kriste pane... autobus jazdí na ropu? Rafinéria koľko berie energií práve z elektrární? Ak chceš porovnávať elektráreň s autobusom, musíš porovnávať aj trolejbus s rafinériou.
aha ivo tazke podla teba su diesel autobusi ekologickejsie.
BTW jador nema ziadne CO2 emisie. A na slovensku nemame ani jeden reaktor takeho tipu akov cernobile. /a to neberem ohlad nato ze cernobil sa roztavil hlupostou rusov./
ivo ty si taky exper ako slon baletka. ?
Tým trolejom až tak nefandite, majú k ekológii ďaleko.!
SR musí do roku 2011 znížiť o 20percent výrobu el. energie t.z.v. špinavým spôsobom. T.j. tepelné a jadrvé elektrárne.takže nápis 0 percent emisii na vozidlách nie je až taká pravda. stačí sa presť do Novák a uvidíte čo je ekológia, a samozrejme Černobiľ ten tu máme tiež.A ešte poznámočka, z poslednej súťaže študentov USA o dopravných prostriedkoch boli vylúčené všetky námety vozidiel poháňaných zo silovej siete.
Z uctovneho hladiska sa trolejbus aj autobus odpisuju po dobu ich zivotnosti. Pochybujem, ze ta je u autobusu 4 roky. Este som nepocul o uctovnom predpise, ktory by urcoval, co sa ma kolko rokov odpisovat. To je na posudeni majitela. Tak prosim nekecaj.
si ma rozosmial. Dobre udrzivane . ? ?
No ak ich tak dobre udrziavate ako tie co ste mali prenjate doteraz tak s panom bohom. UZ nezlvadnu ani cestu spat do ciech.
BTW este stale si mi neodpovedl. ja som sa ta konkretne spital kolko rokov ma najstarsi a najmladsi autobus dovezeny z ciech.
Ja viem ake autobusi chodia. Ja sa pitam koko maju rokov.
uz som to sem pisal: Povacsine su to dobre udrziavane 7-ckove vozy. Iste, s vynimkami, ale musis uznat ze zohnat nahradu za 35 busov nie je sranda. Apropo, keby dpmbb chcel na mhd v bb udrzat vozovy park tak znizi najomne, no nie?? ?
To som nevedel. V tom prípade by mal DPMBB s tým niečo robiť, lebo by mali myslieť i na našich menej mobilných spoluobčanov. Dúfam, že sa dočkáme skorej nápravy.
Ale nič to nemení na tom, že šoféri SAD ZV nemajú čo do toho hubovať, keď robia to isté. Uvidíme u koho sa tento nedostatok odstráni skorej.
Co ma toto spolocne s dopravou. Ked sa minu argumenty nastupuju osobne veci. uvedom si ze si ako ta krepa habibi(nehanbim sa toto napisat, vsetci si to o nej myslime, ci fanusikovia ci nie, len nikto doteraz nenabral odvahu jej to napisat) Jaq ti mozem napisat ze tu neotravuj s osobnmymi vecami, dobre? Prepac, ale ten tvoj prispevok je ako od uboheho chudaka. Zatial sa k tomu znizila len Habibi a ten uboziak snopko (asi ma chcel zastrasit ? ) Cakam na tvoju reakciu.
V Prahe sa v piatok poslanci dohadovali, ako budu volit prezidenta, v Banskej Bystrici udalost o nic menej dolezita a diskusia o nic menej burliva ako ta na Prazskom hrade.
Bolo spustenie kYvadla spravne, vhodne, zakonne, rozumne?
Rozsiahla kaviarenska kritika hovori, ze tym sa DPMBB dostal na uroven SADZV, ze kYvadlo do MHD nepatri, ze nepravidelna linka az tak "nepravidelna" mozno neni, ze DP spravil z Papyra kompletneho debila, ze nezvladol marketing, atd.
Podla mna DP konecne ukazal, ze ma gule, a ze je schopny spravit aj nieco viac, nez sa len prizerat pocinom SADZV.
V bystrickej MHD zuri vojna a tomu zodpovedaju aj zbrane, ktore sa pouzivaju. Ak niekto utoci s tankom, bolo by nanajvys komicke vytiahnut na svoju obranu zbierku zakonov.
Ked sa pozriem dozadu, vo februari DP poziadal o vydanie licencie na trolejbusovu dopravu a licenciu v zmysle zakona dostal/nedostal az niekedy pred koncom roka. Avsak kruhak nebol skolaudovany dodnes. Takze uz spustenie trolejbusov bolo na hrane zakona. Keby sa chcel chovat DP naprosto korektne a neriskovat pripadne spory a obvinenia, trolejbusy by dodnes jazdili na technologickych jazdach k Roosveltovej nemocnici a vsetci dnesni kritici by pobehovali s fotoaparatom a pri pive nadavali na VUC.
SADZV reagoval na spustenie trolejbusov okamzite, svojimi X linkami s 5 korunovym cestovnym vyhnal z trolejbusov vacsinu ludi. DP nepomohlo ani zavedenie mesacnikov. Ved sa s nimi dalo cestovat len v polovici mesta. Zvolencanov jazdiacich v celom meste nemohli nijak ohrozit. A ti pochopitelne nemali ziadnu volu dohodnut sa.
Neviem ake pravne kroky podnikol DP proti X linkam, aby sa dohodol s SAD ZV aspon na uznavani cipovych kariet. Zavedenie kYvadla bolo ale najlepsou zbranou, aka prichadzala do uvahy a zaroven najsilnejsi argument ako dotlacit SADZV k jednaciemu stolu. Okrem toho vdaka kYvadlu vzrastie vyuzitelnost mesacnikov, co v konecnom dosledku moze priviest cast ludi k trolejbusom (tych co cestuju zo Sasovej a potrebuju prestupovat). Dalej je dolezite vsimnut si trasu linky. Vedie tam, kde je dlhodobo nedostatocna kapacita (narozdiel od miest kam vedu X linky) a ma interval zodpovedajuci tejto trase. Ako vyraznu slabinu vidim nezverejnenie cestovneho poriadku. Hoci sa pravne jedna o "nepravidelnu dopravu", verim ze DP najde sposob ako informovat cestujucich aspon o odchodoch v case, ked to jazdi raz za polhodinu.
Hoci udelenie regulernej licencie moze byt zlozity a dlhotrvajuci proces, DP by mal o jej udelenie poziadat co najskor.
Zaroven upozornujem, ze su tu aj ine casti mesta, kde je nedostatocna dopravna obsluha. Napriklad Podlavice. Co tak zaviest kyvadlovku Roosveltova nemocnica - Podlavice-Gastanova, ktora by nadvazovala na trolejbus c. 1 s bezplatnym prestupom? Mohol by to tam tocit 1 autobus. Trolejbusy a kyvadlo by na seba cakali. Pripadne ine trasy.
Je jasne, ze to, co sa deje v MHD nie je uplne normalne. Je nevyhnutne, aby sa po par tyzdnoch boja SADZV a DPMBB za ucasti mesta dohodli na normalizacii podmienok. Kyvadla jednoznacne a vyznamne posilnuju vyjednavaciu poziciu DPMBB! Takze nezostava nez zvolat: Vivat kYvadlo!
Asi nevies co je nezavislost. A chces mi povedat, ze ty si? Dovol sa mi zasmiat chlapce. Narozdiel od teba tu poukazujem na chyby obidvoch dopravcov a nehajim zaujmy len jedneho. To, ze je mi blizsi DPMBB netajim. A preco? staci sa pozriet na pristup spolocnosti k zakaznikovi a hned je to kazdemu jasne.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Robo