Takze:
Ad: Po prve: Na Slovensku funguju aj jadrove, vodne a myslim, ze uz aj veterne elektrarne (zemepis pre 7. rocnik ZS). A precitaj si Papyrovu studiu, potom konstatuj ! A nalistuj si stranky enviromentalnej politiky EU ...
Ad: Po druhe. Mozu este na vodu, lasku a slivovicu ???!!! Na co este jazdia autobusy, ak nie na naftu ??? !!! ?
Ad: Po tretie. Ano 15-20 rokov sa ZV a BB hasteria. A ak budu tam taki ako ty tak dalsich 100 rokov budu aj nadalej ...
Ad: Po stvrte. Kup si listok do Presova, na Zel. stanici si nasadni na linku c. 4 smer Pod Salgovikom a vyvez sa hore az na konecnu. Ver mi, "taky stupak" si este nevidel. A to tam je 10, resp. 12 min. celodenny interval. 15Trky tam svihaju jedna radost.
A s tym odpojenim elektriny - hm, zakladne znalosti napajania el. trakcie. Ak by si navstivil ktorukolvek meniaren, dozvies sa, ze meniarne a siet su napajane z minimalne troch zdrojov. V sobotu sme to mali vsetci moznost vidiet, dokonca pracovnici meniarne v Kremnicke nam nasimulovali odpojenie siete. A neboj, vodici mohli sliapnut na plyn bez povsimnutia si nejakeho odpojenia. Inak podla teba sa 22kV vedenie vypina asi tak ako vypinac svetla na stene ??? ?
Nad tym som neveriacky krutil hlavou asi 10 minut=nech mi poviei,co vylucuje taky trolejbus a ja mu dam 1000 korun.Tie busy su asi potom tie BMW Alpina,co su na vodik alebo na BIOMASU,jak tie svedske vlaky.SAD Zvolen moznoze spolupracuje s nejakym RD,co im dava biomasu ?
Mna skor zaujalo niekolkokrat medializovane vystupenie riaditela SAD zvolen, kt. aj pre TA3 povedal, ze autobusy s motormi Euro 3 a euro 4 su rovnako ekologicke ako trolejbusy.
Rozsirim tvoje myslienky o dalsie oblasti zivota.. vsetci by sme sa mali odpojit z elektrickej siete, pretoze je zranitelna.. obstarajme si naftove agregaty, ved je to spolahlivejsie a nakoniec distribucia nafty a jej cena su ovela menej rizikove.. nevidim tu smajlika, kt. si tuka po cele, tak si predstav, ze som ho sem dal..
A keby nahodou aj nejaky terorista zabludil a zrusil by nam elektriku tak nam SAD Zvolen dokaze velmi rychlo pozbierat "vyberovu" autobusovu nahradu pokial sa elektrika neopravi ?
Keby vyplo elektrinu,tak nielen trolejbusy by boli ochromene,vsetko by bolo odstavene....ale stalo sa niekedy nieco take??Nuz moze...ale preco potom v Ziline alebo Presove sa takehoto niecoho neboja=maju vypracovany nahradny plan=ved predsa ked trolejbusy vypadnu,daju sa predsa nahradit zaloznymi autobusmi.Taketo veci treba brat s rezervou,je malo pravdepodobne,ze sa nieco take stane(zalozne zdroje a.t.d....)
Ponúkam svoj názor na hlavné príčiny toho, čo sa momentálne deje s MHD v našom meste (a najmä s trolejbusmi) a na možnosti riešenia:
Príčiny dnešného stavu:
--------------------------
1.) Absolútne neschopný primátor, ktorý namiesto toho aby dokázal dať občanov a najmä odborníkov dohromady, pôsobí úplne opačne deštruktívne.
2.) Absolútne apatickí občania
3.) Neschopní a zastrašovaní schopní mestskí úradníci
4.) Krátkozraký a "nenažraný" menežment BBDS
5.) Poslanci ktorí sa nevedeli spojiť v záujme veci už skôr
Riešenie:
-----------
Overený spôsob a postup, ktorý funguje je aktivne prejavenie občianskych postojov. Preto protestujme, blokujme, nosme transparenty, medializujme...!
Petície na kompetentných v našom meste veľmi nezaberajú, aj keď sa nazbierajú pod ne stovky ba tisíce podpisov...
Preto je potrebné urýchlene založiť niečo ako občianske fórum (OF) "Za ekologickú a ekonomickú dopravu v Banskej Bystrici! " alebo podobne. Jeho hlavnými cieľmi by malo byť:
1.) Verejná výzva na okamžité odstúpenie primátora a vypísanie mimoriadnych volieb (referendum pre odstúpenie primátora).
