Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
MHD – nekonečný príbeh pokračuje

Už takmer rok zaisťuje MHD v meste pod Urpínom SAD Zvolen. Je to dlhá doba, no na odstránenie nedostatkov asi príliš krátka. Keď počúvam predstaviteľov SAD Zvolen hovoriť o banskobystrickej MHD, pripadá mi, akoby našu MHD ešte nevideli. Hovoria o nej iba v najlepšom. Keď mesto podpísalo zmluvu so SAD Zvolen, myslel som si, že kvalita služieb sa po čase zlepší. Prvé mesiace boli plné zmätkov a chaosu, čo by sa ešte dalo tolerovať. No teraz tu už máme november a kvalita sa nezlepšila, skôr by som povedal, že sa zhoršila. Ešte v živej pamäti mám, keď pán Smädo hovoril v regionálnej televízii niekedy v zimnom období, že občania mesta budú v lete spokojní. Ale spokojnosť sa akosi nedostavila. Cestovné sa v niektorých prípadoch mierne znížilo, pri niektorých skupinách cestujúcich ostalo na úrovni roku 2005. Bohužiaľ, služby MHD neostali ani na úrovni roku 2005, ale vo väčšine prípadov sa zhoršili (až na pár výnimiek). A ak niečo dlhodobo nefunguje tak ako má, cestujúci by mali cestovať oveľa lacnejšie alebo aj zadarmo. Naša MHD ešte stále zápasí s problémami, o ktorých v ostatných mestách ani nechyrujú. Napríklad na Námestí slobody chýbajú naďalej čísla zastavujúcich liniek (pritom ide o najväčší uzol MHD), na mnohých zastávkach zas chýbajú ich názvy (takmer v celej Sásovej). Občania si už ale zvykli. Vážnejší problém sú ale strhnuté alebo inak poškodené CP. Ani daždivé počasie ich trvácnosť nezvýši. Preto by som chcel, aby mesto na tento nedostatok upozornilo dopravcu a riešením by bolo plexisklo ako za čias BBDS. Veď aj nové CP „citybusových“ liniek sú už chránené plexisklom. Mesto by sa už mohlo konečne (po viac ako 10 mesiacoch) zobudiť a začať tieto a samozrejme aj mnohé iné nedostatky, ktoré spomeniem nižšie, pokutovať. Doteraz mesto nijako nezakročilo a všetko dopravcovi toleruje, ktorý denno-denne veselo porušuje zákony. .Nedošlo ani k náprave súbehov liniek, na ktoré som upozorňoval pred niekoľkými týždňami (linky 20, 21, 22, 23 a 1, 6, 26). Tiež sa mi nepači posilnenie dopravy v takom zmysle, že sa za každým vytvorí nová linka, ktorá ide iba niekoľkokrát denne, napr. linka 23. Cestujúci je potom z toľkých liniek zmätený. Radšej by som bol, keby sa posilnili už existujúce linky a vytvorili by sa rovnomerné a zapamätateľné intervaly. Malo by byť menej liniek s hustejšími intervalmi a zaviesť výhodnú prestupnú tarifu alebo časovo predplatné lístky. Tieto problémy odrádzajú ľudí používať MHD, čoho výsledkom je rýchly nárast individuálnej automobilovej dopravy (IAD), nedostatok parkovacích miest najmä v centre a nekonečné zápchy po celom meste, no hlavne na nábreží, kde už musia na niektorých križovatkách dopravu riadiť policajti. Na tejto komunikácii by sa mohol vyznačiť aspoň BUS pruh, pretože linky tu naberajú veľké meškania, asi najhoršie je to s linkou 26. Každodenne sa opakujú problémy s nedostatočnou prepravnou kapacitou na linkách 1, 21, 22, 23, 34 (najmä v rannej špičke) a určite aj na mnohých ďalších. Dopravca však s tým v najbližšej budúcnosti nič neurobí, pretože už teraz má nedostatok mestských autobusov (hlavne kĺbových) na vykrývanie terajších potrieb. Na linkách MHD je preto opäť množstvo autobusov prímestkého typu, ktoré suplujú mestské kĺbové autobusy. Vzniká tu znovu problém s prepravnou kapacitou na niektorých linkách (viď príspevok Ing. Petra Chmelíka), pretože namiesto mestských autobusov tu chodia prímestské. Navyše tieto linky sú obyčajne označené iba číslom, ktoré je napísané fixkou na papieri, názvy zastávok by sme hľadali márne. S týmto „zvykom“ nášho dopravcu sa ale treba zmieriť asi tiež. Bol by som rád, keby mesto na tento problém dôrazne upozornilo SAD Zvolen a namieste by bola aj otázka, čo je s Tambusom a nízkopodlažným autobusom Karosa City bus, ktoré dlhodobo nejazdia. Tieto dva autobusy sú majetkom mesta a teda boli nakúpené z našich daní. Prečo nejazdia? Predali sa, sú pokazené alebo je nejaký iný problém? Mám pocit, že mesto je ticho a dopravca si robí čo chce. Táto spoločnosť ani neumýva autobusy, ktoré vyzarajú doslova otrasne a robí to zlé meno pre mesto. Neprekvapí ma, ak aj najnovšie autobusy budú po zime hrdzavé. A špinavé sú nielen zvon ale aj zvnútra. Ich technický stav taktiež nezodpovedá ich veku, ktorí je u zvolenských autobusov len okolo 6 mesiacov. Nechcem si ani predstaviť, ako budú vyzerať po niekoľkých rokoch. Niektoré autobusy vo vlastníctve mesta majú aj pokrčené plechy (asi najvážnejšie Karosa ), no SAD Zvolen to neopraví a jazdia teda aj „nabúrané“ autobusy. Ďalej ma zaujíma, ako je to s trolejbusmi. Mesto všetko tají. Prečo nepovie cenu, za akú pranajalo trolejbusy a tiež kúpilo minibusy? Čo chce mesto zatajiť? Ďalšiu nevýhodnú zmluvu? Chcel by som tiež vedieť termín zahájania prevádzky trolejbusov. A neodpovedajte na túto otázku spôsobom, čo ešte mesto musí, s kým sa má dohodnúť, ale napíšte mi prosím dátum, kedy by to bolo reálne, teda dve konkrétne čísla a za tým rok. Problémy s MHD pramenia aj kvôli malému záujmu zo strany mesta a z nízkych dotácii. Z tohto všetkého mi vyplýva, že mesto sa od MHD dištancuje a pred objektívnymi nedostatkami si dáva hlavu do piesku. A pritom ma zaráža, že v programe hosp. a sociál. rozvoja na roky 2007 – 2013 je doprava uvedená ako jedna z priorít, konkrétne priorita 4.1.1: Realizácia systému bezpečnej, enviromentálne priaznivej a funkčnej dopravy. Ako chcete vybudovať bezpečnú, enviromentálne priaznivú a funkčnú dopravu, keď kvalita MHD z roka na rok klesá, čím z nej vyháňate ľudí, ktorí potom preferujú IAD, stagnuje, resp. upadá ekologická trolejbusová doprava, nebudujú sa cyklistické chodníky a pod.? Pri analýze problému „Zhoršujúca sa situácia v doprave“ mesto uvádza faktory, ako neexistencia koncepcie ďalšieho vývoja hromadnej dopravy, neexistujúci integrovaný dopr. systém, zastavenie prevádzky trolejbusovej dopravy a mnohé ďalšie, čoho výsledkom je zhoršujúca sa situácia v doprave. Tak prečo mesto už spomínané problémy nerieši? Ak aj máte nejaké návrhy na zlepšenie MHD, na mestskom úrade neuspejete, lebo úradníci nemajú na vás čas (hovorím z vlastnej skúsenosti) a posielajú vás z dvier do dverí. Mesto môže byť rado, že sú tu ešte ľudia, ktorým záleží na zlepšení MHD a prichádzajú s návrhmi. Bohužiaľ, bez odozvy.

