Bol som tento vikend v BB a tak som si kupil nejaky lokalny platok, ani si uz nepamatam ako sa to volalo, a bol tam rozhovor so Snopkom (?), riaditelom MHD.
V rozhovore tvrdil, ze maju odsuhlasenu vysku cestovneho az na 14Sk, ale momentalne o zvyseni neuvazuju. Pri poslednom zdrazeni (z 10 na 12) bol vraj narast trzieb plne pohlteny poklesom cestujucich, takze do buducnosti rataju skor s redukciou spojov, nez so zdrazovanim:)
Inak musim povedat, ze vozovy park bystrickej MHD je snad uz najlepsi na Slovensku (Ikarus som nevidel:) ) a aj mnohe ceske mesta by mohli zavidiet. Len by to chcelo trochu viac nizkopodlaznych busov.
Tie Karosy s lepenymi sklami sa mi prilis nepacia, ale je to asi vec zvyku.
Obojsmerna Tatranska? Pamatam si obojsmernu Gliderovu (Javornicka) ale teraz mi to pripada ako sci fi. Ved ak ma 26 prestavku tak casto blokuje celu cestu!
Ziadny z uvedenych Ikacov som nevidel, zato nejaky cerveny (9992) stal na Starohoskej. Vypravicka bude zachvilu.
815 mal problemy s motorom. Ale dielov je dost tak opat jazdi.
Asi teraz nepoteším odporcov Ikarusov, ale čo sa už dá robiť. Všetky 4 odstavené busy (26-03, 815AF, 917AF,006AG) okrem 99-92 sa po troch týžňoch opäť vrátili na svoje obľúbené linky (tie 4 nové 961E premávajú normálne). Uvažoval som už nad tým prečo si tie šroty nechávajú, ale to vám momentálne povedať neviem.
V súčasnosti sa pokúšajú zobojsmerniť Tatranskú. Ak sa im to podarí, nastanú ďalšie veľké zmeny najmä na linke 26. Bola by tu možno šanca aj obnoviť niekdajšiu 21.
Zhrniem >
Dlhodobé časové cestovné lístky:
Bratislava - bez obmedzenia jazdami: jednodenný, dvojdenný, trojdenný, týždenný, mesačný, štvrťročný, ročný
Košice - bez obmedzenia jazdami: jednodenný, týždenný, mesačný, štvrťročný, ročný
Prešov - bez obmedzenia jazdami: jednodenný, týždenný, mesačný, štvrťročný, ročný
Žilina - bez obmedzenia jazdami: jednodenný - s obmedzením jazdami: mesačný, štvrťročný
Martin - s obmedzením jazdami: mesačný, štvrťročný
Ak sa nemýlim, všetky ostatné prevádzky MHD žiadne druhy dlhodobých časom obmedzených lístkov, či už s presne udaným počtom jázd alebo počtom jázd neobmedzeným, neponúkajú.
v Ziline je aj casovy listok bez obmedzenia jazd - na 1 den. Inak su take okrem BA, KE aj v PO.
Bol som v tom Brezne. Tolko veteranov som uz davno nevidel. Ale doprava bola husta. Nasa 596AJ jazdi na vnutromestskych linkach. Napr. Namestie - zel. stanica, ci Nemocnica - Namestie - zel. stanica. Akurat strhli nalepku MHD BB a vypli BUSE.
Dopravny podnik Brezno s.r.o. (DPB ), cize Diago ma bordovu Karosu C 734.0x. Nevidel som ziadny oznacnik, ani vyvesku. Zastavky ma spolocne s SAD.
Vykusal som si 351BJ. Hlasi OK, vnutorny transparent sa meni az ked odhlasi zastavku, teda je 1 pozadu. 351 ani 352 nemaju lepene skla. Videl som aj 592 a 594. Vsak zajtra bude vypravicka.
Pred stanicou je pekny chaos, troliky stoja po celej ulici.
BTW: hoci spim, ked uz som o tej 7h v robote tak si hned zapnem iMHD. Kym sa zobudim a zacnem pracovat, uz mam diskusiu precitanu .
ten projekt by sa robil ako rozvoj cestovneho ruchu a tam sa prispieva.
Prevod zavodu MHD oficialne cakal na suhlas FNM. Myslim ze MHD ako zavod malo samostatne financovanie, pri dobrej zmluve o vykonoch vo verejnom zaujme by sa to dalo ustrazit.
Áno, mýliš sa, tak Ťa opravujem. Bavíme sa o PREDPLATNÝCH ČASOVÝCH LÍSTKOCH
Danny: Jeden cestujúci MHD v Martine mi rozprával, že zažil, že nejakej ženskej odmietlo odčítať jazdu, pretože jej to krákalo, že karta je prázdna. Ona napriek tomu tvrdila, že jazdy nabité mala, tak vodič mávol rukou a pustil ju. Vzápätí pristúpil k "čarovnej skrinke" dotyčný cestujúci a ono mu to pripočítalo jazdy tej ženskej. Tá potom celá zúfalá začala pomaly skákať do bitky, ale on ju predsa úmyselne neokradol! A vraj sa mu to nestalo raz
- Reakcia na MHD Martin, casove listky a pod. :
Nepiste tu kraviny! V Martine sice nemaju casove listky ale mesacnik pozostava zo 100 jazd! A to je ako casenka, ved porovnajte: tam to stoji pre studentov 190 Sk a keby som isiel ja ako student v BB 100x za mesiac, tak ma to stoji 490Sk (s kartou)! Tak to je trochu rozdiel, nemyslite?! P.S: Ja mesacne miniem ako student cca 400 Sk a to uvazujem ci nepojdem peso. V Martine to maju super. Nie su taki prizivnici a vypalnici ako v BB!
