Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ten návrh obsahuje kopu nezmyslov ako gramatických tak aj prektických, stručný výťah: Linka č. 26: AS SAD - VUB - ŽSR - Partizánska - Tatranská - Rudohorská - Starohorská, Otočka (no neviem načo navrhli robiť slučku na ŽSR, keď AS SAD je od ŽSR peši 2min. cesty, ďalej to už mohli rovno urobiť priebežnú linku a nie zase dve 26tky cez Sásovú, jedna končiaca pod Bánošom a druhá začínajúca pri Bille). Linka 25 úplne chýba a akože 202jka nestojí na Karlove, na Severnej a na Sasovskej Ceste a ak bude interval 12/15/12/15 v X a 30/30 v A, tak bude este veselo, kedze 24 mina takmer uplne povodnu trasu. Linka č. 24: Mládežnícka - Úsvit - ESC - Striebro - THK (no neviem kde chce zastavovat na zastavke Tajovskeho SOUS, ked tam musi ist po kruhaci dole na Dixon a v intervale 12/15/12/15 bude vozit akurat sofera a vzduch, zato 202jka bude asi ten "dvojklbak" z fotoarchivu. Ďalšia perlička linka č. 38: Internátna - Dixon - Striebro - Úsvit - Internátna (no úžas). Vidno, že to robili od stola pretože ludia v BB sú naučeny, že z Internátnej radšej prejdú za pár minút priamo na spoj z Kyjevského, alebo Kališťa rovno na VUB - ŽSR ako by mali (aj keď zadarmo prestup) z Internátnej ist busom vystupit na Kalisti a odtial na T - BUS a samozrejme casy budu take, ze bus z Internátnej pride na Kaliste a pred 2 minutami odisiel T - BUS a dalsich 10 - 13 minut cakat na dalsi... to bol len priklad. Toto sa praktizuje pokial nosne linky maju intervaly 5/8/5/8 a tym padom to zapada do seba a nie takto! Kedze v navrhu je popisane, ze nosne BUS a T - BUS linky maju mat intervaly 12/15/12/15/20 v X a doplnkove BUS linky 20/30/20/30/60 v X a v A by to malo byt do 30% X. Dalsie perlicky: linky 35 a 41. Aj keby zosuladili casy aby na seba, tak nikde nie je napisane ze jeden autobus moze meskat par minut a dalsi pojde o 1 - 2 minuty skorej, co je bezne v MHD, len ludia sa stazuju ze ten a ten isiel o 3 minuty skor a ten zase neskor, to je v MHD v podobnych mestach uplne bezne, ze v spicke su skor meskania a mimo spicky skorsie odchody do 3minut, ale v ziadnom meste (podobne velkom ako BB) nemaju nosne linky intervaly 12, alebo 15 minut v spicke! Pripadne, ze z liniek 20 - 26 idu za sebou 3 naraz a potom nic a potom zase podobne! Tam kde je takto navrhnuty scenar (ako navrhuje VUD ZA), su nosne linky z intervalmi 5/8/5/8 a cestujuci si pri prestupe z okrajovej linky na nosnu ani "nevsimne" ze spoj meska, alebo ide skorej....
Trosku vycerpavajuce....
Reakcia na: 810zssk #35176:
Napr. linka Iliaš-Rakytovce je tak "spáckaná" že zaručene do Iliaša ju nikto nebude využívať, pretože sa im neoplatí obmedzovať na linku, ktorou sa povezú iba 1 zastávku.

Mimochodom, asi mi uniklo, ale s akou linkou sa počíta na Gaštanovú? Alebo žeby pre istotu žiadnou?

Ďalšia vec, spojenie Námestie slobody - Pieninská má byť zabezpečené iba jedným expresom? To potom bude musieť mať slušný interval - čo vytvára o to väčšiu duplicitu pre trolejbus mesto - Radvaň.

Ale inak ja sa normálne teším. Spraví sa to, bude vlna protestov, následne sa urobí séria 10 zmien a v konečnom dôsledku to bude horšie ako teraz. Môj prvý pohľad je taký, že tento návrh je umelý tzv. laboratórny typ (teda iba s ohľadom na akýsi výpočet), v žiadnom prípade nesleduje prirodzené prepravné prúdy.

Kľudne môže byť aj 1 linka, ráno vyštartuje v Kremničke a po 5 hodinách po "vymetení všetkých kútov" dorazí do Šalkovej a späť. Je to blbosť, ale tento návrh nie je ďaleko...