nespokojný cestujúci

_____
prevzaté z www.banskabystrica.sk
? ? ?
Reakcia na: Papyr #18127:
pred nepriaznivým počasím áno, ale nie pred nepriaznivým substrátom 😛 Na ten platí jedine plexi...
JJ, 17:35: pritom je riešenie také jednoduché- ihneď po vytlačení CP ich zalaminovať do plastovej fólie. A už netreba ani plexisklo, CP vo fólii je dobre chránený pred nepriaznivým počasím.
Reakcia na: mimi #18125:
"Nekvalitné motory, ktoré ľahko horia" - reportér sa prejavil ako pravá novinárska hyena ? .
www.joj.sk/archiv/?pid=6630
Reakcia na: JJ #18120:
Skutočne by som sa rád previezol, ale bohužiaľ trasovanie ani časy mi akosi nevyhovujú 😞, no keď budem mať možnosť, určite ju využijem. A alternatíva je ešte jedna, tada ak ešte existuje horúca strela.
Reakcia na: Petik #18121:
ee, len 16.11. vraj zacinaju napatove skusky ?
ZVHD vyvesky CP na zastavkach su v katastrofalnom stave a ludia sa nemaju ako dozvediet, ci maju to stastie, ze nejaky ten spoj ich linky bude mat odchod v najblizsich 24 hodinach.

1) Na niektorych oznacnikoch sa dokonca cele vyvesky zlupli spolu s farbou, ktora bola nanesena na plech oznacnika a tym padom su vyvesky zrolovane do akejsi "rolety"

2) kedze tiez nepoznaju plexisklo, tak na oznacniky stale prsi, pricom oznacniky montovane pred asi 5 mesiacmi su cele prehrdzavene a hrdza prerazila az na vyvesky, ktore su tym padom znova necitatelne

3) taktiez na niektorych zastavkach dochadza k poskodzovaniu vyvesiek vandalmi, ale kedze opat dopravca nepozna plexisklo, tak musi ratat s castym obnovovanim vyvesiek ... a to aj vzhladom na predchadzajuce 2 body

bohuzial - nedeje sa tak ❗

mimochodom - pre L103 chyba na zastavke "Rudlovska cesta, TASR" vyveska zo smeru Stara Sasova, smer Hviezdoslavova I.
Chcem sa spytat pritomnych bystricanov: Bola uz v BB videna elektricka masina? Napr na Ex Hron?
Reakcia na: adrive #18118:
ak sa nemoze niekto pozerat na niektorych drzych a arogantnych vodicov + personal ZVHD, nech jazdi mestskym podnikom - aspon dotycny prispeje do vlastneho, ...do mestskeho podniku, ktory patri nam vsetkym ?
Reakcia na: adrive #18118:
Za batohy su obecne nizsie pokuty. V Prase snad len 50Kc. Ale je to smiesne buzerovat za o 5cm vacsi batoh:) Ja batohu listok nikdy necvikam.
Reakcia na: Petik #18117:
nie je.
Je tam len prvá časť, ako som zisťoval spoje do sásovej, to, že je ide z námestia slobody aj L20 som vtedy nevedel. Tak isto ako som nevedel, že ide aj L2 z radvane takmer po trase L22... porovnaj si ich. Ani na tretí pokus to nezverejnili, prípadne nedoplnili.

Mimochodom včera som v tej L22 zažil revizórov. Nebolo pekné od jedného chlapa (asi najmladší revízor akého som videl), že kvôli 5 centimetrov báglu pokutoval jedného študendta. Keby bol duchaprítomný ten študent, vybral by si jednu bundu z bágla, omotol kolo pása a nechal si bágel premerať znovu 😕. Na druhej strane rešpektujem, že je to v prepravnom poriadku, tak sa má platiť. Asi každý zažil "nepríjemných" BA revízorov. No mám taký pocit, že títo boli horší, lebo si "zgustli na batožinách", čo mne sa v BA nikdy nestalo, že by mi premeriavali batožinu, a to keď som sa vracal z letiska som mal ozaj veľký batoh, aj som si štikol 10 minútový lístok zaň, len som im ho potom neukazoval (bo už dávno vypršal) a ani nikto ho za evidente veľkú batožinu nikto nepýtal 😕.