2.) Zriadenie krízovej komisie MSZ za účasti poslancov zo všetkých strán, ale najmä prizvaných neposlancov - odborníkov a členov OF
3.) Hlavnou náplňou komisie by boli práce na vypracovaní a schválení Koncepcie mestského dopravného systému a spôsobu jeho udržateľného rozvoja, vrátane spôsobu a zdrojov financovania
4.) Príprava na realizáciu Koncepcie a založenie mestského dopravného podniku
5.) Nové voľby a presadzovanie kandidátov na poslancov, ktorí nie su nijako naviazaní svojími podnikateľskými aktivitami na mestský rozpočet
a určite vás napadnú aj iné body, ktoré by bolo možné zaradiť ako priority... Iné ako sústredený, organizovaný a koordinovaný aktívny občiansky tlak nedokáže dnešnú situáciu zvrátiť!
P.S. Horeuvedené uvádzam na základe mojich viac ako 5 ročných skúsenostiach so "spoluprácou" s dnešným primátorom a jeho teamom, ktorým sa obklopil. Upozorňujem že moje názory sú výsostne apolitické a čisto občianske!
Najdôležitejším nástrojom je zabezpečenie MAXIMÁLNEJ, KAŽDÉMU DOSTUPNEJ a OTVORENEJ INFORMOVANOSTI OBČANOV!!! Na to treba využiť všetky dostupné informačné prostriedky a kanály (TV, RADIO, noviny, NET, SMSky, tlačové plagáty, ústne podania, oznamy...)
Napisem to znovu...Preco?Ked tam vyjde bus,tak tam vyjde aj trolejbus.Napriklad=v Bratislave na Kolibu vyjde aj 14Tr z r.1982,v Žiline na sídl.Hájik(veľmi podobné Sásovej) tiež vyjde trolejbus.Rovnako v Košiciach na Lingov.Tak prečo nie v BB na Sásovú??Ked sedis v trolejbuse,vsimni si,aku ma akceleraciu v porovnani s autobusom/prekonaju ho asi len B952 s Ivecami,lebo tie maju vskutku zivy motor/.Trolejbus je vyborny do kopcov.Napr.v Ziline su dva taketo kopce-Velky Diel a Hajik-velmi porovnatelne so Sasovou-tam nie su ZIADNE problemy s trolejbusmi,zatial nikdy este neboli.Tak trolejbus na Sásovú je plne myslitelny a dokonca ma aj vyhody.Tak preco nie?? ?
Ano to uz kdysi zastupitele v Pradubicich byli pro zruseni trolejbusove dopravy, protoze v souvislosti s krizi v Iraku, je elektricka trakce velmi nespolehliva ?
Tak uz je to oficialne:
dnes sa jazdi zadarmo,
odzajtra za 10 Sk, zlavnene 5 Sk, podla vikendovych CP az kym mesto neodovzda v zmysle dohody (a vyzvy) svoje autobusy.
Po prvé, pokiaľ viem výroba elektriny (na Slovensku) nie je veľmi ekologický proces(navyše pálenie nafty zvyšuje dopyt ropy na trhu a tým aj jej cenu). Po druhé, nikde nie je napísané, že autobusy musia jazdiť na naftu alebo benzín. Po tretie, nikto zdravý netvrdí, že vzťahy medzi BB a ZV boli správne(ja som to tu za posl. 15-20 rokov naozaj neriadil).
Po štvrté, ty si vieš naozaj predstaviť ako v zime chodia trolejbusy po Rudohorskej ulici? Neviem ako tebe, ale mne sa už ani v Radvani nezdá byť trolej. doprava spoľahlivá(myslím v zime keď je sneh a tak, nie za ideálnych podmienok v lete), aspoň podľa vlastných skúseností ale aj z počutia. Nakoniec, predstav si situáciu, že všetko v meste (alebo len MHD)bude závisieť od elektrickej energie zo siete. Potom by stačilo NEJAKYM spôsobom zrušiť/zničiť alebo odpojiť túto sieť, celkom fajn predstava...je to až tak v dnešnom svete sci-fi?
Bylo by potreba aby se mistni fandove objetovali a nekde na verejnem miste by obycejnym lidem vysvetlili skutecnou realitu v MHD a dali jim k podpisu petici. Podobne jak to bylo v Cechach v marianskych laznich.
Všetkým záujemcom o fotky sľubujem že do zajtra budú na stránke mojej až potom dám link. 4 hodiny fotenia v tomto nečase, som celý mokrý aj fotky sú zasnežené. Môžete sa však tešiť na bystrickú pouličnu zmes aká nemá páru.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.