Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: wizard112 #20918:
kým boli papierové JCL aj PCL, tak tiež boli označovače pri všetkých dverách, tak kde je problém?

"ako dnes v BB, ale predsa o čosi lepšie ako za čias BBDS"
zase to bude vyzerať, že zastávam BBDS, ale ak hovoríme čisto o technickej funkčnosti odbavovacieho systému, tak si buď istý, že s touto generáciou je problémov oveľa oveľa viac... Tento možno vyzerá lepšie z pohľadu cestujúceho, ale je horší z pohľadu obsluhy...
Reakcia na: LUK #20915:
Ja som bol tiez sklamany, ked som uvidel tie haraburdy namontovane v trolejbusoch.
Reakcia na: LUK #20915:
To netvrdím, ale je to dosť neprehľadné, aj keď si cestujúci môže vybrať, čo mu viac vyhovuje. Aj súčasný odbavovací systém by som možno bral, keby bol nástup všetkými dverami a zrušilo by sa dobíjanie ČK u vodiča, pretože ide o to, aby sa minimalizoval čas autobusu státím na zastávke, inak povedané, aby výmena cestujúcich prebehla rýchlo. Len dnes to tu vyzerá hocijako. Ktorýkoľvek odbavovací systém môže fungovať geniálne, ale zároveň katostrofálne (ako dnes v BB, ale predsa o čosi lepšie ako za čias BBDS).
Reakcia na: draxter #20885:
"tak bol systém nastavený, tak prečo meniť previdlá za pochodu?"

ak už raz pripustím zavedenie peachoviny, tak ju tu radšej budem trpieť do nekonečna než by som ju radšej zrušil??? ?
Reakcia na: Mik 24 #20899:
ale obmedzuje to MŇA, lebo ja si nedobíjam, JA CHCEM CESTOVAŤ!!! ?
Reakcia na: wizard112 #20895:
identické strojčeky nevylučujú časové predplatné lístky
To all: Prosim Vas, len tu nezavedme nejaku "regulaciu" toho, kto a kolko ma sem prispievat.. #20879 , #20884 Vsak na to je tu diskusne forum, aby sa diskutovalo, ja tiez kolkokrat "nestiham" prezriet dozadu a zachytit o com je momentalne tema, aby som bol v "obraze", ale to neznamena, ze kvoli tomu budem pozadovat, aby sa ostatni "krotili" v prispievani.. ? Tak napriklad dnes zhruba medzi 12:00 a 14:00 sem bolo vlozenych asi 20 pomerne obsiahlych(priblizne od 8 do 15 riadkov) prispevkov a reakcii na ne, a tak ak som bol zvedavy o co "go", musel som si ich jednoducho "preluskat". ? Niekedy je tu podozrivo ticho(nieco ako "uhorkova sezona), az to niekedy znepokojuje, ze co sa "deje", no a niekedy zas velmi zivo, tak to uz v zivote chodi..
Reakcia na: Mik 24 #20903:
Preco sa natvrdlo obhajujes zvonenie na vsetkych obycajnych zastavkach?
"Zastavka" znamena, ze sa tam zastavuje.
Ak to ma byt podmienene zastavenie, tak je to "Zastavka na znamenie". Z nazvu je jasne, ze zastavka tam bude len vtedy, ked das znamenie.
Uz to tu pochopil skoro kazdy okrem teba a zjavne niekolkych vodicov banskobystrickej MHD.
Dopravca povazuje za spravne, aby sa zastavovalo na vsetkych zastavkach, tak to maju vodici respektovat a cestujuci nemaju co vyzvanat. Pokial by si napriklad Mgr. Polonyi myslel, ze niektora zastavka je malo frekventovana a je zbytocne tam zastavovat za kazdych okolnosti, napriklad z dovodov, ktore si zmienil, tak by tu zastavku nepochybne ako "zastavka na znamenie" oznacil.
Reakcia na: S499.1023 #20911:
nie že tam nabiješ v buse: že sa nenabíja mimo! Lebo v ZA majú automaty na lístky, v NR už aj predplatné lístky, v TN sa dobíja v buse, takže nikde nie je BB systém, ktorý navrhuješ spraviť: dobíjať len mimo busu, resp. v buse za príplatok.
Reakcia na: draxter #20898:
ZA, NR, PO -niekedy mi tam predvedieš, ako si tam dobíjaš kartu v buse ? . Myslím, že v Prešove by si vodičovi aj šok spôsobil, keby si mu kartu strkal so slovami "za sto".
Reakcia na: Mik 24 #20894:
Vy máte v Bystrici zastávky na znamenie? Pokiaľ nie, tak o čom točíš?
Reakcia na: wizard112 #20890:
To si ma možno dosť dobre nepochopil. Ja nemám nič proti predaju jednotlivého CL vodičom za príplatok. Inak práve v Budapešti myslím, že nie (skontrolujem zajtra - vždy tam buď bol vo vozidle automat alebo nič), ale vo všeobecnosti DOPLNKOVÝ predaj CL u vodiča je bežná vec.
Reakcia na: PIT #20907:
No o tom, že tento stav je dlhodobo neudržateľný, sa tu píše dosť dlho. Ale len píše. Ono nápady na zlepšenie by boli, ale čo z toho, keď o ne nemá nikto záujem (mám na mysli mesto a SAD ZV).
Reakcia na: draxter #20902:
som rád, že sa postupne dochádzame k tomu, že súčasný stav je pre mesto veľkosti BB nezmyselný a nastupovať by sa malo pekne všetkými dverami s časovými predplatnými CL a s dostatočnou prepravnou kontrolou a jediným výsledkom je len čoraz väčší nezáujem o MHD.

