Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Flying #20079:
Tak by mesto mohlo rozšíriť odstavné plochy, ale keďže je to nereálne, konečná nech je na Park. Mičinská a ŽST nech je iba zastávka. Problém by sa odstránil.
Reakcia na: wizard112 #20078:
Viac. Kedze by si tu 26 urcite riesil cez Tatransku ako priebeznu, tak na ŽS by si jej musel dopriat tak 10-15 min manipulacie. (meskanie, vodic vycikat, vykakat - vsak je tiez len clovek - na toto pri vasicch navrhoch nikto nemyslite ? ) Plus nejake BP, obed pauzy o 8:00 a tak. Mi to vychadza tak na 4 busy minimalne.
Reakcia na: Flying #20074:
Ten Kaufland, to nie je zlé. ?

Ale vážne. Myslím, že miesto pre jeden, dva autobusy by sa našlo. A ak by to už nešlo, tak Park. Mičinská je v zálohe. ?
Reakcia na: Schuhu #20070:
Inac si to podla mna napisal celkom mudro ?
Reakcia na: wizard112 #20072:
ale bol.
Reakcia na: wizard112 #20068:
na rôznych úsekoch sú linky kapacitne predimenzované, poddimenzované (ukážkový príklad L21+22).
Reakcia na: Schuhu #20070:
Zase problem. Kde odstavis 26 na Žel stanici??? Tam je to dost prepchate...Alebo bude mat konecne v Kauflande na streche? ?
Reakcia na: Flying #20071:
Môžem vedieť čo?
Reakcia na: Schuhu #20070:
Aj ja som zato, aby L26 končila na ŽST, len občas sú tu hlasy, že je tam málo miesta, ale podľa mňa by v tom problém nebol. ?
Reakcia na: wizard112 #20068:
V niecom je pravda a o niecom sa da polemizovat. Napisal si tam aj vec ktora ma doteraz nenapadla a preto ti ?
Pripájam sa aj ja k problému priamych liniek.
Snáď každému je jasné, že priame linky v súčasnom CP idú proti trolejbusom a zmena je preto nevyhnutná. Priame linky sú vcelku dobrá vec (výhody a nevýhody tu už boli spomenuté), ale je možné to urobiť tak, aby to nešlo proti trolejbusom. Napr. nasledovným spôsobom:
L21+22 - stačí jedna linka - tá, ktorá premáva cez Zvolenskú cestu (po Sládkovičovej jazdia trolejbusy) a zároveň sa môže mierne zredukovať interval povedzme na 30/30/60 tak, aby pripadlo viac výkonov na L2 (príp. ešte aj pre odštiepenie L8).
Posilniť linku (napr L23) v trase Park. Mičinská - Pieninská.
L26 - dobrá linka pre toho, kto chce spoznať Banskú Bystricu. V praxi totálne nepraktická linka. Jediné reálne riešenie - rozdeliť na L26 (ŽST - nie Park. Mičinská, lebo cestujúci si už zvykli na ŽST - Tatranská/priebežná konečná) a L6 (ŽST - Tulská v rozsahu z 2005).
Dôsledky:
kto chce cestovať priamo zo Sásovej na zastávky pri nábreží, môže využiť priamu linku do Radvane, kto ide na Fončordu, môže využiť L24 a tích, ktorí idú priamo zo Sásovej na Tulskú je minimum (nemôžeme viesť linky odvšadiaľ všade).

1. Bude menej priamych liniek, ako teraz, ale vždy viac ako v r. 2005, kedy nebolo nič.
2. Budú plnohodnotné výkony pre trolejbusy.
3. To, že teraz máme priame linky z 2 smerov (z Radvane a Fončordy), väčšina ľudí ani nemôže využiť, lebo idú odrazu a keď jednu zrušíme, pre veľkú skupinu cestujúcich to bude jedno.
Tak nejako tak by to mohlo vyzerať... ?
Kedze idem ? tak zhrniem. Priorita je zavedenie predplatenych cestovnych listkov, pricom cena napr. mesacnika by nemala byt vyssia ako 20x cena jednorazoveho listka. Rozdiel nech sa dorovna dotaciami. Spravne volakto dneska napisal ze cestujuci v autobuse a nie v aute je najlepsie riesenie dopr. situacie a je to aj ekologickejsie ako sice jazdiaci ale prazdny trolejbus. Ak sa Vam to podari sklbit tak to bude uplne super. Luk, expres a JJ vopred ?
Flying, teraz sem napíšem pozitíva a negatíva dlhých liniek. Pozorne čítaj:
(je to prebraté z návrhu linkového vedenia pre KE, ja som to upravil pre pomery v BB)

Pozitíva:
Bezprestupové cestovanie z každej oblasti do centra mesta i bezprestupové cestovanie medzi okrajovými časťami.

