Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Majkl #2821:
obidva. Asi som to mal rozdelit do dvoch prispevkov.
Kami: teraz tu rozoberáš/-te projekt zatrolejovania Sásovej, alebo potiahnutie trolejbusov do Zvolena?
KVKV: vsak BB a ZV mali uz v 19. st. spojenie drahou. Samotna BB mala 2 zastavky . S tratou do Harmanca pribudla dalsia. Tam nevidim priestor pre elinu.

Neskor uz neboli ekonomicke podmienky a dnes by asi prinos nevyvazil vysku potrebnych investicii.

Petik: ekonomicky prinos musi byt jasny. Preto potrebujem cas.
S lobovanim u poslancov je to horsie. Skor sa viem nakontaktovat na noviny. Je vsak jasne, ze investicia tohto rozsahu je zalezitost mesta. Dopravcu sa bude tykat az prevadzka.
Reakcia na: Petik #2802:

a/ Použitie trolejbusu medzi mestami výhodne spojí ich centrá pri zachovaní ekol. kritérií, bez nutnosti prestupov . Nevýhodou je malá kapacita ktorú je nutno riešiť zahustením spojov, teda vyššie náklady. Z ekol.hladiska nemá trolejbus zmysel na medzimestskom úseku. To už potom použiť duobus.
Čiastočne ostáva výhoda postupného oživenia územia.
b/ Kapacitná intervalová doprava po existujúcej žel.trati žel.vozidlami má nevýhodu nutnosti prestupu z mhd a tým aj celkové zdržanie. Odpadá alebo je výrazne potlačená funkcia postupného oživenia okolitého územia.
c/ Regiotram. Vytvoriť v oboch mestách základnú páter mhd-tram v rozsahu žel.stanica-centrum-sídlisko / priemyselná oblasť, s napojením pri žel st. na žel.trať. Sieť by teda tvorili podla velkosti miest jedna až dve mestské linky (klasické električky) a medzimestská linka s dvojsyst. vozidlami. Nevýhodou je vysoká obstarávacia cena dvojsyst.vozov, výhodou skrátenie doby spojenia. Autobusy by plnili funkciu napájačov páterného systému.
Treba vziať ešte v úvahu ,že zaistenie intervalovej dopravy po žel.trati má určité obmedzenia dané jej inými funkciami.
d/ Konvenčná električka
Ako v predošlom prípade ale s medzimestským spojením po vlastnej trati vedenej obývanými a perspektívnymi územiami.
Túto variantu považujem ako najvýhodnejšiu.

Poznámky:
Mnoho velkomiest sa rozrástlo začiatkom 20.st. Významnú úlohu v tom plnila práve električka . Typicky Praha. Dejvice,Žižkov, Karlín, Vinohrady, Smíchov...atd. boli samostatné mestá.
V mestách typu a velkosťou ako B.Bystrica, Prešov, Žilina, Trenčín... sa na prelome 19/20.st. bežne stavali el.prevádzky. Účelom bolo spravidla spojenie ž.stanice s centrom a odlahlejšími oblasťami (obyt.štvrte, nemocnica, lázeňské štvrte, továrne...) Tiež prepojenie blízkych miest (Liberec-Jablonec-Rychnov; Most-Litvínov; nerealizovaný projekt Pardubice-Hradec, Chomutov-Jirkov behom stavby projekt zmenený na trolejbusový)
Pokial k tomu nedošlo, tak vačšinou pre nedostatok financií. Následné politicko hospodárske podmienky tak zdržali až do 50-tych rokov zavedenie systémov mhd, potom realizovaných už len ako autobusové príp.trolejbusové. Nezastávam názor, že tie mestá nemali (nemajú) historické a kapacitné predpoklady pre električku, skor mali smolu a potom už zase neboli na to peniaze.
Príkladom úspešnej realizácie električky v malom meste v tej dobe je drážka T.teplá-T.Teplice. Celkom dobre si viem predstaviť električku v Bardejove ,v Piešťanoch.
Je síce pravda, že prakticky všetky lázeňské električky boli v 50tych rokoch zrušené a nahradené trolejbusmi (Mariánky, Teplice v Č.,...) ale to je iné téma.
Reakcia na: Kami #2816:
Potom by si s tym mal ist za nejakym mestskym poslancom a presvedcit ho o vyhodnosti toho projektu. Takze by si tam mal zahrnut aj buduce prevadzkove naklady diesel vs. elektrina.
Ten poslanec by mal byt idealne z Podlavic - videli sme aj na imhd, aky su Podlavicania bojovnici 🙂
Pripadne sa mozme rozdelit a s tvojim projektom ist kazdy za poslancom zo svojho obvodu.
Reakcia na: Papyr #2815:
Nevsimol som si, ze by medzi Bostonom a Washingtonom jazdil trolejbus 🙂 A ani to zastavanie nie je tak suvisle:)
Papyr: DM mam, hadam aj toto cislo. Vdaka. Niet dovod vahat. Niekedy na jesen by projekt mohol byt na svete (nieco ako eliny na ba.imhd.sk). Treba mat viac podkladov.
Vsak v utorok by sa niekto mohol popytat Juraja ako je to u nich. Ja nejdem.
Reakcia na: Petik #2813:
Ja tiez nechapem, preco od Bostonu po Washington je suvisla zastavba... 🙂 Naco to robili?