Čo sa týka dopravných kancelárií - SAD ZV, keď potrebovalo oblbnúť poslancov, aby za nich hlasovali, narozprávail a nasľubovali kadečo - dopravné kancelárie mali byť vtedy tri, nastupovať sa malo všetkými dverami, mali sa jazdiť výkony na úrovni roku 2004 (čo sa nezrealizovalo a naopak ešte výrazne klesli pod rok 2005). Skrátka keď vtáčka lapajú, pekne mu spievajú. Najhoršie je, keď sa spieva niekomu, čo nemá ani potuchy o tom, o čom to je (i keď objektívne sa tým mnohí z nich ani netajili, ale hlasovať bolo treba).

Všetko je to o komplexnosti riešení, takže je možné, že tu viecerí píšeme staále o rovnakom cieli, lnže vždy z iného východzieho aj cieľového pohľadu.
Reakcia na: draxter #20896:
súhlas
Re #20898 draxter: to že dopravca NESMIE dať prirážku za dobíjanie vo vozidle, to si kde objavil? Či je to zase len pocit, keďže si myslíš, že by to tak podľa teba nemalo byť?
Ceny sa stanovujú dohodou v zmysle zákona 18/1996 Z. z. o cenách, pričom ak takáto položka nie je regulovaná cenovým orgánom a dopravca neprekročí prípadne maximálne stanovenú regulovanú cenu za ňu, môže si dať cenu dohodou.
Reakcia na: Mik 24 #20899:
Dopravná kancelária by ale nemala slúžiť výhradne na dobíjanie ČK, ale aj na vydávanie preukazov, predaj CP a poskytovania informácií. Nevidel si, aké rady boli pred dopr. kanceláriou na prelome augusta a septembra, keď stovky ľudí čakali niekoľko hodín v daždi? A ak sa neotvoria ďalšie dopr. kancelárie, scenár sa s vysokou pravdepodobnosťou zopakuje. Takže dobíjanie kreditu nie je jedinou úlohou dopr. kancelárie. A nezdá sa ti jediná kacelária pre viac ako 80 000 ľudí málo?
Reakcia na: Mik 24 #20894:
Jéj tento názor poznám aj od vodičov z iných miest. Najlepšie by bolo ani nie nezastavovať na žiadnej zastávke (chudák vodič musí sledovať že kde kto chce a nebodaj ešte koľko ľudí a ako dlho nastúpiť a vystúpiť... ? ), ale úplne ideálne by bolo keby sa len tak prevážali z konečnej na konečnú v čase odchodov ako služobná jazda a aby za celý čas nevozili nikoho. Žiadni cestujúci = žiadne problémy. Ale títo vodiči keď to potom pochopia, idú robiť na kamióny. ?
Draxter. Jasne ze v spicke to najde ale mimo spicky, trebars vecer je to nelogické aby stál vsade napriklad zastavka Sasova ihrisko alebo na zastavkach kde nikto necaka na nastup. Skus cestovat poobede L24 z Mladeznickej, len na tej sprostej krizovatke pri Europe a potom v kolone pred krizovatkou pri Bystricke nazbieras meskanie aj 12minut. Na Striebornom nastupuju ludia 3-4minuty a skus potom este stat na kazdej zastavke a na dalsi spoj odide bus s meskanim a vodicovi hned na prvej zastavke nedaju ze meska. Tak sa im necudujem ze sa takto brania. Neviem preco si cestujucich nazval dobytok, ked sledujem spravanie niektorej skupiny cestujucich, tak si dobytok zacinam vazit. ?
Reakcia na: PIT #20900:
ja hovorím toto: je hlúposť urobiť v terajšom systéme tú zmenu, že by sa karty v buse nedali dobíjať, resp. by to bolo za príplatok. Ak zmena, tak aj s nejakými výhodami, alebo potom nástup všetkými dverami. Pokiaľ toto nebude, som absolútne proti tomu, aby sa karta v buse nedala dobiť. Poviem ti jedno: robím denne od cca 07:00 do 18:00. ak je kancelária otvorená v pracvoné dni od 08:00 do 16:00 /aj keby do 18:00/, nemá šancu si tam kartu nabiť. nehovorím, že ešte tam cestovať /najmä pokiaľ je len jedna na NSL/.