Negatíva:
Riedky interval, ktorý dopravným potrebám obyvateľov BB nevyhovuje a odrádza používať MHD, po tom čo si cestujúci zváži, že mu po zmeškaní spoja ide ďalší až o polhodinu v lepšom prípade za 20 (15) minút, začne rozmýšľať nad inou alternatívou.
Dlhé linky a zvláštne trasy - dané nutnosťou zájsť na ŽST z každej možnej oblasti. Čo spôsobuje časté zhlukovanie vozidiel na ŽST resp. na Nám. slobody v jednom čase a potom o polhodinu znova.
Navzájom pospájaných viacero prepravných vzťahov, čo sa prejavuje tým, že na rôznych úsekoch sú linky kapacitne predimenzované, poddimenzované (ukážkový príklad L21+22).
Žiadna vzájomná koordinácia a náväznosť liniek a ani nemožnosť nejakú vymyslieť (L20, L21+22, L26).
Veľké komplikácie pri prekladaní intervalov jednotlivých liniek.
Previazanosť liniek tak, že tvorca cestovného poriadku nie je schopný navrhnúť optimálne odchody, aby sa nestalo, že všetko ide naraz a potom o polhodinu znova a dostáva sa neraz do začarovaného kruhu.
Má malú pružnosť.
Riešiaci len ekonomiku podniku, bez ohľadu čo na to cestujúca verejnosť – len si musela zvyknúť.
"Sociálny rozmer" – linky vznikali a aj vznikajú na rôzne priania občanov, resp. poslancov MZ. Aby sa každý dočkal toho „svojho autobusu“ s vopred nalinkovanými odchodmi (Rakytovce, Kremnička).
Je drahé. Dané zvýšenou výpravou, čo ma za následok zvyšovanie nákladov na palivá, vodičov.
Celkový výsledok tejto zmeny bol len pokles cestujúcich!

Flying, stačí???
Reakcia na: PIT #20065:
Ani ja som neveril ze trolejbusy budu... A s tymi CP mas pravdu. Aj na linke 55 cestujuci nevedia kedy ide do Hronseku spodnou cestou, kedy cez Badin ZS, kedy cez Danka alebo nebodaj zachadza az na Hliny...
Reakcia na: wizard112 #20064:
Este raz zdoraznujem ze ta linka bola bola dorabana poslednu chvilu podla poziadaviek najmudrejsich poslancov z tej mestkej casti! Chybalo im totiz priame spojenie na nam Slobody! Predlzit linku 2 pri jej intervaloch by bol este vacsi nezmysel (vozenie vzduchu) a vytvoriť novu linku este väčší!
Reakcia na: Flying #20063:
Tak mi potom vysvetli, na co to tu vsetko rozdrbavali, ked od zaciatku bolo jasne deklarovane, ze trolejbusy jazdit budu? - pre vlastne zaujmy obchodnej spolocnosti a nie pre zaujmy spravnej dopravnej politiky mesta...a vzdy to bez akychkolvek pochybnosti pan adrian dokazuje na svojich tlacovkach vlastnymi slovami - to si si este nevsimol?
Spanielska dedina vznika prave z amaterskeho pristupu dopravcu, kedze ich pisu bez poznamok alebo s nezmyselnymi poznamkami, s opakujucimi sa poznamkami, ktore su roznym sposobom vysvetlene, ci navzajom sa prekryvajucimi vysvetlujucimi textami a hlavne je to cele mikroskopickym pismom. Este ze im napisu vsade, ze su v BB a nie v Kocurkove, ako to z ich cinnosti vyplyva. A to netreba zabudnut na to, ze na zastavkach nie je problemom najst aj niekolko verzii CP...
Reakcia na: S499.1023 #20062:
To je pravda.

Ešte k problému dlhých liniek. Dlhé linky by mali spájať oblasti s rovnakým počtom obyvateľov. (Kremnička+Rakytovce=Sásová ❓)
Reakcia na: wizard112 #20059:
Spravne si napisal ze ludia su zvyknuty. Domaca uloha pre vsetkych: Vysvetlite svojim babkam trasy podla dnesneho Cp, nove navrhy, prestupy. Kto babku nema alebo byva daleko moze vysvetlovat kovboji Petovi spred Tesca. Uvedomte si ze pre niektorych cestujucich su uz samotne vyvesky spanielska dedina tak im to nekomplikujme.
Reakcia na: wizard112 #20046:
Hovorím o inom. Že s MENŠÍM počtom vozidiel obslúžim linku Pieninská-Rakytovce, než tú istú linku v strede roztrhnutú. Samozrejme, záleží na tom, ako sa zmestím do technických obehov, ale v princípe je to tak.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.