Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mimi #16538:
programátor sedí za PC v Žiline a nič netuší o tom, ako SAD ZV nastavuje transparenty pre MHD BB. Ono je lepšie to zhodiť na niekoho iného (EMtest), čo očividne ZV baví, ale problém sa najčastejšie vyskytuje medzi klávesnicou a stoličkou príslušného dopravcu. ?
Reakcia na: irizar #16477:
Si dobry,ja to mam davno na 3cku natlacene ,ten ftipek, TD fanatik..
to co sa tu deje pre boha??? teda nie tu ale v nasej super MHD pred mesiacom som sa odstahoval nastastie a teraz chodim do mesta vlakom nastastie lebo to co sa deje je uz fakt sila a to dedukujem len s toho co tu pisete!!! inac ten odbavovaci systen je uz asi pokazeny an mal byt povodne neviditelny ako som uz pisal a pomaly a sa v busoch zacina objavovat - vzbloudila se chybicka ? ? ? ? ? ? ?
Reakcia na: LUK #16585:
to vies, trzby su lepsie ako sa ocakavalo (minimalne 200 mil. Sk v rocnom vyjadreni 😃 ) a naklady mozeme zredukovat, vsak 3 mil vzkm x 40 Sk/km je obycajnych 120 mil. Sk. A z tych 18 januarovych novych autobusov mozeme potom 10 predat inde, napr na primestsku dopravu. 😛 😃
Reakcia na: Danny #16584:
to je mediálny trik... masírovaním verejnosti si poistím, že mi to schvália, veď kto by si dovolil upierať občanom takýto progres, že? 😛 Ak to neschvália, zlé ostane Mesto. Ale to si už nikto nevšimne, že ten návrh je katastrofálny! Také redukcie neboli ani v januári 2005!!!
Reakcia na: Kami #16581:
Tento CP im vonkoncom neschvalilo samotne mesto. A duplom sa nemali vytahovat informacie pred schvalenim mestom.
Uzasna bryndziarska SADistka tu linku chce tahat cez zamkovu dlazbu nakriz celou dedinou Sasova ? s umyslom vytvorenia zastavky "v briezku" pri krizovatke-blizko zastavky Karpatska... Ja sa k tomu radsej nevyjadrujem... To mohol stvorit jedine *píííp* mozog...
Hoc pozitivne by bolo, ze by sa pocet spojov zvysil na 50 (teraz je na linke 20 okolo 20)
Reakcia na: Kami #16581:
L2 mozno bude fungovat ako v sucasnosti L6, cize bude mat normalne konecnu na Pieninskej (na jeden listok by sa mohlo dat odviest s Pieninskej na Pieninsku), takze s tym by az taky problem nemal byt, ale nova linka 6 nema normalnu konecnu, obidve su len priebezne...
Reakcia na: expresbb #16580:
V sucasnosti to vyzera tak, ze L6 ma vychodziu aj konecnu zastavku na Zel. stanici, takze ked nastupis na stanici, mozes sa za jedno cestovne odviest spat na stanicu, aj ked je oficialne zastavka Tulska 1 konecna. Niekto vo fore tu ale spominal, ze 2 prechodzie zastavky na 1 linke by nemali byt (lebo by sa dalo v podstate jazdit cely den bez vystupenia a autobus tiez musi niekde zacat a skoncit), takze konecna by sa mala stat Tulska 1 (mozno cestovny listok smerom z mesta bude platit az po zastavku Moskovska, tak potom by to v podstate nic nemenilo). Ale neviem, co z toho je pravda, ja si to velmi predstavit neviem, ak ma niekto o tom info, nech napise...
Reakcia na: vertobb #16579:
neviem co si mam mysliet o okruznosti linky 2. Pokial sa ma platit na priebeznej konecnej znova, asi to ludi nepotesi.
Zaujimava je linka 20. Este som nevidel po tej trase ist autobus, ale autom to jednoduche nie je. Chyba mi tam zastavka Karpatska (Danny, vsimol si si?).
Reakcia na: vertobb #16579:
Mňa by zaujímalo ako to vyzerá na zástavke Tulská I. Môžeš napísať či tam musia všetci vystúpiť? Alebo ako? Ja si pamätám ešte jazdenie L7 z mesta na Poľnú cez Tulskú. To bola jedna nádhera. To bola pre mňa jazda ako v rozprávke. Hore po Tulskej. A aj v zime som tade jazdil, V zime keď snežilo, to bol jeden neopísateľný pocit. Nechcel by som ísť teraz tade. To tam teraz musí vyzerať.
Myslim, ze proti zmenam budu aj protesty. Vela ludi zvyklo cestovat spojom 6 (aj 2) na (zo) zeleznicnu stanicu a do Kauflandu, takze ti velmi nadseni nebudu. A ak k tomu bude od zastavky Tulska 1 nutne kupovat novy listok, tak to si radsej ani nechcem predstavit... ?