A veď to nabíjanie nie je zas až taký extrém, čo by zdržoval. Treba tu riešiť iné vcei, a nie nabíjanie u vodiča:
a- porušovanie zákona o označení vozidiel
b-náskoky
c-NEzastavovavie na zastávke
d-nesprávne CP /na ul. Ďumbierska MŠ v smere ns Sásovú je absolútna chrochotina pri L21 alebo 22, už neviem presne/.
e-nevyhovujúce intervali v špičke a kapacita vozidiel
f-porušovanie nástupu 2 dvermi pri nočákoch

takže toto je pre mňa až za týmto všetkým.
Reakcia na: Mik 24 #20894:
Ak si prečítaš môj príslušný príspevok ešte raz, tak ja som nepolemizoval o tom, či by bolo niečo dobré alebo nie. Podstatné je, že súčasný stav nemá nikde oficiálne zavedené zastávky na znamenie alebo niečo podobné. Zastávka je zastávkou preto, lebo na nej má vozidlo zastaviť - preto vodič nemusí sledovať, či niekto chce vystúpiť alebo nie, keď už pozretie do spätného zrkadla považuješ za náročné. Napr. zákon o dráha v povinnostiach vodiča výslovne prikazuje vodičovi zastaviť na každej zastávke...
Ja beriem, že je možno zbytočné, aby zastavoval na zastávke, keď na nej nikto nie je a súčasne je jednoznačne zrejmé, že nikto nebude vystupovať. Avšak viacerí vodiči ZVHD majú zakorenenú predstavu, že na zastávke sa priritne nestojí a len v prípad, že skutočne nejaký cestujúci veľmi chce, tak tam veľkodušne zastaví, čo je neprípustné.
Obdobne je neprípustné, aby si jednotliví vodiči svojvoľne naliepali na vozidlo oznamy, ktorými si sami pre toto konkrétne vozidlo určovali pravidlá prepravy!!! Ak chce dopravca urobiť nejaké plošné pravidlá, tak nech ich oficiálne vydá v prepravnom poriadku, prípadne nech si dá schváliť oficiálne zastávky na znamenie a pod. Avšak musí sa jednať o komplexné pravidlá, ktorými sa potom musia zhodne riadiť všetci zamestnanci a súčasne o tom zásadne vopred dostatočne vhodným spôsobom informovať cestujúcich.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.