Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Posledné upozornenie na našu Vianočnú jazdu Ikarusom.

Jazda sa uskutoční DNES od 14:00 - začiatok je pri "Drukose" (autosalón blízko železničnej stanice Banská Bystrica - mesto), pokračovať budeme cez Tulskú a Tesco HM.
Oneskorenci majú možnosť pristúpiť o 15:00 na autobusovej stanici. ?
Kami síce sa o tom budeme baviť dnes poobede, jedna vec mi však nejde, ma Sad Zv aspoň nejaký krízový, dočasný prepravný poriadok ktorým sa bude riadiť od 1.1.06? Myslím tým ako sa bude nastupovať platiť, či naozaj budú akceptované súčasnékarty a či stihnú technicky prispôsobiť zariadenia k tomu, aby ich čítali. Nejastnosti je viac ako dosť, začínam mať strach, aby ľudia nehnali Zvolenčanov s vidlami
Kubik: doprava sa znormalizuje z pohladu cestujuceho. Tomu je srdecne jedno cim sa vezie, ma ine kriteria.

Jedno to nema byt mestu. S kludnym svedomim vyhodi do luftu stovky milionov, riskuje januarovy cirkus a to len preto aby usetrilo 9 milionov. A co bude dalsi rok?
81-71 no tie trolejbusy sú naozaj na zváženie, ale samozrejme do rozvoja trolejbusovej siete sa dajú získať peniaze z PHARE, to už tu bolo povedané veľa krát. Zaujímavé by bolo a určite aj výhodné pre širšiu podporu ekologickej prepravy, keby štát nepočítal dph z každého kupeneho vozidla, a prispel na prevádzku takéhoto vozidla určitou sumou. Je to len moja domnienka, ale pri takejto možnosti by možno aj Sad Zv pouvažoval či bude prevádzkovať trolejbusy.
Zaujímavé je, že až 1/3 zúčastnených v aktuálnej ankete na bb.imhd.sk má názor, že zmena prevádzkovatela pomôže...to by ma teda zaujímal nazor takýchto ludí, čo sú v podstate za zrušenie trolejbusov...
Reakcia na: kubik #11150:
Problem cenovej výhodnosti/nevýhodnosti tu už bol načrtnutý. V momentálnej situácii je to tak, že BB má príliš maličku siet na to, aby to bolo výhodné. Na druhej strane, do všetkého treba investovat, a tak určite by som zainvestoval okrem iného do rozšírenie trolejbusovej siete ako do nových autobusov... ?
Kami:
Vsetko nasvedcuje tomu ze:
31.12.2005 bude rozlucka s trolejbusmi
1.1.2006 (a neskor) bude "veselo"
1.4./1.5. bude opat normalna MHD????????????? ?
Mozno budem trochu drzy,ale odkial SAD Zvolen berie,najma v dobe zvysovania ceny diesla,ze trolejbusy maju vyssie prevazdkove naklady.Ale darmo presviedcaj niekoho(SAD Zvolen),komu sa o prevadzke trolejbusov v rodnom Zvolene a blizkom okoli zatial ani nesnivalo... ?
Dufam, že troliky v BB zostanú, bola by to riadna škoda. V dobe, kedy by sa mali skôr budovať trolejbusove trate v Trnave, Prievidzi, Martine...sa idu rušit zabehnute prevádzky ?
81-71: oficialne to rozluckova jazda nebude, ale fakticky ano. Ziadny bystricky Ikarus nie je v stave aby vysiel na linku.
Tato rozlucka bude radostna, na rozdiel od ...
Reakcia na: 81-71 #11146:
Si prehliadol - to nie je "rozluckova", ale "vianocna" jazda.

Ja tam na 99 percent budem.
Reakcia na: LUK #11145:
Možno to ani rozlučka nebude, ak po Novom roku zrušite troliky a nebude dostatok busov...
Opätovne dávam do pozornosti našu na Vianočnú jazdu Ikarusom.

Jazda sa uskutoční v pondelok 26. decembra 2005. Začiatok je o 14:00 pri "Drukose" (autosalón blízko železničnej stanice Banská Bystrica - mesto), pokračovať budeme cez Tulskú a Tesco HM.
Oneskorenci majú možnosť pristúpiť o 15:00 na autobusovej stanici. ?
Rád by som použil fotky od týchto autorov: J.B., Petr Hoffman, Jiří Reitmayer, Roman Vanka, Ján Krošlák. Nemohol by mi niekto poslat na mailovu adresu majo.kovac@centrum.sk kontakt na týchto autorov? Velmi pekne ďakujem.
Reakcia na: Majo #11141:
povolenie si musíš pýtať od samotných autorov fotiek 😛

Re #11142: jednoducho - pešo popri Hrone dojdeš k mostu smerujúcemu na Ul. 9. mája a za ním to je 😛 (je to kúsok od "malej" stanice)
Ako sa k tomu Drukosu dostanem od "velkej" stanice?
Ziadam autorov stranky o povolenie pouzit starsie fotografie banskobystrickych trolejbusov do ceskeho casopisu Mestska doprava (dopravne vydavatelstvo Wolf) do pripravovaneho clanku o ukonceni prevadzky trolejbusov v B. Bystrici v pripade, ak sa tato velmi smutna udalost stane. Vopred dakujem.
Ako som tak pocital, vyslo mi nasledovne:

Totalna obnovo vozoveho parku by stala 870 mil. Sk pri trolejbusoch, 740 mil. Sk pri cisto autobusovej prevadzke.
Avsak rocne odpisy v oboch pripadoch vysli 92,5 mil Sk.

Rozsirenie trolejbusovych trati a totalna obnova existujucich mi vysla 750 mil. Sk. Rocne odpisy 25 mil. Sk.

Naklady na trakcnu energiu(naftu):
6 Sk/km trolejbus
12 Sk/km autobus.

Vychodiska:
cena Citelis 12M - 8 mil. Sk, odpisovanie 8 rokov,
cena Citelis 18M - 12 mil. Sk, odpisovanie 8 rokov,
cena Skoda 24Tr - 12 mil. Sk, odpisovanie 12 rokov,
cena Skoda 25Tr - 18 mil. Sk, odpisovanie 12 rokov

Vyprava 75 vozidiel, z toho 40 solo (10 trolejbusov) a 35 klbovych (20 trolejbusov).
Cena novej trate 20 mil. Sk, totalna rekonstrukcia 15 mil. Sk, odpisovanie 30 rokov.

Spotreba:
autobus 35 l/100 km nafty v cene 32 Sk bez DPH
trolejbus 3 kWh/1 km v cene 2 Sk.

Mozna podpora:
v pripade autobusov len na NP (poskytuje sa v Cechach)
v pripade trolejbusov na vozidla aj trate (poskytuje sa v Polsku)
Upresnenie predošlého príspevku zrážka vlaku IC Jaroslav Hašek s autobusom zo SAD Dunajská Streda sa stala na železničnom priecesti pri Galante. V autobuse sedeli 3 cestujúci, nič sa im nestalo, lebo sedeli v zadnej časti autobusu. Zahynul však vodič autobusu.
Dopravné nešťastia sa nevyhýbajú ani na vianoce, nezachytil som presne kde, zrazil sa medzinárodný vlak s autobusom, počet zranených neuviedli

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.