Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ali B jedna otazka. Je SAD BBDS naozaj podla nejakeho zakona platneho v SR povinná robit medvediu sluzbu? Viem mhd je vec vo verejnom zaujme, ale aj ústupky treba robiť odtiaľ potiaľ, lebo ten scenár čo si ty napísal už zaváňa diskrimináciou, aj keď už by som sa v tomto štáte už vôbec ničomu nedivil.
Mám nové info z interných zdrojov, ale nie sú to overené oficiálne info.
BBDS sa rozhodla, že v MHD definitívne končí. Všetci šoféri od 1.1. prechádzajú pod ZV. ZV si ich nechá v januári všetkých. Počas januára chcú, aby sa to utriaslo, koľko šoférov si budú musieť nechať a koľko si dosadia svojich. Tým, ktorí budú robiť v januári, dajú súčasný základný plat bez odmien a prémií. Tým, čo budú doma, dajú 60% základného platu.
Toto sú ale neoverené info.

Takže všetkým, ktorí ešte dúfajú, že BBDS bude niečo prevádzkovať aj keď nebude mať zmluvu alebo typom Horúcej strely - zdá sa, že na takéto scenáre sa môže zabudnúť. A tie zrejme osud trolejbusov sa spečatil.

Ale stojí na zamyslenie táto úvaha:
Keď sem ZV prišiel, nemal vôbec nič. Nemal autobusy, garáže, dielne, umyvárku, predajné miesta, šoférov.... Nasľuboval hory-doly a zrušenie trolejbusov. Obhajoval sa tým, že prevádzka trolejbusov nebola v podmienkach súťaže, no to, že nedokáže zabezpečiť MHD od 1.1. mu vonkoncom nevadilo. Dodal, že je ochotný prevádzkovať trolejbusy a dohodnúť sa s BBDS za rozumnú cenu. Zázračným spôsobom (lobovaním?) zvíťazili u poslancov.
A následne:
BBDS musí prenajať dočasne autobusy na zabezpečenie MHD v januári a februári, kým prídu nové busy (a samozrejme opäť za rozumnú cenu). A keď im to nebude chcieť BBDS dať, obviníme ju, že blokuje rokovania, nechce na nič pristúpiť a myslí len na seba. Následne už ZV požaduje aj šoférov. A opäť ak im ich nedá, BBDS je tá zlá. Rovnako s trolejbusmi - BBDS im ich musí prenajať (za rozumnú cenu). Ak nie, trolejbusy nebudú a na vine je BBDS, lebo nechcela prenajať svoj majetok.
V súčasnosti sa už zrazu hovorí, že BBDS má odpredať svoje autobusy pre MHD (opäť za rozumnú cenu). Keď im ich BBDS nechce dať - blokuje rokovanie a nechce spolupracovať ?
Ak dokope ZV spolu s Mestom BBDS aby im odpredala autobusy, tým pádom už nebude musieť ZV kupovať toľko autobusov. A ak im prenajme aj trolejbusy, tak zrazu z tých sľubovaných 50 nových autobusov bude treba kúpiť možno 1/10.
A čo bude nasledovať? Začne teraz ZV požadovať od BBDS aby im prenajala aj garáže, odstavné plochy, dielne, umyvárku??? A ak im to nebude chcieť dať, tak žiadny problém - obviníme ich, že blokujú rokovania. Pretože ja stále nepoznám žiadne iné miesto, kde by mohlo parkovať a mať aj údržbu toľko autobusov. Čo si chce ZV prenajímať opravovne MV SR? Alebo policajské garáže na začiatku Tajovského? A následne nebude rovno chcieť ZV aj predajné miesta, administratívne priestory, technologické vozidlá (odťahovku, servisné vozidlo...). Pretože nič z tohto tu nemá.
Inými slovami - to som sa mohol do tej súťaže prihlásiť aj ja. Nasľuboval by som hory-doly, mesto by mi dalo 35 autobusov a všetko ostatné by bola BBDS povinná prenajať.
Reakcia na: PIT #11093:

U nas (BA) mame zial iba jednu linku premavajucu mimo mesta (53), na ktoru mesto vydalo licenciu v ramci "balika liniek MHD" a BASK vydalo licenciu na cast linky presahujucu uzemie BA (usek Vajnory-Chorvatsky Grob), formalne je tento usek znaceny ako samostatna linka s cislom 1xx xxx (nepamatam), dokonca som toto oznacenie niekedy videl ako dodatkovu tabulku za celnym sklom na spojoch, ked bus ide mimo mesta. I zalozne vozidlo ma kopiu licencie, keby nahodou islo hradit 53. Mozno takto je to riesitelne..
Reakcia na: maciatko #11097:
mne to normalne funguje, len ono sa to neotvara v novom okne, ale objavi sa to pod tym, kde kliknes
Reakcia na: LUK #11098:
OK, prepošli. Budem sa venovať melancholickým spomienkam ? .
maciatko: Mne sa ešte večer dala. 😛 Ak chceš, prepošlem... 😉
Reakcia na: PIT #11079:
To by som rada vedela, prečo sa mi práve zápisnica z 13.12.2005 nedá na ich stránke otvoriť, žeby si niekto povedal, že sme si toho prečítali už dosť? ?
Reakcia na: Kami #11095:
Aj som hneď mal pocit, že to nemyslíš vážne, že to tak má byť, ale len popisuješ nezmysel, podľa ktorého to momentálne funguje ?
PIT: ja som napisal ako si myslim ze to je, nie ako by to malo byt. 😛 To je nam predsa jasne.
Ale od 1.1. by to mohlo byt ako si napisal.
Reakcia na: PIT #11093:
etše som zabudol uviesť, že spomínané ustanovenie týkajúce sa obce, je v zmysle § 30 písm. a) a c) zákona NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave.
Reakcia na: Kami #11089:
podľa čoho si myslíš, že linky 5X premávajúce do okolitých dedín vrámci 2. pásma sú MHD? V prípade, že licenciu na tie linky vydávalo mesto ako licenciu pre balík autobusových liniek MHD (a schvaľovalo CP, čo potvrdil aj Ing. Ďurečka - i keď len v časti po poslednú zastávku na území mesta), porušilo kompetencie BBSK, ktorý podľa § 29b písm. a) a b):
"Samosprávny kraj
a) udeľuje a odníma dopravnú licenciu na vnútroštátnu pravidelnú autobusovú dopravu,
b) schvaľuje cestovné poriadky vnútroštátnej autobusovej dopravy," a
"Obec
a) udeľuje a odníma dopravnú licenciu na autobusovú linku nepresahujúcu územie obce,
c) schvaľuje cestovný poriadok autobusovej linky nepresahujúcej územie obce,"
z čoho je jasné, že dochádza k hrubému porušovaniu zákona NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej dopravy zo strany tak dopravcu, ako aj samotných správnych orgánov, ktoré majú zabezpečovať odborný dozor nad cestnou dopravou v obci v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov, čo však dlhoročne nikomu z kompetentných nevadí, keďže nepozná svoje právomoci a povinnosti. V dôsledku toho nie sú dodržiavané ani základné zákonné kvalitatívne požiadavky na vykonávanie mestskej dopravy a dospelo to k súčasnému katastrofálnemu stavu!
Cafte, chcem sa len opytat ako to je s tou trolejbusovou dopravou v BB. To od 1.januára 2006 nebudu jazdit trolejbusy alebo to zrušenie sa myslí v dlhodobejšom horizonte ? Sorry možno za blbe otazky, ale nemam moc času čitat všetky prispevky ?
prebraté z poslanec.sk, autor: Miro Toman:

nas prednosta, ktory vedie za Mesto BB rokovania ohladne MHD informoval o situacii po rannom rokovani s cekym majitelom SAD BB a rokovaniach so SAD ZV, odkial pochadza aj moj zdroj informacii. Na tomto rokovani sme otvorene hovorili aj o najhorsej moznej variante, ktora by mohla nastat pri absolutnej neochote SAD odovzdat k 31.12.2005 prenajate mestske autobusy a zablokovat trolejbusy aj so sofermi.
Prednosta MsU ponukol poslancom ucast na rokovaniach s SAD ZV, co som popoludni vyuzil ja s Tomasom Novanskym, preto mam info takpovediac z prvej ruky.
Informacia z dneska: rokovania o zmluve s SAD ZV uz speju k zaveru, meni sa aj postoj SAD BB k lepsiemu. Preto som optimista a verim, ze nakoniec sa dohodneme na optimalnom rieseni, hoc cert nikdy nespi.
Petik: na 2. pasmo nie je licencia VUC, stale je to MHD. Ak by licenciu ziskali, jazdit mozu, ak im ostane licencia MHD tak tiez, len bez zmluvy.

