Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: lapo127 #56294:
Bez dokončenia trolejbusovej siete sa naozaj nedá urobiť úplne rozumné linkové vedenie. Ja už cez 6 rokov skoro sa pohybujem v Žiline a teraz tam 2 roky už aj študujem a od Septembra prechádzam na cestnú dopravu. Páči sa mi ako celá Žiliny je zatrolejovaná a väčšina liniek má počas dňa dobré intervaly, a dokonca od 1.4 tam skrátili interval linky 1 zo 60 na 30 minút a tiež sa mi tam páči prístup Mesta a aj Dopravného podniku k MHD a skoro všetky spoje sú naplno vyťažené a rád cestujem touto MHD a len málokedy sa stane že mi niečo nejde vtedy keď to potrebujem a rýchlo sa viem dostať všade. Ale v BB to žiaľ takto nie je a som zvedavý kedy sa dostavia trolejbusová sieť v BB.

BB by si mala naozaj zobrať za vzor Žilinu. Len škoda aké blbosti sa za posledných 30 rokov v BB urobili.
Reply on: PIT #56291:
Maximálny súhlas.👍 Takisto sa nemuseli zlikvidovať Merony.Predaj väčšiny v DPMBB, SAD ZV bol fatálny.Zrejme v tomto stave dostavba t-bus siete je nereálna.

Žilinský Karosák

Reply on: davidmik555 #56286:
Tak čo dodať, kvalita slovenskej práce = EmTrest...
Reply on: PIT #56289:
Alebo ešte to môžem spraviť aj takto:
Namiesto tej 26 by som to Podlavíc radšej ťahal tú 22 keďže je to lepšia trasa, jeden z dôvodov prečo to chcem jednu linku do Podlavíc ťahať je taký že je to že nejde až tak súbežne s trolejbusmi okrem nábrežia a mohla by byť z toho dobrá linka, interval stále 10 minút a tiež chcem linku 34 nahradiť touto linkou preto aby bolo na stanici viac miesta pre trolejbusy a iné linky keďže všetky trolejbusy končia na stanici a neviem nájsť lepšie miesto na jej ukončenie, kebyže sú kĺbové trolejbusy tak by som všetky linky ukončil na Mičinskej a 34 možno už na Vajanského ale ak je problém ťahať 22 do Podlavíc tak by som 22 a tú 26 ukončil na tých Štiavničkách ale pre 34 by som odporúčal nájsť inú konečnú a chcel by som ju minimálne v 15 minútovom intervale v špičke, ja s prestupom nemám problém, len chcem hľadať pre linky efektívnejšiu konečnú. Jeden z dôvodov prečo som chcel na Tatranskú len jednu linku bol taký že chcem čo najmenej liniek ale môžem to spraviť aj takto: L20 by som dal z Ďumbierskej cez Tatranskú okruhom a potom by chodila L26 na tie Štiavničky a vlastne L20 a 26 by mohli mať spolu cca 15 minút interval v špičke. Pred Duklou na Štiavničkách je dosť veľa priestoru kde sa dajú otáčať aj kĺbové autobusy a nebol tam problém ani pri podujatiach z môjho pohľadu.
Inak pre ten hodinový interval pre linku 3 do Rakytoviec sú potrebné 2 parciály kvôli prestávkam (jazdná doba linky v takom prípade cca 27 minút tam a naspäť), keby bol s jedným tak by museli byť dlhšie intervaly.

V ostatných návrhoch nevidím až tak problém
Samozrejme CP môžem navrhnúť a tiež som nad tým rozmýšľal

