Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tvoj návrh je veľmi rýchlo možné ešte skrášliť znížením výdavkov o 142 mil. Sk vyškrtnutím položiek 120 mil. Sk za úsek Mýto - Tatranská (Magurská), ktorý, ako sám píšeš, ešte dlhodobo nebude zaujímavý z ekonomických dôvodov vychádzajúcich hlavne z nepotrebnosti v dôsledku priestorového rozloženia intravilánu mesta a 22 mil. Sk za úsek Úsvit - Mládežnícka, ktorý by som radšej ponechal na obsluhu doplnkových autobusových liniek, keďže zatrolejovanie takéhoto úseku možno považovať za somarinu a zbytočné vyhadzovanie peňazí.
Čo sa týka zatrolejovania prepojovacej komunikácie medzi križovatkami Mládežnícka-Internátna a Kyjevským námestím, neviem, či si chcel zopakovať stav, aký bol v čase, keď premávala L21, t. z. jednosmerná prevádzka alebo jazdiť v oboch smeroch, pretože táto komunikácia je svojím prevýšením, malým polomerom zatáčania, šírkou a blízkosťou oboch križovaní absolútne nevhodná pre obojsmernú prevádzku.
Rovnako by bolo potom obtiažne vymyslieť zmysluplné linkové i prevádzkové vedenie v dotknutom území.
Som rád, že si vo svojom výpočte ani neuvažoval s úsekom Sládkovičova - Tesco, ktorý je jedným z najväčších chorobných výmyslov - aspoň v súčasnosti. Žiaľ poslanci MsZ zjavne netušia o čom rozprávajú a čo schvaľujú, pretože tento nápad ich ešte stále neopustil spolu s budovaním prepojovacej komunikácie do Tesca. Ak chceli takúto komunikáciu postaviť, mali to dať do podmienok samotnému Tescu už v čase jeho výstavby tak, ako to urobili napr. v prípade Kauflandu a Lidlu, ktoré na vlastné náklady stavali i kruhové objazdy a riešili dopravné problémy za mesto, rovnako to čaká aj v prípade Europa Shopping Centra - 2 kruhové objazdy. Lenže vlastne Tesco má dlhodobo už od počiatku nadštandardné privilégiá!. V súčasnosti môže vzhľadom na otvorenie ďalších obchodných jednotiek, ako je Kaufland, Lidl, či Bila len klesnúť vyťaženie Tesca a prepravnej intenzity v tomto smere. Preto sa pýtam, načo by bolo ťahať na takýto úsek trolejbusy, keď máme 30 - tisícové sídlisko, kam sa trolejbusom nemožno dostať, pričom je to prijoritná a jediná možná stavba, pri ktorej by došlo k výrazne lepšiemu využitiu tohto dopravného systému.
Pozn. Rozširovaniu trolejbusovej dopravy v smere Rakytovce sa nebránim, ale až po realizácii úsekov do Sásovej cez Rudlovskú cestu i Karlovo s prepojením Strieborné nám. - Hušták/Tajovského ul., teda v čase, keď bude postavené to, čo je nutné a medzičasom dôjde k dostatočnému zastavaniu lokalít Kremnička, Rakytovce a teda i vytvoreniu potenciálnych relevantných prepravných vzťahov do tejto časti mesta, ktorá je v prioritne určená na zástavbu rodinnými domami, ktorých majitelia zvyčajne vlastnia vozidlá IAD a teda nemožno očakávať nejaké obrovské využívanie služieb MHD.
Pre ilustráciu vyberám zo Zápisnice z 24. zasadnutia Mestského zastupiteľstva, konaného 21. septembra 2004 v Banskej Bystrici:
Ing. Milan Lichý – "Tak isto chcem upozorniť na prepojovaciu komunikáciu Sládkovičova ul. - TESCO . Pokiaľ viem, v rozpočte mesta sme schválili 4,5 mil. Chcem sa opýtať, či prebehlo nejaké rokovanie s vedením TESCO, ktoré by smerovalo k spolufinancovaniu tejto prepojovacej komunikácie."
Ing. Vladimír Ďurečka – "Čo sa týka komunikácie Sládkovičova ul. - TESCO, vzniká tu problém zatrolejovania tejto trasy. Pracuje sa na tomto."
Ing. Miroslav Muroň – "Doplnil by som niektoré informácie na otázku Ing. Lichého, čo a týka prepojovacej komunikácie. Je schválená dotácia na elektrifikáciu vo výške cca 10 mil. Sk. , ktorá by mala byť do konca roku vyčerpaná. Sme v rokovaní s okolitými firmami. Prisľúbili nám určitú čiastku na vybudovanie tejto cesty – cca 1,5 mil. Sk."
Skrátka čím väčšia somarina, tým viac sa tomu naši poslanci venujú.
Ešte by som sa v závere vrátil k trasovaniu liniek. V prípade vybudovania spomenutých tratí by sa výrazne zvýšila možnosť v kombinácii liniek vo vzťahu k územiu a uspokojovať tak priamo prepravné vzťahy, ktoré sú v súčasnosti realizované núteným prestupom. Preto sa trochu čudujem, že si v svojom návrhu len použil súčasné trasy liniek s kombinovaným využitím trolejbusovej a autobusovej dopravy s ich rozlíšením číslom linky. Ak by išlo len o toto, bolo asi aj zbytočné sa celou témou zaoberať. Čo by si povedal na vytvorenie liniek prechádzajúcich bez potreby prestupu z jedného sídliska cez centrum na druhé sídlisko. Takéto linky by boli dostatočne využívané v oboch smeroch počas celého dňa a v čase dopravnej špičky dopĺňané autobusmi v rozhodujúcich úsekoch. Jednoduchý príklad bez potreby ďalšieho zvyšovania i tak veľkého počtu liniek v meste: L1, 3, 7 bez zmeny trasy a L6 by išla do Sásovej cez Nám. slobody a Rudlovskú cestu a L2 cez Strieborné nám. Po rozvoji a dostavbe Pršanskej terasy by autobusová linka zase vozila ľudí z Radvane po nábreží do centra napr. na autobusovú stanicu (ktorá by už snáď bola plne dokončená a vytvárala by tak veľký dopravný terminál s prestupmii na železničnú, trolejbusovú a autobusovú dopravu v rámci mesta, ako aj pre prímestskú až medzinárodnú prepravu a napomohla by výrazne i pre potreby IDS). V prípade potreby samozrejme nie je vylúčené, aby bolo liniek viac. Záleží to od momentálnych okolností. Chcel by som len povedať, že je zásadne vhodnejšie zabezpečiť plynulý prejazd jednou linkou cez významné oblasti, ako ľudí na hlavných prepravných smeroch šikanovať prestupmi. Na druhej strane samozrejme uvažujem aj s tým, že by sa normálne prestupovalo. Výnimkou by však mal byť nosný dopravný systém v meste, za ktorý by som chcel považovať sieť trolejbusovej dopravy dopĺňaná autobusovou premávajúcou na bočné ulice a do odľahlejších častí mesta, či prímestských oblastí. Skôr sa prikloniť k Majklovej teórii "menej liniek s menším intervalom a rozumnými prestupmi a tomu prispôsobenou tarifou".

