Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Viko #55758:
MHD v BB by si žiadala rozsiahlejšie zmeny ako len to číslovanie. Povedal by som, že to je ten najmenší problém. Mne to len prišlo zbytočne neprehľadné a nie som sám. Keby sa ma 15 ľudí nezávisle od seba nespýta, prečo je to takto, tak by som sa ani nespytoval tu.
Rozumiem tvojmu argumentu a je to pravda. Na druhej strane obyvateľstvo netreba podceňovať, zvykli by si na zmenu rýchlo. Viem to z vlastnej skúsenosti. Každý by iste rád privítal keby je vo veciach systém a prehľad, namiesto síce zaužívaného ale nie úplne zrozumiteľného systému. Koniec koncov, uvidíme čo prinesie začlenenie MHD do IDS. Doprava mojou odbornou oblasťou nie je, toto sú čisto moje subjektívne postrehy/postrehy mojich známych. Zakončil by som to asi takto: To číslovanie dokonale vystihuje chaos, aký vládne v celej verejnej doprave v meste.
Reply on: slovak2018 #55757:
Za mňa je ten skok z 8 na 20 preto lebo počítajú s tým že v budúcnosti pribudnú nové trolejbusové linky. Takže z tohto pohľadu to dáva zmysel.
Reply on: slovak2018 #55757:
A prečo by malo niekomu napadnúť prečíslovať to?
Prospeje nejako cestujúcemu, že čísla liniek pôjdu zaradom?
Prospeje mu, že linka, ktorá doteraz chodila po nejakej trase ako 40, pôjde odzajtra po tej istej trase ako 19?
Nie. Akurát sa vyrobí ďalšia vrstva chaosu. Návyky obyvateľov majú dlhú zotrvačnosť a ľudia potrebujú cítiť, že cestovanie MHD nie je komplikované. Zbytočným prečíslovávaním, rovnako ako zbytočným znovuobsadzovaním čísel po iných linkách, ideš proti nim.
Reply on: BB-Schuhu #55753:
Ďakujem za vysvetlenie. Z toho čo som porozumel, to vlastne teda logiku postráda a darmo som sa ju snažil nájsť. Pre človeka, čo nepozná túto "genézu" ťažko zrozumiteľný systém. V hlave mi stále napadá otázka či niekomu niekedy nenapadlo prečíslovať to. Máme nejaké číslovanie od 1 po 8, potom preskočíme na 20 po 29, začneme znovu od 31, od 40 a potom drb, linka 80, 90, 97 a 100 bez opodstatnenia. To nikomu neprišlo ani kúsok divné alebo neprehľadné?
Reply on: Rimjom054 #55755:
V roku 1994 trolejbusová linka 8 neexistovala...
Reply on: BB-Schuhu #55753:
nie náhodou linky 1-8🤔
Čo znamená poradie na autobusoch?
Reply on: slovak2018 #55752:
Systém číslovania bol postupne kreovaný od roku 1994, len veľmi stručne:
linky 1-7 trolejbusy,
linky 2x autobusy do Sásovej,
linky 3x autobusy na Fončordu a do Podlavíc,
linky 4x autobusy do okrajových častí (Šalková, Uľanka, Rakytovce a pod.),
linky 5x autobusy do obcí, ktoré už v tom čase boli samostatné (Malachov, Nemce a pod.),
linka 100 do historického centra.
Od 1.4.2001 bol vytvorený číselný rad 9x pre expresné linky (svojho času boli expresy 90 - 94 a okrem nich v inom časovom období aj TESCO linky 97, 98, 99).
Od januára 2002 vznikla linka 80 ako linka ZŤP (v tom čase jediná linka, kde bola garancia nízkej podlahy).

