Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: mimi #9659:
Nevedel som, ze aj v Havru a Karvine su marsrutky. Ale ak su, niet sa comu divit - ich MHD je organizacne velmi podobna tej banskobystrickej. A su znami tym, ze tam maju radnice ovladane komunistami.
Moje sympatie si tieto maršrutky v BB nezískajú, keďže ako náhrada MHD sú irelevantné a už len čakám, kedy sa nájde nejaký pako, ktorý, aby sa vyhol potrebe robiť reálne kroky pre zlepšovanie skutočnej MHD, skonštatuje, že sa takto vytvára konkurencia a neviditeľná (a pre mnohých naivných i všemohúca) ruka trhu tak vyrieši všetko za neho. Už to vidím, že namiesto integrácie dopravy bude v BB prebiehať zase len pravý opak a zapájaním takýchto malých dopravcov skôr dôjde k ešte väčšiemu chaosu. Však už teraz všetci dobre vieme, že keď má viacero dopravcov spoločnú zastávku, tak môžeme zabudnúť na to, že na nej uvidíme neustále všetky platné cestovné poriadky všetkých liniek všetkých dopravcov, nehovoriac o koordinácii ponuky prepravnej práce. U MHD ide jednoznačne o poskytovanie služieb vo verejnom záujme, ktoré v tomto meste zjavne "kompetentní" nechápu a nemožno pokrytie územia jej sieťou nezmyselne trieštiť na viacero dopravcov, nakoľko bude dochádzať akurát k tomu, že dopravu v niektorých častiach územia, liniek, či prepravné sedlá na linkách nebude chcieť prevádzkovať nikto (to bude mesto musieť dotovať), za to na hlavných prepravných smeroch bude záujem viacerých dopravcov (ktorí budú lízať smotanu). Mestom preferovanú MHD by mal radšej kvalitne prevádzkovať jeden dopravca, ktorý by dostával na základe zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme úhradu strát pri jazdách na ekonomicky nevýhodné miesta, ktorá by sa súčasne mohla znižovať tým, že dopravca vykonáva prepravu výhradne i v špičkových časoch a trasách, čím sa strata zjemní. Tieto maršrutky by mohli byť zaujímavé skôr pre obce v spádovej oblasti BB, kam jazdia linky 5X, pretože by kapacitne a nákladovo skôr zodpovedali požiadavkám. Skrátka sa mi nepáči, aby sa z BB stala ešte horšia diera, ako mestá niekde na Balkáne (bez urážky), kde je každé vozidlo úplne iné typovo, farebne, označením, tarifou,... Pozrite si napr. fotky z Burgasu z hlavnej stránky. Však je to niečo príšerné. MHD má byť spoľahlivou alternatívou k individuálnej doprave a preto nemôže byť založená na náhodnom príchode vozidiel ktorýmkoľvek smerom. Viem, že takéto systémy sa používajú aj v ekonomicky vyspelých mestách, ale aj tu je to len doplnkom ku klasickému systému (skôr ako špeciálne prepravy vo funkcii "sociálneho taxíka", či pre telesne postihnutých a pod.) a možno špecificky pre strediská cestovného ruchu, čo v podmienkach BB je nemysliteľné a preto je nutné tlačiť na skvalitňovanie klasickej MHD.
Reply on: Petik #9665:
praveze trolejbusari to mali vzdy prisnejsie. Museli byt obleceni aj v case ked v autobusoch jazdili obleceni kadejako.
Reply on: Majkl #9645:
Prave som v BB a mal som tu svoju ex z Prahy. Chceli sme ist na vezu, ale zavrete, ani len oznam ze je zavrete. Viacej ludi sa tam pokusalo dostat - holt Slovensko!

Po asi 2 rokoch som isiel v BB MHD. Vodic trolejbusu L6 (1002) mi nebol schopny povedat, kolko stoja 2 listky. Predpokladam z na ziadost "dva listky" mi odpovie "30 korun". A nie az po dalsich 2 opytaniach kolko mu mam dat za dva listky zakrici "15". Mimochodom vodici trolejbusov chodia obleceni hrozne. To nemaju rovnosatu?? alebo aspon predpisane nejake slusne oblecenie?
Reply on: VLK #9661:
uz len ta otlcena dodavka nevzbudzuje velku doveru ?
Chcem upozornit ze na zastavke Rudlovska cesta som nevidel vyvesku pre smer Sasova.
VLK:Žeby na Rudlovskú 2 kde sídli táto mestská dopravná spoločnosť ako bolo napísané v pardone
mne osobne prekáža divokosť tohto druhu dopravy - ako a komu vlastne vykazuje cestovné? platí daň? a ďalšou vecou je - dopravca, ktorý realizuje MHD musí mať licenciu, ktorou sú presne definované podmienky. Rovnako aj taxislužba. Ale tieto maršrutky nemajú nič, hoci je to rovnako verejná doprava. Ako cestujúci vlastne nemám garanciu ničoho [kde by som sa tak asi mohol sťažovať?].
Reply on: Kami #9658:
ja by som asi nerád videl maršrutky v hociktorom slovenskom krajskom meste, bez ohľadu na to, či sú začlenené do systému alebo nie... Ekológii v mestách rozhodne nepridajú.
Po príklad, že konkurencia sukromných dopravcov s mikrobusmi existuje aj vo väčších mestách netreba ísť ďaleko. Stačí sa pozrieť do ČR mestá ako sú Haviřov, Karviná majú tiež dosť veľa obyvateľov a funguje to dosť slušne.
Jasne ze HS nie je skutocna konkurencia MHD, ale po pesibuse je to dalsia alternativa ako sa dopravit lacnejsie do ciela.