Ešte Ti posielam pár obrázkov, ktoré som dostal mailom, len dúfam, že nie sú z Tvojej stránky. ?
Reakcia na: LUK #3470:
v podstate na Karpatskej je to napisane normalne a nie su tam spoje po Dumbiersku. Naopak od polikliniky su aj tie.
Reakcia na: Kami #3469:
Jasné, že dobre, keď nám to TeBeCe opravil... Tak až po Ďumbiersku? A prvý z Karpatskej?
Reakcia na: LUK #3467:
praveze tu je to dobre. Len posledne spoje 21:05 a 20:05 z Tesca idu len po Dumbiersku. Tieto spoje su uvedene aj na trase poliklinika - Rudohorska I, ale s poznamkou "D". Ja som pozeral vsetky spoje v Sasovej s mobilom v ruke.
Reakcia na: TeBeCe #3466:
odchody sú dobre, len posledný spoj dňa ide len po Rudororskú, polikl. Trasu zle uverejnila fa. Tesco na svojom letáku.
Reakcia na: LUK #3465:
odchody sa nemenia?
Reakcia na: TeBeCe #3464:
trasu linky podľa #3421. Ď.
Reakcia na: LUK #3463:
nesledujem...co treba prepisat?
Prosím, prepíšte niekto novinku o L98, nech sme aspoň my aktuálny ?.

