Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
ALi B.
Vďaka za hodnotenie. Zatiaľ je to len pracovný návrh.
1 v A nemusí byť taká skutočne
2a8 (21), 3a9 - počítam s tým že sa budú dobre doplnať
6,7 ide mi o využitie T-busov (pri výrobe návrhu som ako poslednú vec zlepšil špičku na L.7 o jedno poradie)
27a28 - rozmýšlal som že keby sa prehodila konečná tak by to bolo priestorovo lepšie a fungovali by aj L. 35 a 36
Šalková - nezabúdam, len neviem s čím to spojiť.... (možno Skubín???) a nezabúdaj že aj ľudia z Kačice potrebujú sem-tam ísť do nemocnice
32vA - z podlavíc dakto možno bude chcieť ísť na fončordu alebo do Tesca....
L.80 - to bol nápad posilniť kapacitu do a zo Strieborného, ak by to nebolo potrebné tak môže ostať na starej trase ?
Reakcia na: Patriot #18863:
vcelku dobčé čítanie. Ja by som sa ale vyjadril trochu detailnejšie a pridal nejaké tie moje názory a postrehy, čo prakticky môžu len vylepšiť konečný stav. Nech aspoň máme o čom diskutovať ?

Píšem iba linky ku ktorým mám pripomienky:
L1: cez "a" určite netreba interval 20 min. Tam postačuje súčasných 30 min., ale celodenne, nie tie 40 min. diery
L2 + 8 musíš kombinovať, takisto ako 3 + 9. Zbytočne veľa t-busov by si tam dal
L6: aj tu si myslím že interval v "a" je zbytočný, stačilo by 30 min. (opäť celodenne)
L7: tu si to určite prehnal s intervalmi. Súčasný CP je platný od 2003 a ukazuje sa, že postačuje.

L22: môže byť, ibaže zabúda sa na veľký problém - doprava na žel.stanici. Totož ak sa spustia trolejbusy, bude tam opäť príliš málo miesta na to, aby sa tam otáčala ešte špičková L22. Naviac musela by byť maximálne dobre preložená s L21.

L26: tu sa mi zdá interval naopak hlavne v špičke nedostatočný. Aspoň tých 20 min. by som dal.

L27: dobrý nápad posilniť L25 takto, ale má to zádrheľ: kĺby do Podlavíc by som veľmi neposielal. Pripustime, že sa rozšíri cesta, ale 4 kĺby za hodinu by boli do Podlavíc ešte s ďalšími linkami zbytočné. Naviac ukazuje sa, že ľudia hlavne nastupujú do Podlavíc na hlavnej ceste popri Hrone, takže L27 by od Strieborného do Podlavíc bola v zásade zbytočná. Ja by som tú L27 nechal rovnako iba po Roos.nem.

L28:zaujímavý návrh, ibaže myslím si že by to bolo zbytočné. Treba myslieť aj na to koho prepravíš. Zo Sásovej nikto nepôjde vyhliadkovou linkou do nemocnice cez Jesenský vŕšok, keď môže ísť L25 alebo L27 alebo L80. Naviac pokiaľ by si ju dal cez Skuteckého, mohli by ľudia tam vystupovať ako hlavný smer do centra, ale nie keď by chceli prestupovať napr. na trolejbus. Preto by zrejme veľa ľudí tým busom nechodilo. A naviac, ukazuje sa, že Skuteckého je "mŕtva" ulica. Už sa skúšalo (skúša) s L35 a L36, či ľudia z centra pôjdu na bus na zastávku Skuteckého a odtiaľ do Podlavíc. Realita je taká, že tam nastupuje minimum ľudí, a radšej idú ku Hronu na L34. Preto z mesta by L28 do nemocnice nešiel prakticky nikto (všetci by nastupovali na L1, ktorá by chodila častejšie). A ešte horšie by to bolo opačným smerom. Z nemocnice by nikto nenastúpil do Sásovej sa povoziť cez Kačicu a uznaj sám, koľko ľudí by nastúpilo na Kollárovej aby išli do Sásovej... ?

L32: cez "a" je úplne zbytočná
L34: to je to, čo som písal pri L27. 4 sóla na L34 a ďalšie 4 kĺby na L27 je trochu moc pre celé Podlavice. Naviac nemôžeš tam zabúdať na Mlynskú a Skubín a nechať Skubínu iba L102 je primálo. Nezabúdaj aj na školákov a mamičky s kočíkmi. Pokiaľ do minibusu nastúpi mamina s kočíkom, veľa ľudí už doň nevojde
L42: prečo aj ty zabúdaš na Šalkovú? Čo je to za blbosť kombinovať spojenie mestskej časti Šalková s Majerom s prímestskou linkou 601456. A keď sme pri tom, prímestská linka nemá čo robiť v Majeri. Čiže potrebuješ jeden bus naviac.

