Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
ZSSK zlacňuje cestovné z Banskej Bystrice do Bratislavy
Bratislava 3. januára (TASR) - Cestujúci, ktorí budú využívať spojenie Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s., (ZSSK) z Banskej Bystrice a Zvolena do Bratislavy, si môžu do 30. apríla 2007 kupovať cestovné lístky s pevnou relačnou cenou.
V porovnaní s cenou cestovných lístkov pred 1. januárom 2007 ušetria cestujúci pri ceste rýchlikom napríklad z Banskej Bystrice do Bratislavy hlavnej stanice v 1. triede 175 Sk a v 2. triede 117 Sk.
Železničné spojenie medzi Bratislavou a Banskou Bystricou bolo od júla 2006 roka prerušené pre elektrifikáciu trate Zvolen – Banská Bystrica. ZSSK tento úseku trate opäť obnovila 10. decembra 2006.
TASR o tom informoval riaditeľ odboru komunikácie ZSSK Miloš Čikovský.


Železnice hodili rukavicu autobusom
Pravda
04.01.2007
Autor: Jana Morháčová
Železnice sa prvý raz odhodlali cenou konkurovať autobusom na diaľkových linkách. Železničná spoločnosť Slovensko vo vlakoch medzi Bratislavou do Banskou Bystricou o tretinu znížila cenu a zaútočila na ceny autobusových dopravcov. Zatiaľ ide o konkurenčný boj na jedinej trase naprieč Slovenskom, postupne však môžu pribudnúť aj ďalšie dopravné ťahy.
Vlak medzi hlavným mestom a centrom stredného Slovenska zlacnel od nového roka na 199 korún. Autobusové spoločnosti si účtujú od 220 do 290 korún.
„Nie je to nijaké vyhlásenie konkurenčnej vojny, chceme len pritiahnuť viac ľudí do vlakov v zimnom období, keď situácia na cestách predlžuje cestovanie. Je to reakcia na dokončenie elektrifikácie trate. Akcia platí zatiaľ štyri mesiace, veríme, že zvýšime vyťaženosť vlakov," tvrdil Pavol Gallo, šéf obchodu Železničnej spoločnosti Slovensko. Podľa neho cieľom je pritiahnuť skôr ľudí z áut a individuálnej dopravy do vlakov, ako kradnúť cestujúcich na autobusových linkách. Nová zvýhodnená cena platí pre cestujúcich zo Zvolena aj Banskej Bystrice. Cestujúci tak ušetria asi 100 korún, ak cestujú druhou triedou, a zhruba 170 korún v prvej triede vlaku.
Trasa je mimoriadne vyťažená aj autobusovými linkami, jazdí po nej viac ako 16 autobusových firiem a od Zvolena smerom na Bratislavu je to viac ako 40 spojov počas pracovného dňa.
„Je to konkurencia, zatiaľ sa jej až tak neobávame. Zvýšime úroveň služieb a v konkurenčnom boji so železnicou v oblasti cien, času a kvality obstojíme. Sme prispôsobivejší," tvrdí Ivan Szabó, dopravný námestník Banskobystrickej SAD. Na trase do Bratislavy jazdí denne až 12 jej spojov, ďalšie pridáva v piatky či nedele. „Železnice ponúkajú na skutočne priame spojenie iba dva rýchliky," dodáva Szabó. Ostatok sú len pripojené vozne prepriahané medzi vlakmi, čo predlžuje cestovný čas. Podľa Szabóa autobusy majú stále prevahu aj čo sa týka času dopravy.
Konkurencia však vyostrí cenovú vojnu medzi autobusovými spoločnosťami na spomínanej trase. Cez Bystricu a Zvolen smerom do Bratislavy jazdia aj dopravcovia zo severu či východu Slovenska. Väčšina autobusových firiem potvrdila, že zatiaľ nebude reagovať na železnice znižovaním cestovného. Nevylúčili však, že postupne zvážia zľavy najmä pre tých, ktorí cestujú pravidelne. „Nie je ďaleko čas, keď bude v autobusoch káva, film či noviny zadarmo, aby sme ľudí motivovali," uviedol jeden zo súkromných dopravcov, ktorý jazdí na spomínanej trase na diaľkovej linke z východného Slovenska.