Zlomky z dnešnej výpravy:
L22: 485AI
L32: 542AI ?
L100: 091AG ?
Pre fotografov (a aj tých ostatných):
Nasadenie ex-BB vozidiel na spoje v SAD Brezno:

BB-642AN:
x: 603449/19, 24, 25, 30, 37, 36, 40, 15, 14, 53, 56, 59, 64, 65, 74, 71, 76, 75, 78, 77, 80, 79
a: 603449/19, 24, 89, 40-44, 53, 54, 59, 64, 65, 74, 71, 76, 75, 78, 77, 80, 79

BB-598AJ:
x: 603464/107, 8; 603463/35, 10; 603449/43, 44, 18, 61, 66, 67; 603450/78, 17, 75, 72, 77, 76, 38, 33; 603483/2, 39
a: 603449/87, 22, 23, 26, 1, 82, 91, 84, 9, 86, 97, 88, 109, 32, 51, 62, 63, 66, 67, 70, 73

BB-596AJ:
x: 603467/8, 25; 603449/46 a takmer všetky spoje linky 603445

BB-161BS (ex BCA-19-13):
x: 603462/18, 17, 20, 23; 603449/22, 9, 6, 11, 8, 13

BB-213AT:
x: 603483/1, 24, 33, 20; 603476/5, 16, 7, 18; 603481/5; 603484/2, 3, 9, 6, 5, 8, 7, 10, 13, 12, 15, 14, 17 (mení sa obdeň)

BCA-03-53: prideľuje sa vodičom, ktorí majú vozidlo v GO.
Reakcia na: Vševedko #3458:
az tak do hlbky ma nik nepusti. Autobusy su mi blizsie. Jednoducho odpisy, nafta, sofer, zarucne prehliadky, technicke A, B a C, plus rezia.
Reakcia na: mimi #3455:
aj Podlavice by boli dobre, ale az po dokonceni Sasovej. Potom by sa dalo carovat, teraz by to sposobilo len problemy.
Reakcia na: Kami #3456:
Nejaké konkrétne čísla by mohol mať Papyr. Ale prevádzkové náklady na trolejbus môžu byť vyššie len v prípade započítavania aj odpisov z infraštruktúry.
Reakcia na: mimi #3454:
Ikarusy sa nemuseli brať v rámci RVHP a nemali patent na kĺbový systém. Proste nikto iný tu kĺbové autobusy v dostatočnom množstve a kvalite ponúknuť nedokázal.
Reakcia na: Vševedko #3451:
raboidnost je tam popisana. Kedze 34 z 36 trolejbusov v BB je takych, musim s tym ratat. Bohuzial. 😞 Nastastie pozorujem stisovanie po VP/GO. Napriklad 14Tr e.c. 1003 ide vynimocne ticho. Napriek tomu by sa mi v BB kazdy vysmial keby som za vyhodu trolikov pocital tichost. Taka je realita a bez rozsirovania trati sa ani nezmeni.

Re #3453 Petik: pri pocitani navratnosti by som varil z vody. Nemam ziadne oficialne udaje. Mozno Vladimir nejake OFICIALNE a zverejnene ma. Ak pocitam len prevadzku na novych tratiach tak mi navratnost vychadza nad 10 rokov, co je maximalne akceptovatelne obdobie pre sukromneho investora. Samozrejme, keby sa podarila vypocitat uspora z nakladov na trakcnu energiu, mame navratnost.
Poviem fiktivne cisla. Prevadzka trolejbusu stoji o 10 Sk/km viac ako autobusu. Ak by sa prevadzkove naklady znizili na jednu uroven s autobusmi, tato uspora by sa pri rocnom obehu milion km splacala 37 rokov.
Kami myslis ze by bolo realne dotiahnut troleje aj do Podlavic?
Vsevedko a taky Ikarus ked ide do kopca je tichucky oproti troleju ze? A to jeho sprevodovanie. Len smola ze sa museli brat v ramci RVHP a mal patent na klbovy system
Reakcia na: Kami #3449:
Pekne, velmi pekne:) Ale chyba mi tam este cast Porovnanie prevadzkovych nakladov -> napriklad som z toho nezistil, aka by bola navratnost takej investicie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.