Reply on: JJ #11978:
To ze sa nevypina je pravda, ale je rozdiel ci z nej je odber alebo nie. Inak by napr. rekuperacia pri brzdeni nemala ziaden vyznam a kedze to nie je zrovna technologicky lacna zalezitost, zakaznici asi maju nejaky dovod, ze za to vyrobcom platia.
oznacnik (z pochopitelnych dovodov nezradim kde )
Karol Nagy
Napísal si: "ak mám dobré informácie, tak trolejbus v noci jazdí takmer zadarmo - aspoň myslím, že je to tak"
Tomu vobec nerozumiem. Trolejbusy predsa nejazdia riedke nočné spoje nikde vo svete. Prečo by mala byť pre 2 - 3 trolejbusy byť zapnutá celá sieť, resp. jej úseky. Aj straty vo vedení by asi boli väčšie ako samotná spotreba.
Okrem toho, Ty iste vieš, že spotreba elektriny je len okolo 15% priemerných nákladov na jazdu trolejbusov. Len aby tu niekoho nenapadlo, že trolejbusová doprava je takmer zadara.
Veľmi hrubý odhad na km v BB:
Elektrina: 10,- Sk (v Prešove 7,17, u nás viac)
Mzda vodiča + opravára: 12,- Sk
Amortizácia vozidla: 10, - Sk
Amortizácia zariadení (troleje, dielne, remízy): 10,- Sk
Mzdy adminstratíve a hlavne vrcholnému menežmentu: 15,50
Spolu: 57,50 - údaj riaditeľa Ing. Snopku