neboli o nič lepšie. Ale netreba zabúdať na to, že práve Ikarusy boli "nosným systémom MHD" vo väčšine československých miest (Bratislavu nevynímajúc), keďže tie si ozajstný kapacitný koľajový alebo aspoň trolejbusový nosný systém vybudovať, resp. pokryť ním všetky sídliská nedokázali. Iste, pre dnešnú dobu to už nie sú vhodné vozidlá, ale určite za služby, ktoré vykonali, si zaslúžia dôstojné miesto v zbierke historických autobusov každého dopravného podniku, ktorý také niečo má.
Malá pripomienka.
Pozvánka na prvý retrofotovlak na Slovensku + cestovný poriadok
Webová stránka železnica.railnet.sk spolu s Klubom historickej techniky vo Zvolene si Vás dovoľuje pozvať na Prvý RETROFOTOVLAK na Slovensku. Vlak bude vypravený 27.3.2010 pri príležitosti uvedenia druhého rušňa v nátere Retro do prevádzky po vykonaní hlavnej opravy a zároveň splnenie posledného želania rušňovodiča Václava Heveru. http://kht.sk/index.php?menu=11
To isté som videl včera alebo v pondelok (už neviem kedy to bolo) na linke č. 1, v čase najväčšieho náporu cestujúcich s príchodom na Tajovského okolo 7:45 išla malá Karosa - označená ako L1 (nie 11).
Zasa sa dnes dispečer predviedol. Miesto toho aby v čase dopravnej špičky išiel trolejbus tak išla krátka karosa na L6 a boli sme tam natlačený ako sardinky v oleji už len ten olej chýbal. ?
doklad dostaneš keď si nabiješ kartu. Ak máš záujem o doklad, nasúpiš prednými dvermi, tan ti lístok vydá. Pri nástupe druhými dvermi(prostrednými) si len "pípneš" bez dokladu.
Ja viem, že existoval aj RTO-K (sériovo sa vyrábal v Poľsku na základe bezodplatného odovzdania výrobnej dolumentácie - čiže výnimočne to Poliaci neukradli ? ) ale ja som viedol reč o rade ŠM a kuorka začal o fazuli, tak som si to ujasňoval.
Čabajka 280 je podľa mňa zase extrémne ohyzdné a naničhodné vozidlo, ktoré je adorované šotoušmi, pretože nič iné klobásové tu kedysi nejazdilio a 99% šotoušov sú zástancovia názoru "dřív bylo líp" a "každá zmena je k horšiemu", a dielenskými, pretože na opravy stačilo kladivo, kliešte, VEĽKÝ skrutkovač a autogén ? . Vot vsjo.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kvorka