Reply on: lapo127 #56285:
Tak mesto a prevádzkovatelia MHD sú jednoznačne za posledných vyše 30 rokov skazonosnými prvkami pre systém verejnej hromadnej dopravy. Choré nápady z 90. rokov, ako zavedenie nástupu len jednými dverami, neskôr zrušenie predplatných cestovných lístkov, postupné neustále redukcie s kolosálnym nápadom primátora Králika z roku 2004 neposkytovať na MHD žiadne dotácie, zbabraná súťaž na dopravcu v roku 2005 s dôsledkami trvajúcimi stále, 30 rokov nulová snaha o dostavbu dráhy a zvýšenie efektívnosti jej využitia, úplná nepružnosť ponuky, potláčanie MHD a jej často vyslovene nezmyselné obmedzenia a úpravy pri konaní podujatí (vždy nech zmizne prvá a vráti sa do normálu ako posledná), či výstavbe. Niekto tu aj reagoval na ten článok - opäť si mesto (ako bežne za posledných 20 rokov) neustále mýli, že atraktivita MHD spočíva len v tom, že vozidlá nie sú fyzicky staré, ale že jazdia namiesto trolejbusov dvojdverové autobusy (bez stanovenia riadnych štandardov do zmluvy - stále sa MHD neformuje podľa potrieb mesta, ale aby to sedelo čo najviac dopravcom), že sa zakúpia nové systémy tarifného vybavenia, ktoré fungujú pomalšie a poruchovejšie, ako staré a takto by sa dalo pokračovať ďalej, to už je jedno, pričom predstavitelia mesta nemajú šajnu ani o základných pojmoch a mýlia si zastávku a s prístreškom na zastávke alebo sa teoretik politológ vyjadruje k odborným témam v doprave. Rekonštrukciu zastávky, kde netreba, sa naplánuje betónový podklad, kde treba, tam sa to nezrealizuje atď.
Lenže keď mesto za dlhé roky dostalo odporúčania a návrhy konkrétnych opatrení, tak NIKDY z nich riadne nič nezrealizovalo, prípadne spravilo pravý opak, či zmarilo realizovateľnosť a účinnosť opatrenia v čase a výsledkom je, že mnohé z tých vecí sú reálne už neuskutočniteľné a dôsledky nevratné a môžu jazdiť tie vozidlá aj pozlátené - jednoducho niektoré chyby sú fatálne a ťažko alebo definitívne nemenné. Definitívnou ranou možnosti kontrolovať MHD je v podstate darovanie kontroly nad DPM primátorom Saktorom tesne pred skončením jeho mandátu, keď už v predchádzajúcom období mesto úplne zlyhalo, aby mohlo mať plnú kontrolu nad poskytovaním týchto služieb bez potreby súťaže.
Čo myslíte, dokedy sa dá "beztrestne" robiť chyby, aby sa to negatívne neprejavovalo? Zjavne tá pomyselná červená čiara bola prekročená už pred rokmi a úmerne tomu vyzerajú aj zlé čísla v počte prepravených osôb.
Reply on: davidmik555 #56286:
Jeden zo zásadných problémov ex L51 - L63 a uplatňovania tarify MHD na nich počas ich režimu zaradenia v regionálnej doprave, bolo, že toto nemalo žiadny zmluvný základ (mimo informácie pod CP) a mesto neplatilo žiadny príspevok kraju na takúto prevádzku a v konečnom dôsledku bolo v rozpore s tarifnou povinnosťou dopravcu, keďže tarifné podmienky BBSK nič také nepoznali.
Reply on: madarjarko #56288:
Tak spracuj návrh CP a ukáž nám ho, ako by si to všetko vyriešil ty a ako by ti vychádzali obehy vozidiel a preklady v súbežných úsekoch relevantných liniek s prihliadnutím na cestovné časy príslušných trás liniek, súbehy s RAL a pod. Lebo niektoré nápady, sú ako ďalšia vlna tu nedávno viacerými predkladaných náhodných trás liniek.

Koľko potrebuješ parciálov, keď predĺžiš trasy liniek - zmení sa čas jedného obehu a vozidlo so spojom musí následne zapadnúť do systému ponuky tak na linke, ako aj v súbehu s inými linkami a pod. Obdobne pri dlhých linkách sa horšie nastavia povinné prestávky vodičov. A aký význam by malo spojenie 26 a 34? z Podlavíc do Sásovej je priama linka alebo možný prestup s určite rýchlejšou možnosťou prepravy. Už len ten roky pretrvávajúci nezmysel (hádam od prestavby cesty na Ďumbierskej pod cintorínom), že 26 a 28 jazdia v 15-min intervale popri Kynceľovej namiesto použitia výkonu tam, kde ľudia sú - cez Ďumbiersku.
Obdobne jedna vec sú pekné intervaly, len treba zobrať do úvahy, či je vzhľadom na osídlenie lokality úmerný potenciál a dopyt. Autobus na Pršany som zatiaľ bežne cez deň vždy videl byť len skoro prázdny, aj keď na Pršianskej terase by teoreticky mohlo byť dosť ľudí, avšak keď tam bývajú skôr vyššie príjmové skupiny a má každý rodinný dom zo dve autá, tak busom idú akurát tak sporadicky deti, keď ich rodičia nemajú čas odviezť.
Inak na Štiavničkách by si kde bežne otáčal kĺbáky a vo všeobecnosti spravil zastávku umožňujúcu aj prestoje medzi spojmi? V súčasnosti by už bol problém tam hádam len zachádzať s minibusmi, ako tomu bolo v minulosti. A to si už vôbec neviem predstaviť v čase konania nejakého podujatia - už teraz sa tam nemusí nič konať a ľudia vlezú autom pomaly do bazéna na plavárni.
Reply on: draxter #56284:
Ja by som to riešil takto:
2 a 4 v špičke každých 20 minút (s prekladom 10) a mimo špičky buď na 30 (15) alebo 20-40 kde by bol s prekladom 20 min interval a rovnako aj cez víkend.