Reakcia na: JJ #16577:
A vsimol si si, ze na RTV bol Polony uz uvadzany ako predsada predstavenstva?!?! ❗
Reakcia na: Kami #16575:
ale to je problém dopravcu, že si nedokáže naštudovať základné právne normy tejto krajiny a následne sa nimi aj riadiť. Ja nedokážem pochopiť ako sa môže niekto vôbec sťažovať, že sa musí riadiť legislatívou a že má niekto nad dopravcom vôbec dozor. Žasnem, aké skreslené predstavy má dopravca o podobe MHD, najmä, ak je to firma, ktorá pôsobí v autobusovej doprave už od roku 1948.
Reakcia na: Kami #16575:
Aha čiže majú licenciu v rozpore so zákonom vydanú, prevádzkovanú? No tak aj na toto sa spýtam aj na meste.
Reakcia na: expresbb #16574:
je pravda ze v kalkulacii nakladov neratali s oznacnikmi, ale rovnako tam neratali s umyvarkou, pumpou, ... iba s novymi autobusmi.
Ak by som mal byť stručný. Pán Polóny priznal, že s označníkmi vôbec nerátali. Tak toto mi už pripomína tak: BBDS-ka končíš s MHD, daj nám všetko na prevádzku MHD v BB. A to jeho vyjadrenie na “účelovosť“ kontroly, tak to mi pripadá smiešne. Také kontroly by tu mali byť každý deň, kým nebude MHD aspoň na takej úrovni ako bola 31.12.2006.
Kedže sanitka už húka mestom, tak budem stručný - vážený magister Polóny, láskavo sa neoháňajte nepresnými hodinkami kontrolórov, keď si sami nie ste schopní nastaviť PRESNÝ a JEDNOTNÝ systémový čas!!! Aj dnes vám môže ktorýkoľvek občan tohto mesta každý jeden deň možné dokázať MINIMÁLNE DVA predčasné odchody zo zastávok... Skutočne takúto katasfrofu ešte táto MHD nezažila, a to sme si mysleli, že už horšie byť nemôže...
PIT: Bohužiaľ ani v ZV a ZH nevedia robiť MHD, napr. vo ZV v cest. poriadkoch na ich stránke nemáš uvedené, že linky 1,3,8,16 niketoré spoje premávajú na novú zastávku Continental, už niekoľko dní, a žiadny oznam. Babráci ?
Reakcia na: Schuhu #16568:
Zaujímavé však je, že dopravca dopredu vie, že všetky jeho kroky budú v navrhovanej podobe aj presne schválené...
Reakcia na: expresbb #16564:
Bolo to viac ako úbohé demagogické vystúpenie, ktoré sa ničím neodlišovalo od tých predhádzajúcich - množstvo bludov a zavádzania. Namiesto toho, aby boli ticho, tak si ešte dovolia vyskakovať, že závery kontroly boli neobjektívne a neviem, čo ešte. Záverom kontroly, ktoré dopravca dostal možno vytýkať akurát to, že boli ešte dosť zhovievavé a boli navyše len odvarom k skutočnému stavu, ktorý dopravca predviedol za niekoľko mesiacov, nakoľko sa nejednalo o výkon štátneho odborného dozoru, ale len o kontrolu dodržiavania vzťahov medzi zmluvnými stranami. Keby sa tam uviedli všetky porušenia všeobecne záväzných právnych predpisov, ktorých sa v priebehu 5 mesiacov dopúšťali/jú, tak by bol jednoznačným záverom len odobratie dopravnej licencie!
Je až absurdné, keď je niekto natoľko arogantný, že už dávnejšie sám v médiách poukazoval napr. na fakt, že nemá v mieste parkovania vozidiel umyváreň, čo je nielen dôvodom pre odobratie licencie, ale navyše z tohto dôvodu nemala byť dopravcovi licencie ani udelená. Obdobne je to i o čerpaní PHL, ktoré tam nemajú, ako aj ďalšie predpísané vybavenie + ďalšie množstvo vecí tvoriacich povinnú technickú základňu dopravcu vo vzťahu k starostlivosti o vozidlá, cestujúcich a osádky vozidiel. Včera si ešte dovolí nariekať, že dokonca museli pri plnení si základných povinností dopravcu vyplývajúcich zo zákona o cestnej doprave míňať peniaze na označníky (pozn. tie doposiaľ stále nezodpovedajú predpisu ani po 5 mesiacoch)! To je fakt vrchol, akoby ich niekto nútil, aby sem išli rozvracať aj to, čo tu bolo dobré.