V BG tiez boli divoke marsrutky, ale stat ich zreguloval a su zaclenene do systemu verejnej dopravy aj s urcenou trasou a cenou.
Chcel by som sa v krátkosti vyjadriť k prevádzke Horúcej strely v BB. V prvom rade táto doprava je vhodná pre menšie mestá, pre pomerne väčšie mestá, kde je počet obyvateľov okolo 80-100 to kapacitne nepostačuje. A druhou vecou je , že ja ako cestujúci nemám garanciu, kde a kedy bude isté miesto obslúžené. A keď nemám istotu, radšej sa rozhodnem pre oficiálnu MHD, kde presne viem cest. poriadok. Je to však dobré, ak čakám na autobus a nečakane príde minibus. Vtedy to príde človeku vhod, to uznám. Lenže takýmto spôsobom, pokiaľ nebude kapacita vozidiel a garancia spojov, to nazvať konkurenciou nebude možné. Ale vždy je to lepšie ako nič.
Keď som bol vlani v Krakowe, tak s niečim podobným som sa stretol na trase do Wieliczky. Cestovné 2 zl, stojí to všade na požiadanie. Premávka je zabezpečovaná v pomerne hustých intervaloch. Prevádzku minibusov (najmä Mercedesov) zabezpečuje množstvo súkromných dopravcov. Nikde nie sú však zverejnené oficiálne CP, minibus odchádza až po zaplnení vozu. To sú výhody a nevýhody z môjho pohľadu. Lenže vo Wieliczke má tento druh dopravy opodstatnenie, keďže hlavnou úlohou je zvážať turistov do soľnej bane. Na rozdiel v BB by niečo také slúžilo ako doplnok k oficiálnej MHD, lenže to nie je cieľom takéhoto druhu dopravy.
Chápem, že v BB treba konkurenciu, ale vo forme nejakého normálneho dopr. podniku, ktorý bude mať dostatočnú kapacitu klasických vozidiel s jasným CP. Takáto konkurenčná MHD by mala premávať po vyťažených trasách a na miesta, kde bola oficiálna MHD zrušená. Veď konečne by boli spokojní napr. aj dôchodcovia na THK, ktorí si sťažovali na veľkú vzdialenosť k najbližšej zastávke a obnovenia linky sa nedočkali. ?
Chcel by som len povedať že mikrobusy horúca strela sú v BB 3kusy a v BS sú tiež 3kusy tak neviem čo tým chcú dokázať veď už len porovnať BS a BB.ked ich bude 50 potom to bude konkurencia.veď jedna sólo karosa je to isté ako 6-7 mikrobusov.
Reply on: zoZa #9654:
Pre marsrutky je 83 rovnako vela ako 73 ci 93. Jednoducho to je privelke sidlo na takuto formu dopravy.
Reply on: Papyr #9651:
v BB zije okolo 83 tisic ludi http://bb.mesto.sk/
Trabanty práve na námestí 🙂
Reply on: LUK #9650:
Klobuk dole! ?
Je ale hanba, ze az na tvoje urgencie to zmenili ?
Reply on: Petik #9640:
Nic na tom nie je zle. To je logicky dosledok, tak ako privelky odpor plucnych ciev casom vyvola hypertrofiu praveho srdca, tak aj situacia, ked je ponuka dopravy nedostacujuca, casom vyvola vznik a mnozenie marsrutkovych spolocnosti (ospravedlnte prosim moju profesnu uchylku). Pre male mesta tak do 15-20.000 obyvatelov - proste tie, ktore obidete cele za dvadsat minut - to dokonca moze byt velmi slusny a funkcny model verejnej hromadnej dopravy. To, ze sa to vyvinulo aj v 90-tisichlavej Bystrici, je dosledkom toho, ze ta MHD, co tam je, je chora. Uz davno to hovorim(e) a teraz je tu aj hmatatelny dokaz. Cize konstatovanie, ze BB sa ako prva na Slovensku zaradila na Balkan, nechapte prosim ako urazku, skor ako konstatovanie, ze choroba pokracuje a uz sa proti nej zacali tvorit kompenzacne mechanizmy. Z coho teda clovek nema velku radost.

Ale je tu jedna velka nevyhoda marsrutiek, ich nepravidelnost az nahodilost. V meste velkosti a dolezitosti BB by som sa nemal spoliehat na to, ze mi pride nahodou marsrutka mojim smerom. Ak idem dajme tomu na dohovorene stretnutie, bol by som rad, keby mi niekto dal garanciu (alebo aspon pravdepodobnost bliziacu sa 1) ze sa tam odveziem prave v tu dobu, ked potrebujem. A hlavne ze sa tam vcas doveziem. Lenze v BB tu garanciu presnosti a pravidelnosti nesplnuje ani mestsky dopravca MHD, cize nevyhoda marsrutky sa tak velmi neprejavi. Naopak, marsrutky motivuju k pouzivaniu nizsou cenou a moznostou zastavit kdekolvek (z coho este budu zaujimave urazy). Ked bude oficialna MHD taka, aka je dnes, tak sa marsrutkam bude vyborne darit.
Reply on: Danny #9647:
a kto sa zaslúžil o opravu toho oznamu vieš? Nie. ?

O tej reklame v Pardone by som sem napísal už včera doobeda, ale nedalo sa sem pripojiť...
Tento víkend je v meste celoslovenský zraz Trabantov. Skúste pozrieť www.trabi.ahoj.sk nie som si istý tou adresou.

Teraz som videl autobus bulharského futbalového zväzu. 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.