Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petik #1554:
To si normálne privstaneme a klikneme na iMHD 🙂
Reakcia na: Kami #1547:
Sebestacne casove listky nie su asi nikde (aspon pokial je cestovne tak nizke ako v strednej Europe). Ale napriek tomu casove listky (a pripadne aj integrovana doprava) funguju v mnohych mestach (dokonca aj v Bratislave).
Nemyslim ze prave BB by mala sancu dostat specialne na tento ucel dotaciu od Europskej Socialistickej Unie. To si musi ufinancovat samosprava.

Myslim, ze nejde efektivne dotovat podnik, ktory prevadzkuje nielen mestsku dopravu. Preto by prvorady ciel mal byt vyclenenie mestkej dopravy z CSAD. A teraz je najvyssi cas, ked sa CSAD sprivatizuje, potom uz bude neskoro, resp. bude to pre mesto ovela nakladnejsie. Na com to vlastne cele ustrnulo? Myslel som, ze ked zalozili MHD a.s. tak cela mestska doprava prejde na nich...

Mne osobne ako sviatocnemu cestujucemu v bystrickej MHD neprekaza ani tak absencia dlhodobejsich casovych listkov, ako skor neprestupnost tarifu a strasna pomalost (=nastupovanie jednymi dvermi).

Re #1544 Nepredali nahodou uz to nadrazie niekomu inemu? Mne sa zda, ze tam boli nejake vlastnicke zmeny ked odtial vyhnali MHD. Alebo boli aspon nejake reci...
Myslim ze vzhladom na otvorenie Kauflandu kusok vedla by tam mohli urobit nejaku nakupnu galeriu.
To som zvadavy ci v Kauflande budu aj nejake obchody alebo to bude len dalsi hnusny hypermarket typu bystricke Tesco.

BTW chlapi ako to robite, ze sem prispievate tak skoro rano?
Reakcia na: Kami #1550:
Ja by som si 24h za 60 Sk urcite kupil, keby som mal byt v BB. Furt lepsie, ako zakazdym kupovat 12 Sk listok. Ale povedzme si to rovno - keby som nebol dopravacky fanda, banskobystrickou MHD by som sa asi nepreviezol vobec.
Este nieco a na dnes koncim 🙂

http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1166223
o (ne)udelovani licencii sukromnym dopravcom
Vladimir: ten priklad na 24h CL je typicky pre sluzobne cesty a teda pre auto. Kazdopadne, cestovne mu preplatia.

Tyzdenny CL nemoze existovat bez mesacneho. A ten znamena viac cestujucich za menej penazi.
Reakcia na: Vladimír #1549:
citujem "Cestovné lístky sa kupujú len u vodiča. Vodič vydáva lístky z elektronickej pokladne a ďalej sa už neoznačujú. Lístok platí len na jednu jazdu bez prestupov, počet zastávok pri jednej jazde nie je obmedzený. ... Predplatné cestovné lístky boli v Nitre zrušené od 1.7.2002."
Martin: "pouzivame mesacniky, turisticke nie".
Zilina je ina, tam je DP a mesto priplaca cez 20 mil Sk.

Cize Nitra ziadne predplatne listky nema, jedine rezimky. Martin ma listky na jednu jazdu, alebo mesacne. Tiez nema na 24h, ci tyzden. Turistov ma tiez dost.