Ďalšia kapitola je meškanie spojov, ktoré absolútne chcel zmiesť pod stôl. Spochybňovať celú kontrolnú skupinu, že si nevie pred vykonávaním kontroly nastaviť hodinky, aby zistili súlad odchodov s CP, je sila. Pritom zabudol povedať odôvodniť, že ako vznikne meškanie 6 min aj cez víkend alebo večerných hodinách, ku ktorým dochádza aj pri zastávkach na začiatku trasy spoja - pri nižšej prepravnej kapacite použitím sólo vozidla a nástupom len jednými dverami a nielen zvýšenou intenzitou prepravného prúdu, pričom neboli napr. na spoji L24/713 v ranných hodinách zriedkavé meškania nad 12 minút.
Ďalšie kecy prišli pri prezentácii návrhov zmien CP. Zjednocovanie časov odchodov v pracovných dňoch a cez víkend bolo odprezentované ako niečo úžasné, pritom na niektorých linkách to znamená, že niektoré spoje budú musieť chodiť v mimošpičkových časoch neprimerane pomaly, resp. v špičke budú meškať, nakoľko intenzita cestujúcich, ako aj dopravných prúdov na komunikáciách je rozdielna a teda takéto riešenie nezodpovedá ustanoveniam vyhlášky MDPaT SR č. 311/1996 Z. z. týkajúcich sa spôsobu určovania jazdných časov.
Spôsob určovania zmien v CP bol zaujímavý. Boli predvedené záťažové pentlogramy liniek a naznačené prepravné vzťahy medzi vybranými ťažiskami. Avšak zabudli povedať, že pri tarifnom vybavovaní cestujúcich dopravca môže v súčasných podmienkach zistiť zdroje, ale nie ciele ciest, čiže jednotlivé prepravné vzťahy nezodpovedajú skutočnosti, akurát sa môže predpokladať, že cestujúci pri nástupe na príslušný spoj linky má cieľ svojej cesty v oblasti obsluhovanej práve touto linkou. Doppravca skrátka nepozná, kam cestujúci sa reálne chce prepraviť, nakoľko v súčasnosti už väčšinou nemá alternatívu a musí nastupovať na linku, ktorú má vôbec k dispozícii a nie na linku, ktorá by ho viezla do cieľa cesty. Z uvedeného je zrejemé, že tieto podklady môžu len čiatočne napomáhať, ale ťažko ich možno brať za tak svetoborné, ako boli prezentované. Súčasne je na mieste aj poznámka, že údaje sú z jari tohto roka, kedy "fantastickou kvalitou" môžu byť tieto skreslené o cestujúcich, ktorí sa radšej MHD vzdali, akoby trpeli to, čo tu predvádzajú. Cieľom má by prijatie komplexných opatreníť, aby sa ľudia začali vracať do MHD a nie neustále len škrtiť...to však realitou nie je.
K spôsobu tarifného vybavovania len toľko, že snáď to po tých sľuboch aj niekedy spustia. Na druhej strane nie sú na miste vyjadrenia, že to bude zase niečo fantastické, nakoľko takýto spôsob nástupu cestujúcich do vozidiel a ich tarifného vybavenia sa ani na míle nemôže rovnať tomu, čo je v BA, PO, KE, ZA - všade je nástup všetkými dverami + časové lístky. Je to obdobný blud, ako keď tvrdil, že tu ideme mať najmodernejšiu dopravu v strednej Európe - evidentne tým myslel, že stredná Európa je len na území Banskobystrického kraja. A tie vyjadrenia o snoch o nastupovaní všetkými dverami - len citát zo zápisnice z rokovania MsZ dňa 13.12.2005, keď sa snažil všetkými možnými nezmyslami presvedčiť poslancov, aby hlasovali pre neho: "Zaručia mestu B.Bystrica úplnú kontrolu hospodárenia v rámci MHD B.Bystrica až po primárne zdroje. Ďalší dôležitý aspekt je taký, že bude umožnené nastupovanie všetkými dvermi do MHD. Jednoznačný príjem pre mesto B.Bystrica, ktorý vyplýva z našej ponuky je okamžitý a prejaví sa do 3- 4 mesiacov.". Je jún, plusy minimálne, rozsah negatív a nesplnených sľubov podstatne väčší.
Je skrátka ťažké vysvetľovať niekomu, čo robí na slabej kvalitatívnej úrovni MHD v podstatne menších mestách, ako sú napr. ZV, či ZH, aké sú špecifické požiadavky na takúto verejnopsrospešnú službu v meste, ako je BB. Hlavne, ak sa jjedná o niekoho, čo nepozná rozdiely ani v základnej terminológii v doprave a nieto ešte aby mal cit k nej. Súčasne je však "obdivuhodné", ako je schopný prinášať tieto nezmysly na verejnosť a presvedčiť všetkých, že každú blbosť čo spraví, je v prospech ľudí. Škoda len, že mu tieto neobjektívne informácie napomáhajú rozširovať obe regionálne televízie i ďalšie médiá.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.