Ako keby hands-free bolo vymyslené výlučne na to, aby si telefonoval pri vedení vozidla...
Čo myslím, prečo bežne bývali pri kabínke vodiča verejnej dopravy nalepené texty "Za jízdy mluviti s řidičem zakázáno!"? ?
Re #24158, #24159: Neviem, či v niektorých členských krajinách majú v tom ešte väčší bordel, resp. možno niekde telefonovať zakázané nemajú. Skutočnosť, že EÚ by napr. chcela v krajinách, kde je telefonovanie bežné, ho aspoň obmedziť prostredníctvom hands-free. Nič to však nemení na veci, že slovenská právna úprava je tvrdšia a hlavne "bezpečnejšia". Je to hlavne o zodpovednosti a tú jednoducho buď máš alebo nie - pritom nemusíš mať nič nariadené, resp. zakázané zákonom a aj tak môžeš urobiť dobrú vec. ?
Rovnaký názor na toto mal aj môj inštruktor autoškoly a tiež mu musím dať za pravdu. Pokiaľ máš hands-free alebo hlasný odposluch (teda fyzicky sa môžeš plne venovať riadeniu), je to v podstate to isté, ako keď sa rozprávaš so spolujazdcom. Teda malo by sa zakázať aj to. Na druhej strane je zákon, kde sa píše, že vodič sa má plne venovať riadeniu vozidla atď. Takže by mal robiť výlučne len veci súvisiace s riadením vozidla, pretože akýkoľvek iný podnet znižuje sústredenie (rozhovor so spolujazdcom, nastavovanie rádia,...).
ad post: pokiaľ by boli nelegálne všetky hands-free, nedostali by certifikáciu a homologizáciu. Takže zase neutiekajme k psycho-cerebrálnym výkladom o tom, že tým sa stráca pozornosť...asi tak isto ako keď sa bavím so spolujazdcom, nie? ?
V tom prípade je používanie akejkoľvek handsfree sady v SR nelegálne? Prečo sa potom schvaľujú? Osobne si myslím, že Tvoj výklad zákona je takisto neautorizovaný ako draxterov, takže oba majú rovnakú právnu silu.
Tak tvoj nesúhlas s príslušným ustanovením zákona neznamená, že by zákon platiť nemal, resp. sa mal hľadať taký výklad, ktorý by z jednoznačnej povinnosti urobil výnimku. Je potrebné si uvedomiť, že daným ustanovením sa sleduje zvyšovanie bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky a tým i ochrana zdravia a majetku a nie sa nejakým spôsobom vyhnúť zákazu telefonovania počas vedenia vozidla a pod. - ty sa vlastne snažíš len nájsť dôvod preto, aby sa dalo ospravedlniť telefonovanie a pod. činnosti vodiča pri vedení vozidla...
Preto zákon okrem explicitného zákazu niektorých činností ešte navyše pre prípad takéhoto špekulatívneho uvažovania ukladá vodičom v § 4 ods. 2 písm. c) zákona NR SR č. 315/1996 Z. z. o premávke na pozemných komunikáciách povinnosť "venovať sa plne vedeniu vozidla a sledovať situáciu v cestnej premávke", z ktorej je zrejmé, že pri telefonovaní (teda cielenej audiovizuálnej činnosti, pri ktorej vodič výrazným spôsobom musí zapájať myslenie a sústredenie na prijímanie a odovzdávanie zvukových informácií osobe, s ktorou telefonuje, čo znižuje jeho sústredenie a reakčný čas - nemožno porovnávať napr. s počúvaním rádia, pri ktorom vám je podstatne viac jedno, čo v ňom moderátori rozprávajú, nakoĺko sa cielene nezapájate s nimi do debaty, kedy by bolo potrebné sa nad vecou zamýšľať) sa vodič nemôže plne venovať vedeniu vozidla.
Mne táto debata pripadá ako paralela k diskusiám o tom, aké strašné pokuty by mali vodiči platiť napr. za prekročenie rýchlosti a pod., čo je úplne absurdné, pretože akosi aj pri tej situácii sa zabúda na to, že nie je normálne pravidlá cestnej premávky porušovať (a platiť ako trest potom pokuty), ale jazdiť v súlade s nimi, kedy mi môže byť úplne ukradnuté, aký je trest za niečo, čo som sa rozhodol nevykonať!
no s vnútornými smernicami neviem ako to je v SAD ZV, ale ak je to zakázané, tak je to zakázané.
Ale čo sa týka hnads-free, ktorý paragraf je to ten "ďalší"? Lebo pokiaľ viem ja /nemám ten zákon presne v pamäti, sluchátka mi nič nezakazuje. Rád by som dostal odkaz na konkrétne ustanovenie.
Načo majú niektoré DP smernice, ktoré zakazujú jesť, piť, fajčiť, obsluhovať telefón, keď všetko toto zakazuje zákon 315... To tvorcovia interných predpisov nepoznajú zákon? ?
niektoré DP majú pre vodičov smernice a tie im zakazujú jesť, piť, fajčiť a obsluhovať telefónny, alebo akýkoľvek iný prístroj nesúvisiaci s vybavením vozidla. Okrem toho je tam ďalší paragraf vyslovene zakazujúci používanie hands-free a akýchkoľvek sluchátiek.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
PIT
Preto zákon okrem explicitného zákazu niektorých činností ešte navyše pre prípad takéhoto špekulatívneho uvažovania ukladá vodičom v § 4 ods. 2 písm. c) zákona NR SR č. 315/1996 Z. z. o premávke na pozemných komunikáciách povinnosť "venovať sa plne vedeniu vozidla a sledovať situáciu v cestnej premávke", z ktorej je zrejmé, že pri telefonovaní (teda cielenej audiovizuálnej činnosti, pri ktorej vodič výrazným spôsobom musí zapájať myslenie a sústredenie na prijímanie a odovzdávanie zvukových informácií osobe, s ktorou telefonuje, čo znižuje jeho sústredenie a reakčný čas - nemožno porovnávať napr. s počúvaním rádia, pri ktorom vám je podstatne viac jedno, čo v ňom moderátori rozprávajú, nakoĺko sa cielene nezapájate s nimi do debaty, kedy by bolo potrebné sa nad vecou zamýšľať) sa vodič nemôže plne venovať vedeniu vozidla.
Mne táto debata pripadá ako paralela k diskusiám o tom, aké strašné pokuty by mali vodiči platiť napr. za prekročenie rýchlosti a pod., čo je úplne absurdné, pretože akosi aj pri tej situácii sa zabúda na to, že nie je normálne pravidlá cestnej premávky porušovať (a platiť ako trest potom pokuty), ale jazdiť v súlade s nimi, kedy mi môže byť úplne ukradnuté, aký je trest za niečo, čo som sa rozhodol nevykonať!