Zapisnica mi nie je jasna. Ak znizia cestovne v 2. pasme na beznu uroven, zvysia stratu. Ak by to bolo podla tlace a sli podla vymeru BBSK, je to primestska. Tak neviem.
Reakcia na: Cassovia t-busy #11086:
Zatial nikto nic neschvalil. Mestske zastupitelstvo len odporucilo! Primator zatial ziadnu zmluvu neuzavrel. Stale sa jedna.
Zvolencania sa tvaria, ze trolejbusy ano, ale len ak to bude mesto vyslovne pozadovat, co ale bude mat vplyv na celkovu ponuku ako taku.
BBDS ale robi problemy, nechce predat "novemu prevadzkovatelovi ani jeden autobus ci trolejbus, neuvolni ani jedneho sofera". To je pochopitelne.
Reakcia na: Kami #11075:

Ak je na linky do 2. pasma licencia od VUC, tak ich mozu kludne prevadzkovat v sucasnej trase. Nevidim dovod, aby jazdili na nadrazie. A pri trochu fantazie: napriklad na trase L51 mozu v ramci sucasneho cestovneho poriadku dat k existujucim spojom posilove autobusy v useku Sasova-lenin, obdobne na linky Kraliky/Kordiky/Riecka-BB dat k existujucim spojom posilove autobusy v useku Podlavice-BB (vnutromestska doprava medzimestskymi linkami je mozna i dnes, akurat tam bude nizsie cestovne)
?

Ale BTW: v tej zapisnici z 13.12 sa pise, ze linky ktorych sa ma dotknut zrusenie II. tarifneho pasma chcu zachovane v sucasnom rozsahu.
Ahoj všem kolegům z BB!

Chtěl jsem se zeptat na jednu vwc, a to na docela zásadní. Mohl by mi, proísm, někdo nějakým stručným a jasným zněním vysvětlit současnou situaci v BB? Pokud jsem to pochopil psrávně, tak SAD zvolen prohlásil, že nechce provozovat trolejbusy. Město to tak schválilo. Pak řekl SAD Zvolne že je provozovat chce, resp. že je ochoten je provozovat, ale BBDS řekla, že jim nedá vozy. Je to tak správně. Když tak mě opravte. díky.
Reakcia na: LUK #11073:
Rozpočet mesta Žilina na rok 2006 je prebytkový 245 tis. Sk. Celkové príjmy sú vo výške 1 323 590 tis. Sk a výdavky v celkovej výške 1 323 345 tis. Sk. Prebytok hospodárenia bežného rozpočtu je vo výške 109 tis. Sk a kapitálového rozpočtu vo výške 136 tis. Sk....www.zilina.sk
Vyberám zo zákona 164/1996 o dráhach:

§ 17
(1) Vlastník dráhy je povinný zabezpečiť prevádzkovanie dráhy. V prípade, že vlastník celoštátnej dráhy nie je súčasne jej prevádzkovateľom, je povinný umožniť prevádzkovanie celoštátnej dráhy inej oprávnenej právnickej osobe.
(2) Ak vlastník dráhy nemôže zabezpečiť prevádzkovanie dráhy, je povinný ponúknuť dráhu na zabezpečenie jej prevádzkovania
b) obci alebo obciam, v ktorých územnom obvode sa dráha nachádza, ak ide o električkovú, trolejbusovú, špeciálnu alebo lanovú dráhu.
(3) Ak subjekty uvedené v odseku 2 odmietnu prevádzkovanie dráhy, vlastník je oprávnený ...; ak ide o električkovú, trolejbusovú, špeciálnu alebo lanovú dráhu, inej oprávnenej právnickej osobe alebo fyzickej osobe.