Ešte k tej L28. Skôr by som tu spravil tak, že by som ju spojil s L80 systémom z Pieninskej cez Rudlovskú na Uhlisko (ako chodia citybusy) a odtiaľ popri Hrone buď cez park alebo cez Úsvit do Roos.nem. Tak by malo Uhlisko spojenie na obidva smery, t.j. aj Nám.slobody, aj Hušták. A tam by boli NP vozy, obidva by tam postačovali. Ale to len tak na okraj.

Toto sú len námety na zamyslenie, neber to v zlom. Inak ale vcelku dobrý nápad.
1 - V tej 3ke a 9ke mas pravdu. Staci odchod 60/60 s tým že to bude robiť jeden t-bus
2 - Záloha- ostane 5kĺbových autobusov a 17sólových to v špičke stačí. v sedle a cez víkend budú voľné aj niektoré t-busy
3 - nemám kontakt, mohol by som spraviť aj CP keby bol záujem (za víkend to je hotové), tento návrh som robil asi 2 hodiny
?
Reakcia na: Patriot #18863:
Zaujímavé čítanie, napr. L27 či L28.

Re #18868 kvorka: "hádam sa s tým aj niekto bude zaoberať, nebolo by zlé to dať niekde na vedomie"
Sklamem ťa, v tomto meste nie je o toto záujem. Teda pokaľ budú na MsU takí ľudia, akí sú (neviem, či už došlo po voľbách k nejakým výmenám, ale ak nie...). Mal som možnosť vidieť, ako jeden z pracovníkou MsU doslova ignoroval človeka (a nie raz), ktorý si dal tú námahu a urobil návrh CP. Ani sa na ten návrh nepozrel s odvôvodnením, že má veľa práce. Neviem, čo by sa stalo, keby si ten papier zobral. Potom sa mu doslova vyhýbal a keď tento návrh dával druhému pracovníkovi, ten to odmietol zobrať... ? ? Takže, takto to fungovalo (možno ešte funguje) v našom meste.
ja by som si nechal radšej aj dáky Tbus na zálohu..aj keď...
Ad Patriot: výborný návrh. Mám 3 pripomienky:

1. - linka 3 každých 30 min a linka 9 raz za hodinu cez víkendy? nemyslím že je tam potrebný nárast oproti súčasnému stavu...ale keď bude nie som proti.

2. - potrebuješ 27 trolejbusov. a čo záloha?

3. - hádam sa s tým aj niekto bude zaoberať, nebolo by zlé to dať niekde na vedomie. ?
Reakcia na: Mirosk #18865:
ešte je možnosť potiahnuť L. 33 do Mlynskej ale cesta z THK je tam dosť úzka ale dalo by sa to
MIROSK - som rozmýšlal ale potom vela spojov by bolo ale tie minibusy by stačili podľa mňa - chodili by častejšie
Patriot:tak aspoň potiahnuť L102 v Skubíne až hore na otočku a L36 zachovať veď aj na Mlynskú voľačo treba!!!A zvyšok nechám na ostatných...
Porovnanie ponúkanej prepravnej kapacity súčasného CP sa mojjim návrhom: špička/sedlo/víkend:
- vychádzam z údajov že 1 sólo vozidlo - 90 miest a 1 kĺbové vozidlo - 160 miest
- L. 1, 3, 21, 22, 24, 25, 26, 90 v súčasnom CP sú rátané ako plne kĺbové aj keď v skutočnosti to tak nie je vždy.
- keďže v súčasnosti nie sú pravidelné intervaly, počítam do porovnania nasledovné časy: v X+C 7.00-8.00/v X+C 10.00-11.00/v A 15.00-16.00
Najvyťaženiejšie prepravné ťahy:

Sásová - Námestie Slobody
- v súčasnosti L. 20, 21, 22, 23, 26 - 1230/730/730
- v návrhu L. 20, 21, 22, 26 - 1640/1070/980
- v tomto smere by bol nárast: 33%/46%/34%

Sásová - Strieborné námestie
- v súčasnosti L. 24,25,80,90 - 1850/640/320
- v návrhu L. 24,25,27,28,29,80 - 2350/1050/570
- v tomto smere by bol nárast- 27%/64%/78%

Sásová - Tajovského SOUS
- v súčasnosti L. 25,80 - 1140/320/160
- v návrhu L. 25,27,28,80 - 1640/640/320
- v tomto smere by bol nárast: 43%/100%/100%