Súčasný systém ešte stále vychádza z tohto modelu, aj keď v mnohom už pôvodné dôvody pridelenia čísla linky zanikli:
linka 90 sa medzičasom sa stala bežnou linkou, už roky to nie je expres,
linka 80 si nesie svoje číslo od svojho vzniku, od roku 2023 všade jazdia NP autobusy, takže dnes by už neexistoval dôvod označiť osobitne linku s NP autobusmi.
Trocha kuriózna je linka 97, je to dôsledok nešťastnej praxe SAD Zvolen, že mal tendenciu prenášať čísla liniek z jednej zrušenej linky na úplne inú novú linku, aby v tom ľudia mali ešte väčší chaos. V prípade linky 97 to bolo takto:
od 2004 do 2006 to bola TESCO linka na THK,
od 2006 do 2009 a potom krátko v 2011 z toho spravili nočnú linku,
a napokon od decembra 2011 začala linka s týmto číslom jazdiť na trase Tulská - Orange, od januára 2012 na trase Pršianska terasa - Orange (neskôr ŽST).
Keď sme pri úrovni MHD a (ne)schopnosti dopravcu....Prosím vedel by mi niekto vysvetliť číslovanie liniek v BB? Totiž je to úplne inak ako som zvyknutý a z môjho pohľadu to postráda logiku. Linky od 1 po 8, potom od 21 vyššie po asi 43 s tým, že pár čísel chýba. Potom linka 87, 90, 97 a 100. Tam už úplne nerozumiem číslovanie. Z akého dôvodu to takto je ? Respektíve, prečo nikdy nikomu nenapadlo prehodiť to?

Žilinský Karosák

Reply on: žalúzie #55748:
A najlepšie na tom je, že MHD sa zasekla približne v roku 2000 a budú tvrdiť aká je moderná...

Žilinský Karosák

Reply on: Autobusár #55746:
Myslím si že už ti to bolo výborne vysvetlené🙂
Reply on: žalúzie #55748:
Myslíš trucpodnik pseudodopravy pána Polonyho, ktorý je vrcholom všetkej neschopnosti spolu s IDSBB?
Reply on: Autobusár #55746:
Ts, ts, ts, to sú otázky... SAD Zvolen predsa s nesmiernym nasadením robí všetko, čo je v jej silách, aby ...
nemusela robiť viac ako najnutnejšie prevádzkyschopné minimum. Proste #nikdysatotaknerobilo, tým zostávajúcim cestujúcim je to jedno a mesto má pocit, že stav MHD zodpovedá rovno 22. storočiu. 🙃
Reply on: Autobusár #55746:
Ja myslím že nefungujú žiadne
Prečo nefungujú informačné tabule v niektorých autobusoch?
Dávam do pozornosti zaujímavý projekt na výstavbu nových bytov v dosiaľ neurbanizovamom priestore na Belvederi.
https://bbonline.sk/byty-medzi-belvederom-a-europou-sa-mali-stavat-uz-pred-desiatimi-rokmi-novy-projekt-teraz-posudzuju/
Zaujímavosťou je, že súčasťou projektu je aj plánovaná nová cestná komunikácia, ktorá by prepojila Ul. Tibora Andrašovana s Hurbanovou ul. Uvidíme či z toho niečo bude, v minulosti už bolo viacero neúspešných pokusov spred 10 - 20 rokov, asi tak najviac rezonoval svojho času projekt Antea City.
Len si dovolím pripomenúť, že v rokoch 2010 - 2013 k Domu Moyses zachádzali vybrané spoje linky č. 33, odvtedy je táto lokalita bez obsluhy MHD.

Žilinský Karosák

Reply on: slovak2018 #55740:
No tiež nechápem na čo robili GO na 1528 keď poriadne ani nejazdí, však von z vozovne nevyšla už viac než rok...

Žilinský Karosák

Reply on: slovak2018 #55737:
Áno, dodnes by mali byť na Sásovskej ceste stĺpy trolejového vedenia.

Žilinský Karosák

Reply on: mar.6265 #55739:
Tak u nás po rokoch máme na podniku poriadneho človeka👍ktorý neprišiel len po peniaze, ale aj niečo pre nás urobil.

Žilinský Karosák

Reply on: mar.6265 #55738:
Áno, však bryndziari to nemôžu dopustiť aby prišli o zisky... najradšej by boli keby bola možnosť zlikvidovať celú sieť...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.