§ 20
Prevádzkovateľ celoštátnej alebo regionálnej dráhy je okrem povinností uvedených v § 18 a 19 povinný
a) umožniť dopravcovi, ktorý má platnú licenciu, ... - davam do pozornosti ze sa jedna o celostatnu a regionalnu drahu

§ 30 Zmluva o výkonoch vo verejnom záujme pri prevádzkovaní dopravy na dráhe
(1) Zmluvou o výkonoch vo verejnom záujme pri prevádzkovaní dopravy na dráhe (ďalej len "zmluva o prevádzkovaní dopravy") sa dopravca zaväzuje poskytnúť ... obci výkony, ktoré by z hľadiska svojich obchodných záujmov neposkytoval vôbec alebo neposkytoval v požadovanom rozsahu pre ich ekonomickú nevýhodnosť, a ... obec sa zaväzuje dopravcovi uhradiť za tieto výkony preukázateľnú stratu.
(3) Zmluvu o prevádzkovaní dopravy uzatvára s dopravcom
b) na električkovej, trolejbusovej alebo špeciálnej dráhe obec, ak ide o zabezpečenie základnej dopravnej obslužnosti územia obce.
(4) Zo zmluvy o prevádzkovaní dopravy vzniká dopravcovi prevádzkový záväzok, prepravný záväzok a tarifný záväzok.
(8) Zo zmluvy o prevádzkovaní dopravy vzniká štátu, samosprávnemu kraju alebo obci záväzok uhradiť dopravcovi preukázateľnú stratu (§ 30a), ktorá mu vznikla v dôsledku plnenia zmluvného záväzku.
(9) Zmluva o prevádzkovaní dopravy
b) na električkovej, trolejbusovej a špeciálnej dráhe sa uzatvára po schválení zákona o štátnom rozpočte na príslušný rok najmenej na obdobie jedného roka.
§ 30a Preukázateľná strata v osobnej doprave
(3) Ak zabezpečuje dopravca prepravné služby aj mimo záväzkov zo zmluvy o prevádzkovaní dopravy alebo iné činnosti, je povinný viesť oddelenú evidenciu záväzkov zo zmluvy o prevádzkovaní dopravy, ktorá sa nečlení na evidenciu podľa jednotlivých krajských úradov.

SPOLOČNÉ PODMIENKY NA PREVÁDZKOVANIE DRÁHY A DOPRAVY NA DRÁHE
Oprávnenie
§ 31
(3) Prevádzkovať vlečku, električkovú, trolejbusovú, lanovú alebo špeciálnu dráhu môže právnická osoba alebo fyzická osoba len na základe povolenia na prevádzkovanie dráhy.
(4) Prevádzkovať dopravu na vlečke, električkovej, trolejbusovej, lanovej alebo špeciálnej dráhe môže právnická osoba alebo fyzická osoba na základe licencie a uzavretej zmluvy o prevádzkovaní dopravy na dráhe, ak nie je prevádzkovateľ dráhy a dopravca jedna osoba.

§ 32
Povolenie na prevádzkovanie dráhy možno vydať a licenciu možno udeliť, ak
b) členovia štatutárneho orgánu, ak je žiadateľom právnická osoba, dosiahli vek 18 rokov, sú spôsobilí na právne úkony, bezúhonní a aspoň jeden člen štatutárneho orgánu je odborne spôsobilý; ...
c) žiadateľ preukáže finančnú spôsobilosť (§ 34a a 34b).

§ 36
(1) Povolenie na prevádzkovanie dráhy vydáva na základe žiadosti príslušný dráhový správny úrad.
(4) Povolenie na prevádzkovanie dráhy nemožno previesť na inú osobu; povolenie neprechádza na právneho nástupcu.

§ 38 Povolenie na prevádzkovanie dráhy zaniká
e) dňom zrušenia dráhy.

Licencia na prevádzkovanie dopravy na vlečke, električkovej, trolejbusovej, lanovej a špeciálnej dráhe
§ 41
(1) Licenciu udeľuje na základe žiadosti príslušný dráhový správny úrad.

§ 45 Licencia stráca platnosť
e) dňom zrušenia dráhy,

DEVIATA ČASŤ
ŠTÁTNA SPRÁVA A ŠTÁTNY DOZOR VO VECIACH DRÁH
Štátna správa
§ 63 Štátnu správu vo veciach dráh vykonávajú dráhové správne úrady, ktorými sú ministerstvo, Úrad pre reguláciu železničnej dopravy a samosprávne kraje.

§ 66
(1) Samosprávne kraje vykonávajú pôsobnosť podľa tohto zákona vo veciach električkových a trolejbusových dráh s výnimkou
(2) Príslušný na rozhodovanie podľa tohto zákona je samosprávny kraj, na ktorého území sa nachádza električková alebo trolejbusová dráha.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.