Námestie Slobody - Tajovského SOUS
- v súčasnosti L. 1,34,35,36 - 1090/730/590
- v návrhu L. 1,34 - 1320/910/820
- nárast v tomto smere: 21%/24%/39%
Toto je návrh, ako by mohla vyzerať MHD v Banskej Bystrici, intervaly sú písané nasledovne: špička/sedlo/víkend

Trolejbusové linky:
L. 1 - Žel. st. - Nám. slobody - Úsvit - Tajovského SOUS - Nemocnica a späť
- 10/20/20 Potreba: 6 trolejbusov
L. 2 - Nezachádza ku Tescu
- Žel. st. - Nám. slobody - Nám. Ľ. Štúra - Sládkovičova - Vozovňa a späť
- 15/20/30 - Potreba 4 trolejbusy
L. 3 - Nemocnica - Tajovského SOUS - Kyjevské nám. - Sládkovičova - Vozovňa a späť
- 12/20/30 - Potreba: 5 trolejbusov
L. 5 - nočná linka /97/ v súčasnej podobe bez zmien
L. 6 - Žel. st. - Nám. Slobody - Úsvit - Tulská a späť
- 15/20/20 - Potreba: 4 trolejbusy
L. 7 - Žel. st. - Nám. Slobody - Nám. Ľ. Štúra - Poľná - Internátna a späť
- 15/25/30 - Potreba: 4 trolejbusy
L. 8 - Nám. slobody - Nám. Ľ. Štúra - Sládkovičova - Tesco a späť
- 30/60/60 - Potreba: 2 trolejbusy
L. 9 - Nemocnica - Tajovského SOUS - Kyjevské nám. - Sládkovičova - Tesco a späť
- 30/60/60 - Potreba: 2 trolejbusy
Trolejbusové linky, stav - 27 trolejbusov, potreba - 27 trolejbusov, všetko kĺb,

Autobusové linky:
L. 10 - nočná linka /98/ v súčasnej podobe bez zmien,
L. 20 - Zmeny: Nezachádza do Starej Sásovej (nahradené minibusmi) a ani na žel. stanicu (nahradené L. 22)
- Smer Sásová - Viestova - Nam. slobody - Dumbierska MS - Dumbierska - Rudohorska 1 - Rudohorska stred - Karpatská - Javornícka
- Smer Uhlisko - Javornícka - Karpatská - Rudohorska stred - Rudohorska 1 - Dumbierska - Dumbierska MS - Nam. slobody - Bellušova - Hviezdoslavova - Viestova
- 30/60/60 - Potreba: 2 autobusy (sólo)
L. 21 - Bez zmien, 45/60/60, potreba: 2 autobusy (kĺb)
L. 22 - Zmeny: Končí na žel. stanici, hlavná linka v smere Sásová - Nám. Slobody
- Pieninská - Rudohorská - Rudohorská 1 - Auris - Nám. Slobody - Žel. st.
- 8/15/15, Potreba: 6 autobusov (kĺb)
L. 24 - Trasa bez zmien, 15/30/60, Potreba: 4 autobusy (kĺb)
L. 25 - Trasa bez zmien, 15/30/60, Potreba: 4 autobusy (kĺb)
L. 26 - Zmeny - končí na parkovisku mičinská, zrušený "okruh v Sásovej" - provizórnou konečnou bude Rudohorská (širšia cesta ako na Tatranskej)
- 25/35/60, Potreba: 3 autobusy (sólo)
L. 27 - Spojenie Sásovej s Podlavicami cez Strieb. nám., zavedenie spojov z Pieninskej na Tajovského, SOUS
- Pieninská - Magurská - Rudohorská - Rudohorská 1 - Ďumbierska - Sásovská cesta - Strieb. nám. - Tajovského SOUS - Podlavice, Gaštanová a späť
- 15/30/60, Potreba: 4 autobusy (kĺb)
L. 28 - Spojenie Pieninskej cez Jesenský Vŕšok a Strieb. nám do Nemocnice, posilnenie v smere Sásová - Tajovského SOUS
- Pieninská - Rudohorská 1 - Auris - Jesenský Vŕšok - Strieb. nám - Nemocnica
- 20/60/90, Potreba: 4 autobusy (sólo)
L. 29 - Ako L.90 ale zastavuje na všetkých zastávkach na trase
- 60/60/120, Potreba 2 autobusy (kĺb)
L. 32 - Trasa bez zmien, 60/60/120, potreba: 1 autobus (sólo)
L. 33 - Trasa bez zmien, 30/60/60, potreba: 2 autobusy (sólo)
L. 34 - Zmeny: Stojí aj pri ESC a na Štadlerovom nábreží, zlepšenie intervalov
- 15/20/30, potreba 4 autobusy (sólo)
L. 35 - Zrušená (nahradená minibusmi, L.27 a L.34)
L. 36 - Zrušená (nahradená L.27 a L.34)
L. 41 - Trasa bez zmien, 30/60/120, Potreba: 2 autobusy (sólo)
L. 42 - Trasa bez zmien, 60/60/90, potreba: 1 autobus (sólo)
L. 43 - Trasa bez zmien, 30/60/60, potreba: 2 autobusy (sólo)
L. 80 - Všetky spoje idú cez zastávky Rudohorská stred a Karpatská (posilnenie kapacity), nestoja na Rudohorskej 1
- 40/90/90, potreba: 2 autobusy (NP sólo)
Autobusové linky, potreba 23 kĺbových autobusov (celkovo 28*) a 23 sólo autobusov (celkovo 40**, z toho 2 NP)
Minibusové linky ostanú v nezmenených trasách aj časoch

