nie nie, je tu inštitút predbežného opatrenia. Kuni §75 a nasl. OSP. Toto som tu písal x-krát, ale načo....takže sa čaká na rozhodnutie orgánu. To, že pri predbežku sa rozhodne do 30 dní však asi nikto nečítal... takže toľko k tomu z mojek strany a k otázke vymožiteľnosti práva.
Ponuka:
- staré karosy od SAD ZV /aj v prímestskom prevedení/ - 50%
- nové karosy od SAD ZV /rad 9xx/ - 50%
- žiadne nízkopodlažné autobusy SAD ZV/jeden na testovačke kade-kde, len nie tam, kde by mal/
- cestovné 14,- Sk, alebo 5,- Sk /podľa toho kto kde býva/
- trolejbusy DPMBB /síce po GO, kúria a sú označené v zmysle
- žiadne nízkopodlažné trolejbusy DPMBB /zatiaľ ani objednané/
zákona, ale inak stále len trolejbusy/
- stredne zabehnuté a novšie karosy DPMBB /stoja vo vzovni, resp. nie sú schopné premávky vďaka "údržbe" SAD ZV/
- 2 nízkopodlažné CItyBusy /stojace vo vozovni, reps. na kyvadlovej doprave/
- 4 čiastočne nízkpodlažné minibusy /len na doplnkových linkách/
Dopyt:
- čím nižšia cena: VYHRÁVA cestovné 5,- Sk /resp. 10,- Sk na kyvadlovke/
- čím väčšie pohodlie: žiaľ, s ohľadom na predchádzajúci bod, nie je moc z čoho vyberať, čo ide-to ide a buďme radi.
- pravidelné a husté intervaly (tak ako je potreba): v prípade Sásovej opäť drahšie cestovné, nijaké extra busy /dokonca lowXtra/ a nepostačujúcic interval
- Podlavice: rovnako ako Sásová, s tým že o kĺbe môžu snívať /aj o prímestskom/ a ani kyvadlovka tam nie je.
Dvakrát podčiarknuté: vzhľadom k možnostiam vychádza jednoznačne CENA. Zvyšok aj vďaka žabomyším prieťahom a prekáračkám "cestujúci substrát" nerieši (aspoň vo väčšine). Nuž teda poviem za seba: pokiaľ ide o občana (ale aj o vlastný vačok), asi by som dal trolejbus tiež aspoň za 10,- Sk, a ukázal, že lepšie je, aby sa v ňom viezlo 20 ľudí za 10 Sk ako 7 ľudí za plný kotol /14,-/.
To znamená, že Dpmbb mal čakať na všetky rozhodnutia súdu. Ticho pozorovať ako mu x -ká vyberajú všetky tržby. Zamestnancom platy slúbiť, keď to dorieši súd. Elektriku zaplatiť, keď to dorieši súd. Atď, atď. Alebo len nastaviť na meste dlaň, aby tie ušlé tržby zaplatilo mesto, a teda my všetci ostatní. A možno tu bolo ešte jedno riešenie. Zrušiť trolejku. A zrušiť dpmbb. ..Niekto by bol velmi rád.
Lenže aká je tá vymožiteľnosť práva? 1 rok ,2 roky a možno aj viac. A výsledok: nejaký úradník bude vyhodený, alebo vykopnutý vyššie. A nakoniec bude tým , ktorý zlým rozhodnutím VUC v oblasti X-liniek ešte poškodený aj chudáčik SAD Zvolen. Ja mám názor, že na hrubú dieru tu naozaj bola treba hrubá záplata.
Plny suhlas. S tym Chamurappiho zakonikom si to dokonale vystihol.
A ten bordel v doprave v BB uz prudko pripomina Ukrajinu. Marsrutky. V podstate DPmBB urobil to iste, co kedysi Horuca strela. Licencia na nepravidelnu dopravu a pravidelne jazdenie po trase konkurencie. Fakt som ocakaval od DPmBB inu uroven. Nuz ale, so Snopkom na cele jazdime vesele, vlastne co som cakal...
Musím aj ja povedať na rovinu, že očakával som iné kroky, ako toto. Oko za oko, zub za zub bolo za Chamurappiho, teraz už je neskoro /v decembri by to šlo/.
Žiaľ, pokiaľ si niekto myslí, že Ministerstvo o niečom rozhodne, tak sa mýli. Najprv bolo treba podať žalobu na súd, potom počkať na doručenie rozhodnutia, proces autoremedúry, a až potom. Ale nevadí, v BB bol vždy v MHD bordel, a od roku 2006 to len nabralo spád.
zavedenim kyvadlovej dopravy do Sasovej ste ma velmi vyrazne nepotesili. Neda sa to charakterizovat inak, ako truc-linka.