Kami: Ked sa chce, tak sa da. Aby si videl, za kolko sa to da, ked sa na tom nechce nikto nabalit, dovolim si tu opisat jeden clanok:

Citat z casopisu Dopravni magazin, cislo 6/2002, stranky 16-17, clanok s nazvom "Pardubicka trolejbusova sit na konci roku 2002", autor ing. Ladislav Podivin:

Zakladni technicke udaje nove trolejbusove trati do sidliste Dubina jsou nasledujici:
- dodavatelem cele stavby na klic vcetne projektu byla firma Elektroline Praha.
- delka dvoustopeho vedeni cini cca 2050 m, na trati jsou 4 pravouhla odboceni, tocna s predjizdnou stopou a dve pripojeni ke stavajici siti (v Dasicke ulici a tocne Zidov)
- nachazeji se zde 4 rychloprujezdne elmag vyhybky typu VET 34 s dalkovym ovladanim, mechanicke vyhybky VMT 3 s uhlem rozboceni 10° (3 ks) a 20° (2 ks)
( ... )
Soucasti investice je i nova tocna na Dubine a vystavba 4 novych zastavek. Celkova hodnota dila cini:
- menirna (pozemek, budova, kabelove site napajeci i vn) 15,7 mil. Kc
- komunikace (tocna, zastavky) - 4,3 mil. Kc
- trolejove vedeni (vcetne pripojeni a uprav stavajici site) 14,4 mil. Kc.
Papyr: je to prehnane.
najhorsia cena aku som sa dozvedel x priblizna dlzka + zaokruhlenie

Keby niekto vedel zohnat presnejsie cisla, dal by sa spravit a medializovat "projekt ekologickej TB dopravy v BB".
Reakcia na: Schuhu #2811:
Predstava o "stavebnom prepojeni" je iluzia. Nevidim dovod, preco by sa mali prepajat. V BB sa nove sidliska stavaju na Prsianskej plosine a na Belvederi, ani jedno nesmeruje do Zvolena. Rychlost akou sa stavaju nenasvedcuje tomu, ze sa zacalo stavat v dalsej lokalite. Shopping mall sa v BB stavia (bude stavat) na Hustaku, dalsie nakupne centrum sa v BB neuzivy => urcite nenapomoze prepojeniu.
Jedine ze by sa tu postavil nejaky rozsiahly priemyselny komplex, ale taka doba uz nastastie pominula.
Tiez neviem, aky zmysel by malo postavit z 2 stredne velkych 20km vzdialenych miest jedno sumestie dlhe ako sliz.
Reakcia na: Kami #2809:
Please mozes mi poskytnut metodiku vypoctu? Mne sa to zda niekolkonasobne predrazene.
Od včera jazdí aj BCA 0531.
Nejaké trolejbusové (električkové) spojenie medzi Banskou Bystricou a Zvolenom by sa určite uživilo, ale musíme si ešte počkať, kým budú tieto mestá stavebne prepojené, čiže najskôr o 20 rokov 🙂 .
Reakcia na: Kami #2809:
Okruh stará nemocnica-Auris-Prior by mohol byť zaujímavý a aj prospešný:-)
Papyr: uz asi 10 rokov ma horna Sasova vlastnu trafostanicu, takze s prudom neni problem (ako uz aj vo vacsine ostatnych casti) . Ale ak som minule vypocital zadrotovanie trasy 22 na 100 mil. Sk, aj jedna meniaren
zavazi.
Mam navrh. Postavme trat len po medokys (Auris) a tam obratisko s bezplatnym prestupom. 🙂 Stavba sa zaplati sama na uspore nafty. Na vyrovnanie vykonov nahradia v spicke linku 2 autobusy.
Reakcia na: Kami #2804:
Jedna meniaren stoji 250 000 - 450 000 euro, takze s meniarnou by som si vooooobec nerobil tazku hlavu... zostava len najst objekt pripojeny na privod 22 kV napatia. Samotny blok meniarne ma rozmery asi ako zachod (miestnost) v standardnom dome.
Reakcia na: vasi #2791:
Nuž, neviem. Vyskúšal som Liberec, Prahu, Pardubice, Hradec, Brno, Olomouc, Zlín, Ostravu... A z týchto miest skutočne najlepšie vychádza Ostrava. Dôvody už vysvetlil vlastne Papyr.
Petik: ze az po usekovy delic niekde medzi medokysom a Rudlovou by sa to napajalo z existujucej meniarne.
Reakcia na: Kami #2804:
Co je to "polovica trate"? Jedna vetva (od Lenina/od Strieborneho nam) alebo len polovicny pocet vozidiel na jednej vetve?
Reakcia na: Papyr #2803:
aj trolejbus je kruta fikcia. 🙂 Kazde dalsie drahove vozidla mimo zel. trate su luxus. Zvolen ma rovnake tarifne podmienky ako BB. Supravy 840, resp. ich elektricka verzia v riadnom takte by dostatocne pokryli potreby.

Elektricka v BB nema ani historicke ani kapacitne predpoklady. Inak dozvedel som sa, ze polovicu trate do Sasovej by vedeli obsluzit existujuce meniarne.
Reakcia na: Petik #2802:
Je to samozrejme fikcia, ale mozno by sa jednokolajna elektrickova trat s vyhybnami (ako napr. Jablonec-Liberec alebo ostravska linka 5) medzi BB a ZV uzivila...

Len by to bolo take drahe na realizaciu, ze az. Na BB pomery radsej vysokorychlostny trolejbus 🙂 Technicky nie je problem dat s trolejbusom jazdu s Vmax=90 km/h, tam by boli problemy len administrativneho razu s Drahovym uradom, plus by sa museli objednat zvlastne vozy bez obmedzovaca rychlosti. Take 15m Trollino, jazdiace po "dialnici" z BB do ZV rychlostou 90 km/h s napojenim na existujucu siet v BB, to by bol kruty luxus 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.