Pre všetkých záujemcov o grafikony: Pozrite si môj návrh linky č. 3. Má to pár nedostatkov (nie je to v súlade so zákonníkom práce), ale vyzerá to dobre
http://www.imhd.sk/bb/?www=*cp/linka&linka=n003-01&poradie=yes
http://www.imhd.sk/bb/?www=*cp/linka&linka=n003-01&poradie=yes
Petik
Vcera som zrovna cestou domov rozmyslal, ze napisem o tom, ako CSAD svojou cenovou politikou v MHD BB sposobi, ze v BB sa vyrazne znizi podiel MHD na doprave osob v meste.
Jednak v BB nie je problem s parkovanim (a vacsinou je zadarmo), nie su na cestach zapchy a vzdialenosti su vacsinou kratke. Naopak autobusy su hrozne pomale (to ma triafa slak, ked v BB musim ist autobusom a na tych zastavkach to stoji neskutocne dlho), vacsinou su plne a chodia malo- treba dlho cakat a navyse listky su neprestupne, takze pokial nemam priamy spoj v okamihu prichodu na zastavku, idem radsej peso. A vyslovene lutujem ludi, ktory tym cestuju kazdy den, ze nemaju mesacne listky.
To sa uz to auto vyde fakt lacnejsie. Neviem neviem kolko stoji na Slovensku benzin ale do 3 Sk/km by to mohlo byt. Takze ked clovek nehladi na opotrebovanie auta, do 3.3km sa oplati chodit autom (to je vacsina vzdialenosti v BB) - navyse je to od domu k domu a rychlo.
Je jasne ze cielom CSAD je zisk a nic ine, co si budeme nahovarat.
Ale je chybou mesta, ze nerobi nieco preto, aby sa zachoval co najvyssi podiel ludi prepravovanymi MHD.
Ak ma Majkl s tym prepadom ( #0085 ) pravdu, je to pokles o 20%, co sa mi zda dost drsne, hoci nie neocakavane.
Len tak dalej CSAD BB!
Myslim, ze situacia je celkom vhodna pre vstup konkurencnej spolocnosti do MHD (aj ked, na Slovensku asi nie )