Ceny v diaľkových autobusoch nad 100 kilometrov nie sú regulované, určuje ich trh. Ceny vo vlakoch schvaľuje regulačný úrad.
Fuj ale ste fakt neobjektívni..)) !! takto Vy na moju SADZV ??..náhodou 16.12.2006 som cestovala s mojou obľúbenou spoločnosťou SADZV z KE..dvaja nie síce celkom usmiati vodiči..no a čo ?? /možno sa im o robote snívalo../ keruvali jedna radosť..Rožňava 15 min.fajčiarska prestávka..FAJN..Muráň ..tutok za rohom vraj vážení 15 minút fajčiarska..FAJN..keď z nej bolo 30 a vodiča nikde slušne sa pýtam srandičky..srandičky..pche..o 13 km zase fajčiarska 10 minút /vodič rekordér fúkal do busu asi svine mole/ ..som pochopila sprostaňa veď totok je cikací spoj /dobre neplatená reklama..ludzé dobrí ja milujem ZVSAD/..no a čo že za trest, že som papuľovala že je zima ??..sú naozaj skvelí..BB hurááááááááá..vážení cestujúci 30 minút prestávka..jááj maminka dáka šnicel priniesla.. ĽUDIA JA MILUJEM SAD ZV.... a včera 3.1.207 sedím v MHDZV..15.30..a prečo odbočil na Slovnaft Partizánska cesta ??..vraj došla nafta ??!!!!..joj milujem SADZV veď zato ma v nevykúrenom a fajčiarskom cikacom buse viezli dvaja !! Jeden bude tlačiť keď dojde nafta...MILUJEM SADZV pamätá na fšetko..TO FAKT ?? ? ? ?
Reakcia na: Abdul #18623:
práve preto je "neznámy páchateľ" v uvodzovkach, lebo vsetci vedia o koho ide...
Reakcia na: Abdul #18623:
Na ake povinnosti konkretne mirkobb zabudol?
Nemalo by MHDBB podla zakona o cestnej doprave #18620) poziadat SADZV o obnovenie "zmiznutych" CP na naklady ZV??
Reakcia na: snopko #18615:
Musel to byť veľký amatér.Len nechápem tie úvodzovky.
Reakcia na: mirkobb #18622:
Podľa tvojho vyjadrovania už na 100 % vieš, kto je ten neznámy páchateľ.Podľa zákona máš isté povinnosti.Buď tak dobrý a nezabudni na ne.A prenajaté autobusy ? Myslím,že v zmluve o prenájme je aj klauzula o vykonávanej údržbe.Som o tom presvedčený.Inak je to zlá zmluva.Možno LUK by vedel niečo bližšie,ak by ho to neobťažovalo.
Reakcia na: snopko #18615:
Hajzli! Konkurencny boj ma aj "nevyberave" praktiky! Tak sa natiska otazka,komu by tak asi mohol prekazat novovznikajuci konkurencny prepravca..? Asi by bolo nacase sa zacat zaujimat aj o "zdravotny stav" prenajatych mestskych autobusov,mozbyt,ze ked nastane cas ich vratit,tak uz nebude co,resp. vratia uz z nich iba torza!?
Reakcia na: Vladimír #18617:
Ďakujem za podrobné vysvetlenie. ?
#18618 Re: Vladimír

§16, ods. (4) z. č. 168/1996 Z. z.:
Označník a informačnú tabuľu na autobusovej stanici alebo zastávke je povinný zriadiť a udržiavať ten dopravca, ktorý má na tomto zariadení najviac autobusových spojov.

takže odstránenie CP z označníkov je protiprávne!!!
Reakcia na: Vladimír #18618:
skoda zenovy pán primáator dáva šancu SAD ZV prevászkovať MHD aj na ďalší rok. No , le my všetci vieme, že najlepšia cesta ej DPMBB a nijaký diktátorský monopol..
Reakcia na: snopko #18615:
A mala MHD BB so SAD ZV dohodu o možnosti umiestniť CP na ich označníky? Alebo to bolo inak ošetrené (napr. cez Mesto)? Predpokladám, že muselo byť....

