Len taka menšia úvaha. Hoci z ineho súdka. Vieme všetci, (určie väčšina), že sa po dlhších peripetiach konečne Eleektrifikuje železnièná trať ŽSR ZVOLEN - Banska Bystrica. Železnice by to finančne nezvládala, ale našlo sa riešenie v podobe podpory z fondov EU. Info-tabula je ne želez.stanici v parku. Dokončenie by malo byť koncom tohto roka. Pytam sa: Prečo asi sa elektrifikuje trať? No predsa aby bola ekologická doprava a urcite v tom je aj ekonomika. Úvahy sú aj o zdvojkoľajnení tejto trate. Myslite, že by sa na toto vyhadzovali ťažke 100-miliony??? To určite nie. (V staršich príspevkoch so o tom niečo krátke našiel.) Ja si len kladiem otázku? Keď sa dokončí elektrifikácia tejto trate, hoci budu určite aj straty, tak to po roku, dvoch, desiatich budu rušiť a prejde sa nazad na dízel? alebo nebodaj na paru? To bude kultúrnejsie, ekologickejšie, ekonomickejšie cestovanie???????? Odpoveď si každý utvori sám. Ja len toto píšem preto, aby naši páni radní, menežment SAD Zvolen, keď už tu chcú prevádzkovať mestsku dopravu vBB, prečo nechcú ponechať TROLEJBUSY v prevádzke,, ktore sú určite ekologickejšie, rozšírením trolej-liniek aj ekonomickejšie? Ale nie. Oni nás budú kŕŕŕŕmiť nezmyslami, že autobusy hoc aj euro-4 (apropoooo kde su?) hoc aj na plynový pohon su ekologickejsie, zdraviu a našim pľúcam menej škodlivé ako trolejbusy. Bolo tu aj na inych forach zverejnené dosť takých bludov aj porovnávaní, aj navr na otestovenie v uzavretom priestore z trolejbusom aj autobusom. Je my z toho na .............. Radcej to nenapíšem. Zatiaľ toľko. Potreboval som to napísať, bo by ma porantalo.
LUK