Reply on: draxter #56284:
Nehovoriac ešte o tom, že sa kvalita celého systému skôr zhoršila ako zlepšila. Kedysi pekne nastavené inverzné a čitateľné transparenty sa vrátili do stavu rolovacích zastávok a malých čísiel, nástup všetkými dverami priniesol časté poruchy odbavovacieho systému, kedy sa CL doslova nedá zakúpiť a aktuálny prechod na virtualizované dopravné karty je tiež čistý chaos. Čerešničkou na torte je vytvorenie IDS čím sa (mala nastať integrácia) len rozbil pôvodný systém a niekdajšie MHD tarify v rámci ex L51 - L63 už nejestvujú, cestujúci sa nemôže spoľahnúť na jeden kredit v elektronickej peňaženke a podobne. Toto naozaj cestujúcich do MHD nenaláka.
S499.1023
Pre nepredplatiteľov výťah:
V kauze figuruje zaujímavé meno
Jedným z obvinených z tejto ekonomickej trestnej činnosti je uznávaný dopravný expert, mestský aj krajský poslanec z Banskej Bystrice Marek Modranský, ktorý má za sebou bohaté skúsenosti z verejnej dopravy. V minulosti pracoval v SAD Zvolen či v Dopravnom podniku mesta Banská Bystrica, v súčasnosti je predsedom Inštitútu verejnej dopravy.
Slovensko zastupuje aj v Bruseli ako člen výkonného výboru medzinárodnej organizácie pre verejnú dopravu Union Internationale des Transport Publics. Posledné roky pôsobil v SAD Poprad ako podpredseda predstavenstva a zároveň v manažérskej pozícii šéfa dopravy. Obvinenie z trestného činu porušovania povinnosti pri správe cudzieho majetku komentovať nechcel.
„V tejto veci prebieha prípravné konanie, ktoré je neverejné, preto sa v tomto čase vyjadrovať k danej téme nebudem," reaguje Marek Modranský.
Za malé nájomné prišli o biznis
Okolnosti podpisu zmluvy, ktorou sa SAD Poprad dobrovoľne vzala prevádzky vlastnej autobusovej stanice v Poprade v prospech záhadnej spoločnosti Tatra Express, vyšetruje polícia už rok. Protihodnotou za to, že sa SAD-ka vzdala kontroly nad staničným areálom, bolo mesačné nájomné 4 900 eur.
„S ohľadom na štádium prebiehajúceho trestného konania sa v túto chvíľu nebudeme k predmetnej veci vyjadrovať," hovorí šéf a väčšinový akcionár SAD Poprad v jednej osobe Tomáš Troliga.
Dopravca z Popradu v rozbehnutých súdnych sporoch so svojimi bývalými manažérmi tvrdí, že k podpisu tejto zmluvy došlo „tajne a bez vedomosti dozornej rady a jej schválenia valným zhromaždením akcionárov".
„Bývalí členovia predstavenstva opakovane a premyslene, systematicky porušovali svoje zákonné povinnosti, najmä povinnosť konať s odbornou starostlivosťou, povinnosť zdržať sa konkurenčného konania, či povinnosť konať v najlepšom záujme v prospech SAD Poprad a všetkých jej akcionárov. Tunelovali spoločnosť prostredníctvom nimi novozaloženej spoločnosti počas obdobia takmer ôsmich mesiacov až do momentu, kým sa o tomto protiprávnom konaní spoločnosť dozvedela a zasiahla, čím spôsobili škodu veľkého rozsahu," tvrdí SAD Poprad.