Otazna je tiez vyska cestovneho. Kto by si kupil 24h listok za 60 Sk, ci 7 dnovy za 210 Sk?
Mesacny potom vychadza na 480 Sk a rocny na cca 5000 Sk, to sa pri dennom prestupovani v pohode da prejazdit.
Rad by som sa mylil, ale za sucasneho vedenia mesta a za sucasneho vedenia BBDS nie je sanca na zmenu!
Kami: Sorry, neuraz sa, ale teraz sa mi zdá, že si akoby prepadol myšlienke, že súčasný stav v MHD v BB (nástup prednými dverami, absencia časových lístkov a pod.) je síce zlá, ale nevyhnutná vec. Skrátka sa to inak nedá.
Tak?
V Nitre, Žiline a Martine sú pri časových CL síce tiež obmedzenia jazdami, ale tie jazdy tým, že sú časovo obmedzené sú podstatne lacnejšie ako v BB, a to ich ešte možno z ČK odpísať pri ktorýchkoľvek dverách.
Čo sa týka turistických CL:
> 24h CL: Myslíš, že sa nenájde človek, ktorý navsšívi BB, ktorý prišiel vybaviť 3 veci - jednu na Podháj, druhú v centre, tretiu v Sásovej? Prečo ho nútiť ísť autom? Prečo mu radšej nepredať turistický CL?
> Týždenný CL: Tu už hádam ani niet slov. Návštevník mesta, ubytovaný mimo centrum, s pravidelnou cestou ubytovanie - centrum a späť, nejaký výlet do Harmanca, cesta stanica - ubytovanie a späť atď....

Osobne si myslím, že za šialeným systémom MHD v BB sa skrýva neschopnosť mesta (vieme, že je "trošku" vo finančných problémoch). A pravdepodobne by pomohlo odčlenenie MHD z BBDS a vytvorenie samotnatného MESTSKÉHO DP.
Reakcia na: TeBeCe #1542:
vitaj v klube 🙂, tu Karosu uz videl Petik. Akurat stale nevieme co tam robi.

EOS mi znie grecky, jazdia s tym napriklad aj svajciari Eurolines.

Skoro kazdy rok sa deklaruje zaciatok dostavby stanice a stale nic.
1. niekto si na to musi zobrat uver
2. ten niekto si musi zabezpecit rentabilitu, t.j. silnych najomcov

Re #1545 Peco: ako dlho by si potom cakal na zastavke? 20 minut ?
Kde sa ludia tlacia v MB, na 43 ci aj inde? Na 31, 32 a 93 byva vzdy vacsia alternativa. Lebo rano na 43 mal problem aj SOR, inak jazdi 43 prazdna.
Reakcia na: Petik #1541:
ta bezplatna doprava je sice okrajova zalezitost, ale podla vsetkoho bola doteraz robena zadarmo. A prave na natlak mesta. Preprava sprievodcu kocika je logicka, ale kvoli plateniu na linke 100 boli strasne problemy s mestom (silna loby).

BBDS ma vcelku dobre HV. Okrem roku 2000 dosahuje stale zisk. Dari sa aj MHD, hospodari v podstate vyrovnane. Riadne stratova je len primestska doprava.
Ale odpisy mali vzdy. Teraz sa dost investovalo, takze rastu. Uz aj vo vnutrostatnej dialkovej doprave nahradzaju stare LC735 novymi vozmi. Plno C954, 2 x Axer a GOcky. Na medzinarodnu maju 3xMAN, 3xRenault, Van Hool, EOS a daco ma aj Brezno.

Kde funguju sebestacne casove listky ? Pripadne tie regionalne?
Reakcia na: TeBeCe #1544:
Ked som naposledy bol na AS v BB, tak sa tam nic nestavalo... Ale to uz davno.. Teraz chodim vlakom, lebo je to pohodlnejsie 🙂
Nazdar vsetci. Ja sa chcem len opýtať či náhodou neviete či sa budú vyrábať nadstavbové karosy B 961. Mohli by byť dobré pre banskú bystricu najmä na linky ako 22,26 alebo 24, lebo niekedy je to asi take, akoby sa Mhd snažila spraviť väčší rekord v počte cestujúcich v buse ako bolo v Bratislave. Ešte keď vidím ako sa ľudia tlačia v maličkých Mercedesoch tak som rád že nie som v ich koži.
len taka blba otazka...dostavia sa niekedy autobusova stanica v BB, alebo sa caka kym sa to cele zruti?
dnes som isiel cez Brezno a videl som tam v MHD(?) jazdit bystricku karosu BB-596AJ.

vie mi niekto povedat kto vyraba zajazdove autobusy EOS? jeden taky ma BBDS a videl som ho na linke Tatr. Lomnica - Praha
V BB chodim az na vynimocne pripady peso. Vo vacsine pripadov je to vzhladom na vseobecne riedke intervaly a dlhe stanie na zastavkach rychlejsie.
Nie som nijaka socka, ale odmietam platit 12Sk za odvezenie sa 1-2 km priemernou rychlostou 15km/h a navyse bez moznosti prestupu - teda nutnost cestovat len priamou linkou.