Nabehnúť do autobusu plného študentov prichádzaúcich po víkende na a buzerovať ich za 5 cm sa mi však zdá stupídne a prízemné.

Mimochodom aká je pokuta za nekúpenie si lístka? Vraveli batožinárom 10 násobok ceny cestovného lístka a platili 110 korún. To ako keď mňa chytia bez lístka, tak platím len 154 korún?
Reakcia na: adrive #18116:
Nekecaj:) Je to tam!
Opäť mi raz neuverejnili príspevok na stránke mesta, ako pokračovanie toho, čo tam je. Tak tu je:

Tak som si zaplával a keď som sa vracal, mal som ešte dostatok času prísť na zastávku Národný dom. A neveril som vlastným očiam, na koľkých miestach sú súbehy.
Odchody zo zastávky Národný dom: L22 - 21:21 L:26 - 21:22 L2: 21:23.

Keďže L2 ide 2 minúty po L 22 a majú väčšinu zastáviek po trase L2 spoločných, chcem sa opýtať, prečo bolo potrebné nechať ju ísť 2 minúty po L2, keď chodí len raz za hodinu?

Vrchol všetkého však nastal na námestí slobody, kde sa stretli 3 autobusy idúce do sásovej: L22, L26, a predbiehala ich L20. Opäť tri autobusy idúce do sásovej z tejto zastávky sa stretli, išli poloprádzne a ďalšie pôjdu až o pol hodinu. Prečo? Môže mi niekto vysvetliť, prečo je dobré aby linky, ktoré obsluhujú sídlisko a majú väčšiu časť obsluhovaných zastávok spoločných musia chodiť v súbehu cez víkend? Nemám totiž dopravné vzdelanie, tak neviem prečo je to výhodné.
Reakcia na: mirkobb #18114:
Mohli prezentacnu jazdu urobit do BB a odskusat tak novy elektrifikovany usek,len by v niektorych usekoch muselo ist aj o 60 az 80 km/h pomalsie ako je zvyknute na CD,v zatacke okolo Urpina aj o viac ako 100 km/h
,teda ak by cela suprava nechcela skoncit v Hrone..! ? ?
LUK,nieco pre Teba,Kami to ma "pod nosom".
http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=1483
Pojdete tam niekto a nafotite "par kuskov"?
V suvislosti s majetkom mesta,ktory bol dany do prenajmu inemu subjektu vyvstava otazka,ci mesto nejakym sposobom aj sleduje(kontroluje),ako setrne sa naklada s jej zverenym majetkom? Ci ma na to urcenych nejakych ludi,ktori to priebezne sleduju,no a tiez,ake "paky" ma,aby zabranil tomu,aby uz spominany prepravca jeho majetok nedevastoval a spravoval tak,ako keby ho vlastnil sam? Pan Snopko nam odpovie?
Reakcia na: Schuhu #18092:
dost mozne ze 588AF nedokoncil ani ten spoj o 15tej. Ostal totiz stat medzi zastavkami Dumbierska MS a ZS. Nevedel nastartovat, ale nejakym sposobom sa dostal na spominanu krizovatku, odkial mu pomohol iny autobus. Cele divadlo trvalo niekolko hodin. Je to normalne???
Reakcia na: horehronec #18110:
pekne povedane ale je skoda ze to tam sotj a chatra malo bi sa uz s tim nieco robit emyslis??? ?
Reakcia na: ozzy #18109:
To silne pochybujem. Autobusova stanica nema s MHD v BB nic spolocne a navyse sa CSAD Ostrava zaviazala v privatizacnej zmluve ju dokoncit. Tak som velmi zvedavy, ako sa to bude vyvijat a ci sa vobec dozijem novej autobusovej stanice.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.