Otázka na DPMBB:
-budú Trolejbusy premávať po vydaní licencie na všetkých linkách 1,2,3,6,7,8,9?
-bude trolejbus obsluhovať i nočnú linku 5? Bolo by to super, veď tá má celkom dobrú trasu, a isto by to bolo lepšie ako doterajšia (ne)frekvencia linky 97 /totálne nepoužiteľná/.
Vďaka za info.
Ak by sa pre provokáciu balkáncov nehodila odpoveď do fóra, poprosím na draxter@post.sk
Tak policajti sa dnes ráno na križovatke pod KÚ neukázali a následky boli viditeľné - smer od Švermovej ulice (ktorý má "Stoj, daj prednosť v jazde!") bol prejazdný s veľkými problémami, čo spôsobovalo aj meškanie spojov cca 8 min...
logikou to síce má, ale veď MHD je predsa na to, aby človek napr. z TT v BA mohol zo stanice prísť do centra a späť a nie preto, aby BA zarábala na Trnafčanoch...
Po ďalšie, to, že polovica podnikateľov má autá evidované v BA nie je "nacismuz"? Tiež platia cestnú daň do BA, a nie napr. do Krupiny...
A to si asi zabudli spočítať v BA, koľko cezpoľných využíva MHD a "zachraňuje" tak jej prepad cestujúcich: v BA študujú ľudia z celého SK, pracuje tam ďalšie kvantum...tak aká spravodlivosť? Hádam bue pre blaváka lístok za cca 18,- a cezpoľný 20,- ? A Viedeňčania 1 EUR rovno, nie? opäť rovnejší medzi rovnými (primus inter pares).
A ja by som nato zaviedol pre BA cetsujúcich v BB povinnosť si kúpiť na jednotlivú jazdu celodenný lístok. To by bolo.... ? ? ? ?
A este: Praha dotuje svoju nijak extremne kvalitnu MHD OSMIMI MILIARDAMI ROCNE. Ma na to, lebo ma 45-miliardovy rocny rozpocet. A odkial ma taky velky rozpocet? Lebo ju navstivi 10-15 milionov turistov (tj.ludi, ktori tam NEMAJU pobyt!) rocne. Preco by teda mala mimoprazskym zdrazovat dopravu, ked ju zivia?)
(pre uplnost: stale nechapem, preco mi v Presove na porovnatelnom sidlisku chodi MHD castejsie, lacnejsie a s kvalitnejsimi vozidlami, ako v Prahe, ked mesto Presov dotuje MHD ciastkou 960 Sk na hlavu obyvatela a rok a mesto Praha ciastkou 7500 Kc na hlavu obyvatela a rok. Ale to uz je otazka vyuzitia vyzbieranych penazi, teda nie otazka ich ziskavania.)
810zssk et altera: myslite, ze je spravne, ze mimobratislavski budu mat drahsie listky? Ako podnet na zamyslenie uvediem schvalne priklad, kt.sa netyka BA (ani BB):
trvale bydlisko mam v Presove. Od oktobra 1998 sa skoro stale vyskytujem v Prahe, kde som najskor isty cas pracoval a potom studoval. Praha je nielen ina obec a kraj, ale aj iny stat ako Presov, preto povazujme prislusne mestske rozpocty za uplne oddelene a nesuvisiace. Otazka "mam mat v Prahe narok na MHD v rovnakej cene, ako Prazaci?" by podla bratislavskej logiky mala mat odpoved totoznu ako otazka "ma zo mna Praha rovnaky prijem na daniach, ako z Prazaka?"
No a tu je trosku kamen urazu. Verim, ze Praha ma prijem na daniach nielen od obyvatelov, ale aj od podnikov na svojom uzemi. Ak brigadujem ako student na DVP, zdanujem zvacsa doma, v Presove. (pozn: odpocit.poloz. je Sk 81000 rocne, takze este som aj tak dane neplatil, tj. Presov i Praha maju z mojich DVP danovy prijem 0.)
Prazsky prac.pomer zdanujem zas v Prahe, aj ked tam nebyvam, tj. PHA=1, PO=0.
Dajme tomu, ze nepracujem vobec, iba studujem. 95% casu som v Prahe a tam chodim do obchodu, krcmy a kina. Tie zo mna maju zisk, ktory zdania (v Prahe) a este zaplatim aj DPH (v Prahe). Z tychto zdrojov teda PHA=0,95, PO=0,05.
Ma teda Praha zo mna prospech? Ma.
Mala by vacsi prospech z Prazaka, minajuceho i pracujuceho rovnako, ako ja? Mozno ano, nie vsak o vela.
Ak mne zdrazi cestovne viac ako miestnym, pomoze si? Nie, bud sa tam totiz prihlasim k trv.pobytu (a PHA je tam, kde bola), alebo sa odstahujem dajme tomu do Plzne (a Praha tak pride aj o tie prachy, ktore zo mna mala dovtedy).
Cele mi to pripomina snahu zeleznic "zamedzit zneuzivaniu zliav", ked nejaky "ekonom" si mysli, ze ak na sedadle vlaku nebude sediet student za 1/2 cestovne, ze tam bude sediet on ci niekto iny za plne. Omyl. To sedadlo bude prazdne, bo student radsej pocestuje busom, kde mu zlavu daju. Takisto debilne omylne uvazuje aj Bratislava.
Keď vodičovi Ivanovi Pätoprstému niekto ukradne električku ..prepáčte ja som dostala záchvat smiechu ved podľa priezviska si ju mal ukradnúť sám.. ? ? ? je to OT, ale najbližších 7 sro si veru pozriem ))
Tento nápad už nejaká chorá hlava chcela zaviesť aj v Banskej Bystrici. Teda vysvetlím tým čo nevedia o čom to celé je. Príklad..50% zľavu by mal len ten študent , ktorý má trvalé bydlisko v BB, ale nie ten čo je z Brezna. To mohol vyhútať naozaj len odborník čo k tomu dodať ?? Len to, že kto zvalil rozdelenie dotácií do MHD na mestá..a do prímestskej na VÚC-ky nikdy nepričuchol k doprave, ale neviem čo sa tu čudujem vôbec.. ?
Poriadne si precitaj tu glosu, tam niekto spravne uviedol, ze nielen ludia s trvalym pobytom v urcitom mieste vytvaraju hodnotu, ale trebars aj ti ktori tam prechodne pracuju, dalej aj turisti ktori tam minaju svoje peniaze na ubytovanie, stravu, sluzby, vsetci tito sa "svojim spôsobom" podielaju na vytvarani dani, teda nielen obcania s trvalym pobytom. Inak, neviem ci vôbec je niekde takato "progresivna" diskriminacia vo svete zavedena(mozno kedysi davno v JAR), ale v civilizovanom svete asi tazko!
Logiku to urcite ma. Totiz, hlavnym zdrojom prijmu DPB je dotacia od mesta. Mesto ma prijem z dani obyvatelov s pobytom v BA. Teda v sucastnosti Blavaci platia za MHD dan+listok a ostatny len listok.
"Toto je totiz podla DPB ferove platenie, preco by malo mesto Bratislava prispievat na zlavy ludom co neplatia v Bratislave ziadnu dan z prijmu, ked DPB ma 60% svojich prijmov dotovanych z mestskeho rozpoctu a len 40% plynie zo samotnych listkov."
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Habibi