Hoci na druhej strane teraz po nakupe tych novych Karos chodim novymi busmi dost casto, ovela castejsie nez Ikarusmi. Nastastie! A jedine v tomto ich mozno pochvalit. O tom v Martine mozu iba snivat. P.S: Pomenili s novymi busmi aj niektorych vodicov liniek.
RE: bus stanica: Teraz opat o tom hovorili na nasej regionalnej AZTV, ze aj by to mesto zobralo za 1 Sk pod svoj patronat, no nejako sa im to nedari a SAD-ka to nechce pustit. Kralik je vrcholne neschopny! Ked sa ho na to pytaju, vecne sa len vyhovara. Ale to uz isto davno viete. Stale to ma zatial SAD-ka .
A na zaver este jedna moja cerstva skusenost s cipovymi kartami: „ze najmodernejsi system“ ako stale maju napisane na ich stranke! Dosrala sa mi ta ..bnuta karta. Hoci som ju mal vzdy v obale, nezalamoval som ju a pod. Ak som ju 2-3000x pouzil, tak je to zazrak. A ze vydrzi aspon 100 000x operacii!!!!! Debili jedni. Musel som si kupit novu za 170 Sk, lebo uz bola po 1rocnej „zaruke“ . Neviem co by robili, keby zacalo niekolko desiatok ci stoviek cestujucich chodit s takymito pokazenymi kartami, co by im „prijatie“ karty a odcitanie kreditu z nej TRVALO CCA 10s.,30 s. AZ MINUTU?! Bola by to perfektna zbura. Ja som sa takto zburil. LEN sa rychlo dosrala a po cca 2 tyzdnoch blbnutia uplne prestala fungovat- teda nebola len riadne pribrzdena. Zaujimave je ale, ze ani 1 vodic co som tak chvilu cestoval mi nevynadal. Maju svoje skusenosti s tymto „najmodernejsim“ systemom Dufam, ze mi aspon prepisu tych cca 350Sk co som tam mal-lebo to nedokazala ta brzda na predajnom mieste precitat z karty. K tej krave co tam obsluhuje zakaznikov sa ani nemienim zmienovet (hoci jej kolegyna spred tyzdna bola neporovnatelne milsia) :-(((
Aspon ze su teraz vsade tie nove Karosy a stare Ikarusy uz menej vidno
chcel by som podotknut ze v ZA nie su casove listky. Tazko nazvat ake su ale casove rozhodne nie. V ZA listky funguju od poctu zastavok. TJ ak ides na menej ako 5 zastavok kupis si za cca 10Sk no ked ides na cestu dlhsiu ako 5 zastavok zaplatis cca 12Sk. takze pani neviem ocom tocite z casovymi listkami. opravtema ak sa mylim ale casove listky su len v BA mozno este v KE ale nikde inde
Sebestacne casove listky nie su asi nikde (aspon pokial je cestovne tak nizke ako v strednej Europe). Ale napriek tomu casove listky (a pripadne aj integrovana doprava) funguju v mnohych mestach (dokonca aj v Bratislave).
Nemyslim ze prave BB by mala sancu dostat specialne na tento ucel dotaciu od Europskej Socialistickej Unie. To si musi ufinancovat samosprava.
Myslim, ze nejde efektivne dotovat podnik, ktory prevadzkuje nielen mestsku dopravu. Preto by prvorady ciel mal byt vyclenenie mestkej dopravy z CSAD. A teraz je najvyssi cas, ked sa CSAD sprivatizuje, potom uz bude neskoro, resp. bude to pre mesto ovela nakladnejsie. Na com to vlastne cele ustrnulo? Myslel som, ze ked zalozili MHD a.s. tak cela mestska doprava prejde na nich...
Mne osobne ako sviatocnemu cestujucemu v bystrickej MHD neprekaza ani tak absencia dlhodobejsich casovych listkov, ako skor neprestupnost tarifu a strasna pomalost (=nastupovanie jednymi dvermi).
Re #1544 Nepredali nahodou uz to nadrazie niekomu inemu? Mne sa zda, ze tam boli nejake vlastnicke zmeny ked odtial vyhnali MHD. Alebo boli aspon nejake reci...
Myslim ze vzhladom na otvorenie Kauflandu kusok vedla by tam mohli urobit nejaku nakupnu galeriu.
To som zvadavy ci v Kauflande budu aj nejake obchody alebo to bude len dalsi hnusny hypermarket typu bystricke Tesco.
BTW chlapi ako to robite, ze sem prispievate tak skoro rano?
Ja by som si 24h za 60 Sk urcite kupil, keby som mal byt v BB. Furt lepsie, ako zakazdym kupovat 12 Sk listok. Ale povedzme si to rovno - keby som nebol dopravacky fanda, banskobystrickou MHD by som sa asi nepreviezol vobec.
Kami
http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1166223
o (ne)udelovani licencii sukromnym dopravcom