Ale inak čo sa v BB deje, je horor na pokračovanie ?
Reakcia na: wizard112 #18611:
Nie. Napísal som Ti, aby si začal čítať od §16, ktorý sa týka vodičov autobusov v MHD.

Po štyroch hodinách jazdenia (prerušenie menšie ako 10 min. sa za prerušenie nepovažuje) musí mať vodič bezpečnostnú prestávku 30 minút. Táto môže byť aj rozdelená na 10, 15 a 20min. časti.
Inými slovami, ak vodič začal jazdiť od 5.00, tak do 9.00 musí mať niekde po kúskoch spolu 30 min. bezpečnostnej prestávky alebo ju práve o 9.00 začne čerpať vkuse. Toto sa opakuje v štvorhodinových cykloch ďalej - na každé štyri hodiny jazdy pripadá 30 min. bezpečnostnej prestávky.

Ďalšia vec je prestávka na jedlo. Tá je za celú pracovnú zmenu len jedna a musí byť najneskôr šesť hodín od jej začiatku. Ak celá zmena trvá do 9 hodín, priznáva sa nárok na jedlo 30 min., ak je to viac, tak 45 min. Prestávka na jedlo sa na rozdiel od bezpečnostnej nesmie deliť. Výnimkou je tá 45min. prestávka, ktorá smie byť rozdelená na 30+15 min.

Potom je ešte jedna zaujímavá vec, a to, že prestávka na jedlo plní funkciu aj bezpečnostnej. Čiže ak má vodič prestávku na jedlo v limite, kedy mal nárok aj na bezpečnostnú, jedna prestávka rieši obe veci.

Hádam som to podal jasne.
V priebehu dnešného dňa " neznámy páchateľ " odstránil všetky cestovné poriadky "dopravných anjelov" spoločnosti MHD BB a.s. z označníkov spoločnosti SAD Zvolen a.s.. O uvedenej udalosti sme informovali správny orgán. Za dočasné riadne nezabezpečenie informácie pre cestujúcu verejnosť v zmysle zákona sa ospravedlňujeme. V súčasnosti vykonávame kroky pre opätovné obnovenie cestovných poriadkov na linkách našej spoločnosti, ktoré sa na základe naších možností uskutoční v najbližších dňoch.
Reakcia na: Jano25 #18606:
som minule pocul dvoch loosrov ako sa odusevnovali, ze BBMHD patri pod zvolen. To vobec nie je pravda.Vsak zvolen nema ani vlastnu sadku. Len pre info majoritny podiel v SAD ZV ma BDS(Bystricka dopravna spolocnost). Keby vas radsej iritoval tento stupidny system ako je nastupovanie dvomi dverami, nemat mesacny listky a podobne. pomaly ale isto si pripadam ze zijem v Loosers Land.
Tak trochu naruším diskuzi a posílám malou vzpomínku na na již bývalé Banskobystrické autobusy. Aspoň, že se pro ně našlo využití i když to je o 580 km jinde.
http://www.cnds.cz/pro/fd102.htm
O tom zákone sa dá špekulovať. Kto chce, tak si nájde cestičku.
Reakcia na: Vladimír #18610:
Ak som správne pochopil, vodič môže ísť nepretržite 4,5 hodiny a potom musí mať 45 minútovú bezp. prestávku resp. po dvoch hodinách môže mať 15 minút pauzu a po 2,5 hodinách 30 minútovú prestávku. Takže 45 minútovú pauzu si môže rozdeliť na 15 a 30 minút. Toto nariadenie má vstúpiť do platnosti od 11. 4. 2007.
...alebo začni čítať od §16, tam už odvolania na niektoré iné paragrafy sú.
Reakcia na: wizard112 #18607:
Odporúčam Ti prečítať si zákon č. 121/2004 o pracovnom čase a dobe odpočinku v doprave.

Jeden z možných prameňov je http://www.kamim.sk/doprava/zakony/121-2004.txt. Začni čítať §14, potom §16 a ďalej. Tam sa všetko dočítaš.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.