Musim povedat ze aj v najkapitalistickej krajine, kde trh funguje najdokonalejsie na svete, v USA su casove listky (minimalne vo Washingtone som sa na to pozeral).
Takze to ze v BB nie su nie je celkom dosledok kapitalizmu, ale skor dosledok mentalnej vybavy niektorych ludi.
Reakcia na: Vladimír #1535:
Dovolim si aj ja trochu zalamentovat. Od Banskej Bystrice na vychod sa nachadza tzv. Hladova dolina. Na vsetky svetove strany od Banskej Bystrice sa nachadza nadherna priroda, za ktorou by sa turisti mohli potrhat. Samotna Banska Bystrica je pekne mesto, hodne navstevy. Ved aj Honza Nedved venoval Bystrici jednu piesen, kde sa spoveda zo svojej lasky k tomuto mestu. Napriek tomu vsetkemu tu neexistuje nielen regionalny cestovny listok, ale ani casovy listok na MHD BB... Ludia v tomto regione budu vzdy nadavat na nedostatok prace, ale zaroven si neuvedomuju, ake velke peniaze im moze priniest turizmus - a nevedomky robia vela pre to, aby turisti... neprisli. Alebo rychlo odisli. Preco?
Reakcia na: Kami #1538:

Ja si myslim ze netreba ziadne studie, je to velmi jednoduche a odskusane v inych mestach.

Bezplatna doprava darcov krvi je nezmysel. Jednak sa to vztahuje na velmi obmedzenu skupinu ludi - par jedincov, ktori si urcite zasluzia odmenu, ale nerozumiem preco by mali cestovat zadarmo.
Takisto linka 100 a preprava kocikov je okrajova zalezitost.

Myslim ze mesto by prostrednictvom spolocnosti MHD a.s. malo vyvijat vacsi natlak na CSAD a snazit sa mestsku prostrednictvom tejto spolocnosti odlucit od CSAD.

Ja teda celkom dobre nerozumiem, ako je mozne ze CSAD nie je prosperujuci podnik.
MHD ma vyrovnane hospodarenie, dialkova doprava by mala byt vyrazne ziskova (ved ten vozovy park co maju uz nemoze mat ziadne odpisy)... ze by boli stratove primestske linky?
Skoda ze nevysla ta privatizacia, myslim ze aj najhorsi sukromny vlastnik musi byt lepsi ako ked to vlastni stat.
Reakcia na: Petik #1539:
ale uz to zase ide ...
Jasne ze cas vzdy zodpoveda case na serveri, len zhodou okolnosti ste obaja z Prahy 🙂.
Reakcia na: Kami #1538:

Len pre zaujimavost:

Čas od pridania najnovšieho príspevku
Diskusné fórum: -5 hod. -17 min.
🙂

Myslim ze to bude problem na strane servra imhd.
Reakcia na: Papyr #1536:
kolko turistov sa potrebuje prevazat MHD (normalnych turistov) ? Neviem ako by sa dali v BBDS dotlacit k casovym listkom. Pozeraju na kazdu korunu.
V ramci regionu by to bolo ine. Ale opat treba nejaky zvlastny projekt. Tu by sa dali vyuzit europske peniaze. Vo francuzsku davali peniaze aj na vypracovanie studie ktora zistila ze je nanic. Keby sa nasiel niekto z cestovneho ruchu a dal vypracovat projekt dopravy turistov, mohlo by ho to tak stat aj menej ako 20% nakladov na projekt. A potom by mohol ziadat peniaze na samotnu realizaciu.

Ale lady sa uz scasti pohli. Mesto BB uzavrelo na tento rok s BBDS 2 zmluvy za spolu 1,3 mil Sk (asi). Jedna je na bezplatnu dopravu darcov krvi v okrese, druha na prepravu kocikov s deckom + linku 100.

PS: v Prahe mate iny cas, alebo nieco blbne (13:03)

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.