Stav: - spojenie Sásovej so všetkými mestskými časťami
- spojenie Uhliska s nemocnicou
- dobrá kapacita v smeroch do centra a do škôl (Tajovského SOUS)
- dobré spojenie do priem. časti mesta (ZV. cesta)
- dobré spojenie všetkých častí so žel. stanicou
- dobré intervaly cez víkendy
- každá linka má priradené svoje vozidlá
- ako záloha budú používané len autobusy***, bez zaradenia je ich 22, z toho 5 kĺbových a 17 sólových
- potreba je maximálny počet potrebných vozidiel na zabezpečenie plnej prevádzky
- všetky linky zastavujú na všetkých zastávkach po trase (okrem L. 80)
- celkovo 27 liniek, z toho 8 trolejbusových a 2 nočné
- celková potreba 73 vozidiel, 46 autobusov, 27 trolejbusov
- už žiadne prímestské vozidlá v MHD
Možnosti rozvoja: - zatrolejovanie liniek 21,22,24,25,27,34 ako priorita
- následne zatrolejovať aj linky 20,26,28,80
- opätovné zaradenie prímestských liniek do MHD
- vytvorenie IDS v rámci BBSK
- nová vozovňa v Sásovej, buď na Pieninskej alebo pri ŽS Kostiviarska na ihrisku

*Celkový počet, nie všetky musia byť pojazdné, počítajú sa len autobusy mestského typu
**Predpokladaný počet, niektoré sú používané na prímestkých linkách v okrese BB
***V sedle a cez víkend pôjde na trolebusovú linku ako záloha trolejbus
-v ďalšom príspevku ponúkam porovnanie so súčasným CP
Reakcia na: mirkobb #18861:
To si môžeme rozdiskutovať potom osobne, prídeš v sobotu?
Reakcia na: maciatko #18857:
Prosim ponizene,mozem maly odklon od ustrednej temy? Dufam,ze to nevyvola "vseobecnu nervozitu a hadky"..?
Takze,kedysi sa tu rozoberali alternativne pohony na bazi vodika ako nahrada tych na baze ropnych,ze? Tak tu je clanocek,z ktoreho vyplyva,ze to zas tak skoro nebude(aspon u nas nie) a ze si aj nadalej vystacime so starou dobrou elektrikou..
http://auto.idnes.cz/auto-za-28-milionu-z-vyfuku-jde-jen-para-dhp-/automoto.asp?c=A070118_140556_automoto_fdv ? ?
Reakcia na: Kami #18848:
Tak nič, ja len, že by sme sa ASI čudovali nad zhodou Bystričana s bodkou s niekým iným:-).
Reakcia na: Diggi #18854:
ak sa nemylim tak este PP-317AM jazdil v bb
Reakcia na: Habibi #18836:
Keď už nemáš to ICQ, tak dúfam, že v sobotu prídeš. Tipujem, že je na teba zvedavých viacero ľudí. Tak sa nenechaj prosiť ? .
Reakcia na: Bystrican. #18852:
Nebuď zase taký nervózny, fakt je, že troška humoru odľahčí - v poslednom čase je to tu stále o nervozite a hádkach. Samozrejme, súhlasím, že sa netreba príliš odkláňať od ústrednej témy ? .
Reakcia na: Diggi #18854:
boli , vrátili ?
Reakcia na: Bystrican. #18852:
? ja sa trošku tiež čudujem ?
Malá otázočka.....
Autobusy SAD Poprad, ktorí jazdili v BB v januári 2006 konkrétne PP 418AZ (ex.Presov), PP 206AU a PP 346BD sa vratili do Popradu alebo boli odkupene z Popradu? ?
Bolo ich viac ci len tieto 3?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.