Dufal som, ze krizu sposobenu SAD Zvolen budete riesit inak, pravnickejsie. SAD Zvolen bola zalovatelna na mnoho paragrafov, namatkou spomeniem §47 pismeno c) Obchodneho zakonnika, nevyuzili ste z toho nic a nezalovali ste ich. Namiesto cesty obvyklej v pravnom state ste sa znizili na uroven svojho rivala a zaviedli truc-linku bez licencie, ktoru ste zahrnuli pod hlavicku kyvadlovej dopravy. Dali ste tak svojim odporcom do ruky silnu zbran. Tento krok sa este moze obratit proti vam. Nehovoriac uz o tom, ze mizernym oznacenim linky a informovanostou ste prispeli k chaosu pre cestujuceho.
Tak takto teda nie, mily DPmBB. Takto sa to nerobi. Velmi vyrazne ste ma sklamali. Cakal som od vas viac urovne. Mimochodom, tymto vas prestavam hajit aj na imhd.sk, aj na strankach mesta BB, aj na inych strankach. Este tento mesiac som vas hajil oproti SAD ZV kvoli zvolenskym truc-linkam. Zavedenim tejto truc-linky ste zo mna spravili kompletneho debila. Takze dost bolo obhajovania DP.
#28050. Preto som zverejnil celé znenie §17 o nepravidelnej doprave. Viac len mailom, nebudem tu dávať ďalšie znenie zákona.
Aspoň v krátkosti:
- pravidelnou dopravou je preprava po vopred určenej trase dopravnej cesty s určenými zastávkami na nastupovanie a vystupovanie cestujúcich (ďalej len "autobusová linka"), ktorých dopravca prepravuje podľa prepravného poriadku, cestovného poriadku a tarify. Súčasťou pravidelnej autobusovej dopravy je preprava príručnej batožiny, prípadne aj cestovnej batožiny, domácich zvierat a autobusových zásielok.
- analógia a contrario: ostatné je nepravidelná doprava. ?
Samozrejme! Zatiaľ je to o ničom... Ráno bola označená len 868BA ako L11, teraz sa mi zdá, že už ani tá nie je označená. Je v tom bordel. Chcel som ísť z AS, vôbec som nevedel, kedý má spoj odchod. Čakal som tam asi 20 minút, kým som sa dočkal. CP existuje, pretože vodiči jazdia podľa istého CP, dokonca aj na cestovnom lístku sú označené spoje. Prečo ho teda DPM nechce zverejniť???... Je to absurdné, aby sa tajil cestovný poriadok. CP nie je tajný dokument!!!
Som potešený touto linkou, ale mám vážne výhrady. Takže:
1. Treba zverejniť poriadny CP. Nedá sa spoliehať na to, že s tým pôjdu len tí ľudia, ktorí čakali na iný spoj. Kto pôjde z AS, odkiaľ žiadny iný spoj (okrem citybusov) nechodí, ak sa nezverejní CP, tak to bude prinajmenšom odtiaľ jazdiť prázdne. Ďalšia vec, aby si ľudia kúpili ČK, musia mať istotu, že ten spoj pôjde a musia teda v každom prípade vedieť CP. Ak budú mať ľudia ČK, potom im budú platiť prestupy a budú plnšie aj trolejbusy.
2. Linku treba označiť číslom, rozhodne!!! Neoznačená linka spôsobuje chaos. Dnes som bol toho svedkom. Ľudia netušili, aká linka to je, mnohí si mysleli, že je to nejaký náhradný spoj za L23. Zatiaľ je linka neoficiálne označená č. 11, mne sa to číslo páči a každý autobus by mal byť označený číslom linky, lebo tu bude chaos, aký tu ešte nebol.
Je to dobrá myšlienka, ale treba urýchlene spraviť uvedené veci, lebo inak to spôsobí chaos a ešte väčšie problémy. V doprave musí byť poriadok, o čo sa DPM dosiaľ vždy usiloval. Takýmto krokom ma DPM prvý krát nepotešil a dúfam, že bude pružne reagovať. Aby si niekto nemyslel, že viem kritizovať len SAD ZV. Toľko môj názor.
§ 17 Nepravidelná autobusová doprava: (1) Nepravidelná autobusová doprava je doprava, ktorá nespĺňa požiadavky pravidelnej autobusovej dopravy alebo osobitnej pravidelnej autobusovej dopravy podľa § 6.
(2) Dopravca nemá prevádzkovú ani tarifnú povinnosť.
(3) Z nepravidelnej autobusovej dopravy je vylúčená preprava autobusových zásielok a preprava stojacich cestujúcich mimo obce.
(4) Dopravca zabezpečí, aby bol autobus popri obchodnom mene dopravcu označený vpredu a na pravom boku autobusu nápisom Zájazd alebo iným všeobecne zrozumiteľným označením, napr. cieľovou stanicou.
(5) Dopravca pravidelnej autobusovej dopravy môže počas platnosti dopravnej licencie vykonávať nepravidelnú autobusovú dopravu aj bez povolenia podľa osobitného predpisu*.
* - koncesia.
PS: X-linky nemôžu byť nikdy DAL /§6 ods. 3 ZoCD/ ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
draxter