Od tohto momentu sa prestávam sťažovať na súčasný CP, lebo vidím, že môže byť aj horšie, a viditeľne horšie..
Reakcia na: quark1408 #35168:
Pozor, redukovat sa maju linky, nie spoje. To je velky rozdiel. Redukcia liniek a lepsie intervaly su spravna cesta, ale toto je extremne spackane.
Pozrel som si to zatiaľ iba tak zbežne, žiaľ zatiaľ som našiel iba 2 pozitívne veci a asi 80 zhoršení. Sú 2 možnosti, buď to sem podrobne rozpíšem, alebo to vzdám skôr než začnem písať prvú vetu. Ale ak mám byť úprimný, nemám chuť sa vyjadrovať k tomuto dokumentu.
Reakcia na: irizar #35172:
určite nezlepší ja som si to preštudoval 2 x celé a tie žvásty to máš pravdu to je len obkec ktorý má navodiť dôležitost a obsiahlosť vypracovania aby sa to nezdalo veľmi drahé nato že tam nie je nijaký rozumný návrh optimalizácie a hlavne že sa sad ZV už vyjadril k tomu že súhlasia s takým návrhom ☠ tu bude ešte vojna
Reakcia na: BB3411 #35170:
Ja sa najmä teším na ten režim prestupovania a ak náhodou niečo pri tom skvelom pripravovanom systéme nestihnem (myslím tým školu) tak potom nech sa tešia na pekné maili... Aj keď pochybujem, že TU v BANSKEJ B. sa niekedy podarí zladiť dohromady tie dva podniky... To bude zázrak ak to tak bude... Som fakticky na toto všetko zvedavý! ?
Reakcia na: BB3411 #35161:
Zatiaľ som si to len tak narýchlo preletel, ale obidva dokumenty od VÚD mi pripadajú ako strašná zbierka žvástov. Kam sa podela trolejbusová obsluha Internátnej? Prečo by expresná linka z nemocnice do Kremničky mala byť autobusová keď v tej relácií existuje trolejové vedenie? Trasu 24 a 35 absolútne nechápem. O tom, že autor zjavne nemá šajnu ako sa píše Rooseveltova nemocnica ani nehovorím ?

Podrobnejšie si to preštudujem zajtra poobede, ale pochybujem že sa môj prvý dojem zlepší...
Reakcia na: JJ #35169:
ano a hlavne si všimni ten počet zastávok na tých"expresných linkách"

to budú asi tak rýchle linky ako je dnes 21 22 26,to je teda expresná rýchlosť naozaj
Reakcia na: quark1408 #35168:
ano bolo by sto dobré ale keď optimalizácia tak už by som to robil v širšom kontexte kde by som pojal aj pôvodné linky 51,52,53,54,
55,56 aj Selce,Tajov Kordíky Králiky Pršany Šp.dolinu, prestupnú tarifu II pásmovú a začlenil by som ich do tých obslužných liniek ktoré budu naväzovať na expresné a trolejbusy zníži sa tým počet vozov , hustota premávky v centre a zvýši sa prepravná kapacita
Reakcia na: BB3411 #35166:

Navrhovaná L24 = linka odnikiaľ nikam. A aby tých spojov nebolo v tomto neexistujúcom "prepravnom smere" náhodou málo, tak v podstate v rovnakej trase vymyslíme ešte aj súbežnú linku číslo 38 z Internátnej na Internátnu okolo parku na Tajovského ulici. Minimálne tieto dve linky nikdy nevytvoria dopyt cestujúcej verejnosti. Ale za spomenutie určite stoja aj expresné linky 😉
Reakcia na: BB3411 #35165:
Však ak toto je prinajmenšom smiešne!! Súhlasím s tebou... Oni chceú skrátiť intervaly tých autobusov? Spraviť expresné linky? Akože nevravím, že to je zlé, ale už len ten pojem, skresať množstvo tých spojov mi znie dosť divne... Myslím, že si budeme musieť pripraviť veeeeľke množstvo nervov... ?
Reakcia na: Isidor #35163:
Kedze je to dlhe a este pred tym si chcem precitat materialy k BIDu tak si to este len budem citat asi zajtra.. kazdopadne ta obnova vozoveho parku to je SUPER! Je mi luto ze to budu 24/25, ale napriek tomu je to super!
a hlavne tá 24- že Mládežnícka - THK
To stálo určite za tie peniaze z daní obyvateľov BB určite ich to poteší to nové linkovanie ? to radšej nech zrušia v BB celkom MHD ako uviesť do praxe návrh ing-ov s poza stola niekde v ZA ?
Reakcia na: brefos #35160:
Halelújá! Nečakal som, že sa toho dožijem... ? ? ?
Reakcia na: BB3411 #35161:


"Vzhľadom na nízky priemerný vek autobusov, dopravca SAD Zvolen, a.s. v súčasnosti nestojí pred otázkou urýchlenej obnovy vozidlového parku, ktorá je však pre dopravcu Dopravný podnik mesta Banská Bystrica, a.s. vzhľadom na vysoký priemerný vek trolejbusov veľmi potrebná."

?

"Na základe spracovanej analýzy navrhujeme v roku 2009 obstaranie nasledovných trolejbusov:
• dva trolejbusy Škoda 25Tr (kĺbové) nízkopodlažné s obsaditeľnosťou 46 – 45 sediacich a 100 – 98 stojacich cestujúcich,
• štyri trolejbusy Škoda 24Tr (sólo) nízkopodlažné s obsaditeľnosťou 24 – 29 sediacich a 56 – 51 stojacich cestujúcich."

verejné súťaže sa už stihli zrušiť? ?
na strane č 59 zo 122 stranového hárku je navrhované nové linkové vedenie
SAD Liptovský Mikuláš sa zmodernizoval na webe www.sadlm.sk
Taktiež web má už aj LIORBUS www.liorbus.eu ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.