Ak by sa dalo tak linku 3 by som s parciálmi až do Rayktoviec raz za hodinu a mohlo by to aj zachádzať na Radvaň park

Linku 7 by som dal v špičke a v sedle každých 20 minút a večer a cez víkend 30
Jedno poradie by robil parciál a išiel by až na zastávku Na Stráni

Linku 8 by som zrušil a nahradil 6

22 by som dal len po Štiavničky a v špičke každých 10 minút a mimo špičky 20 a rovnako aj cez víkend.

26 a 34 by som spojil do jednej linky kde by bol interval 15 v špičke a 20 mimo špičky a 30 večer a cez víkend.

Na linkách 41 a 42 by som dal aspoň nejaký základný hodinový interval ale môže byť aj kratší ale nech tie linky premávajú normálne a nie tak chaoticky ako dnes.

Na Zvolenskú cestu, Kremničku a Rakytovce by som radšej zaviedol linku 44 (ŽST - Námestie slobody - Zvolenská cesta - Kremnička - Rakytovce, len samozrejme most musí byť dostavaný) a tú by som dal na taký 30 až 60 minútový interval, do Rakytoviec by som neťahal Sásovské linky.
97 by mohla chodiť v špičke každých 30 minút a mimo toho 60 minút
Čiže takto by som to riešil ja.
Reply on: davidmik555 #56286:
Presne tak, naviac u trolejbusov chýbajú kapacitné vozy a dochádza k nezmyselnému vypravovaniu na linke 1 krátkych i dlhých vozov, nechcem povedať random. A to, že treba 2 kredity, ak bývaš v Šalkovej, Kremničke, Rakytovciach, Senici ani netreba komentovať. Má druhú stranu, IDS je tiež "level" sám o sebe.
Reply on: draxter #56284:
Nehovoriac ešte o tom, že sa kvalita celého systému skôr zhoršila ako zlepšila. Kedysi pekne nastavené inverzné a čitateľné transparenty sa vrátili do stavu rolovacích zastávok a malých čísiel, nástup všetkými dverami priniesol časté poruchy odbavovacieho systému, kedy sa CL doslova nedá zakúpiť a aktuálny prechod na virtualizované dopravné karty je tiež čistý chaos. Čerešničkou na torte je vytvorenie IDS čím sa (mala nastať integrácia) len rozbil pôvodný systém a niekdajšie MHD tarify v rámci ex L51 - L63 už nejestvujú, cestujúci sa nemôže spoľahnúť na jeden kredit v elektronickej peňaženke a podobne. Toto naozaj cestujúcich do MHD nenaláka.
Reply on: draxter #56284:
Vyhnať ľudí z MHD dokázali, ale priťiahnuť ich nevedia.Presne dobrý interval a adekvátne vozidlá na miesto medzimesta.
Reply on: slovak2018 #56283:
No, pravda to je s časti, zase nie že nie, ale podstatnejší je interval, kapacita vozidiel a pod. Sólo dvojdverové autobusy na trolejbusovom spoji bežne obsluhovanom kĺbakom, totiž nikoho nepriláka. Rovnako nezmyselné šetrenie, keď sa cez víkendy kĺby nevypravovali (dnes je na 24+25 situácia iná).

Ale základom je ozaj to, že sa súbehy 2/4+21 a 7+26 odstránia, cez víkend by linky 1 a 6 mali mať 20 min interval, rovnako tak niečo spraviť s 22. Potom cestovný poriadok v Rakytovciach, na Terase či v Iliaši mal zdopovedať tomu, že je to mestská časť, nie Horné Pršany
Reply on: PIT #56282:
Banskobystrická MHD sa ešte nespamätala z 90. rokov. PS: z vety, že nové vozidlá prilákajú cestujúcich mi mrzne mozog. To vypustí z úst len absolútny diletant. Aj keby sa tu točí Ikarus 280 ale ide lacno, rýchlo, načas, v pravidelných intervaloch a dostanem sa tam kam potrebujem tak s tým ľudia cestujú...
Banskobystrickú MHD trápi nízky záujem cestujúcich, iné mestá sa už z pandémie spamätali
https://bbonline.sk/banskobystricku-mhd-trapi-nizky-zaujem-cestujucich-ine-mesta-sa-uz-z-pandemie-spamatali/
Reply on: BB-Schuhu #56280:
Len nie kruháč, jeden priblblý kruháč s hlúpo namalovannymi pruhmi už máme pri krajskom úrade. Tu by som bral jednoznačne za semafory.
Reply on: 810zssk #56276:
Asi na Súmračnej?😂
Reply on: milan007 #56277:
Ak ako objednávateľ v PDO určíš obsluhu stanice, náklady na vjazd by logicky mali patriť do oprávnených.
Reply on: S499.1023 #56275:
V BB z tých 30tisic mesačne za vjazd MHD na stanicu berie kto? DPM, ktorý vlastní mesto len zo 49percent? A je to oprávnený náklad to vjazdné?
Reply on: S499.1023 #56275:
"uznávaný dopravný expert" 💗
Uznávaný kým?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.