Druha konecna liniek 26 a 80? To je pre mna novinka! To sa akoze vodic vykloni z budky a povie „10 minut prestavka“ – ako v Zarnovici? 
Co vobec z takej prestavky ma? Vsak na Tatranskej ani Viestovej sa nema kde vycurat alebo si nieco kupit pod zub.
A co cestujuci? Musia vystupit a cviknut si novy listok alebo mozu ostat sediet
Mimochodom, kam chodia soferi curat a podobne? Nikde som ziadnu budku alebo aspon zachod na konecnej nevidel. Curaju snad na Uhlisku do Hrona?
BTW - raz som cital, ze niekde v Rusku v metre cural masinfirer za jazdy do tunela, padol pod vlak a cestujuci na stanici zdesene cumeli, ze ten vlak co nezastavil bol bez vodica. (Pre tych co maju radi stastne konce - ten vlak potom zastavil nejaky zabezpecovaci system, ktory bol na tej trase vybudovany.)
Ku klbakom (Kami) – najefektivnejsie by bolo postavit do Sasovej vlak, ktory by raz za hodinu zobral vsetkych ludi.
Mozno su klbaky vyuzite v spicke, ale v sedle chodia poloprazne alebo sa potom predlzuju intervaly a tym sa znizuje atraktivita linky a pocet cestujucich:(.
Ze je u 22 spickovy interval 6 minut? Mozno poobede, ale je prekladany 12 minutovym. Neviem aka linka by mohla chodit v tych dierach, lebo 20 ma interval dost iracionalny. Obcas mam pocit, ze na niektorych linkach zostavoval cestovny poriadok generator nahodnych cisel. Nic nie je krajsie ako zapamatat si odchody linky, ktora chodi kazdu hodinu v uplne inom case. (BTW- dodnes si pamatam 23:50, 1:05, 3:20 - Blavaci vedia o co ide:) )
Preco by nemohol chodit solo bus v kratsich intervaloch? V sedle by potom malo viac busov volno, pricom intervaly by mohli byt stale znesitelne.
Klbaky stoja zbytocne dlho na zastavkach!!!
Navyse pri trolejbusoch sa zdrzuju aj 14Tr-ky, kde su uz ludia davno nastupeny ale do 15Tr pred nou este stale nastupuju.
To ze ma MHD rovnaky pocet busov ako aj ich zlozenie uz x rokov sa mi zda skor prehnane konzervativne ako racionalne.
Priestor pre SOR-y alebo ine mensie verzie busov vidim hlavne v smeroch Molca, Salkova, Senica, Nemce, Ulanka, Harmanec, Novy Svet, Kremnicka, Badin, Hronsek, Uhlisko (tam je aj ten maly Mercedes moc! – naco sa tam pre boha sere velky Citybus?), Stara Sasova, mozno aj Mladeznicka.
Cez vikendy by som potom nasadzoval co najmensie busy na co najvacsie mnozstvo liniek, aby mohli byt co najkratsie intervaly. Nocne linky detto.
Este jedna vec mi nie je velmi jasna. Preco ma 25 a 91 uplne rovnaku trasu a 2 rozne cisla. Nebolo by vhodnejsie napr. oznacenie 25E a v cestovnom poriadku poznamka – * spoj zastavuje len na zhodne oznacenych zastavkach. Detto nejake linky do Harmanca myslim.
A podobne oznacenie A,B,C... by bolo podla mna vhodne zaviest na linkach, ktore sa vyraznejsie vetvia, rozne koncia a pod. ... hlavne mam na mysli linky do Podlavic, Hamanca a Badina/Vlkanovej a pod.

Co vobec z takej prestavky ma? Vsak na Tatranskej ani Viestovej sa nema kde vycurat alebo si nieco kupit pod zub.
A co cestujuci? Musia vystupit a cviknut si novy listok alebo mozu ostat sediet

Mimochodom, kam chodia soferi curat a podobne? Nikde som ziadnu budku alebo aspon zachod na konecnej nevidel. Curaju snad na Uhlisku do Hrona?
BTW - raz som cital, ze niekde v Rusku v metre cural masinfirer za jazdy do tunela, padol pod vlak a cestujuci na stanici zdesene cumeli, ze ten vlak co nezastavil bol bez vodica. (Pre tych co maju radi stastne konce - ten vlak potom zastavil nejaky zabezpecovaci system, ktory bol na tej trase vybudovany.)
Ku klbakom (Kami) – najefektivnejsie by bolo postavit do Sasovej vlak, ktory by raz za hodinu zobral vsetkych ludi.

Mozno su klbaky vyuzite v spicke, ale v sedle chodia poloprazne alebo sa potom predlzuju intervaly a tym sa znizuje atraktivita linky a pocet cestujucich:(.
Ze je u 22 spickovy interval 6 minut? Mozno poobede, ale je prekladany 12 minutovym. Neviem aka linka by mohla chodit v tych dierach, lebo 20 ma interval dost iracionalny. Obcas mam pocit, ze na niektorych linkach zostavoval cestovny poriadok generator nahodnych cisel. Nic nie je krajsie ako zapamatat si odchody linky, ktora chodi kazdu hodinu v uplne inom case. (BTW- dodnes si pamatam 23:50, 1:05, 3:20 - Blavaci vedia o co ide:) )
Preco by nemohol chodit solo bus v kratsich intervaloch? V sedle by potom malo viac busov volno, pricom intervaly by mohli byt stale znesitelne.
Klbaky stoja zbytocne dlho na zastavkach!!!
Navyse pri trolejbusoch sa zdrzuju aj 14Tr-ky, kde su uz ludia davno nastupeny ale do 15Tr pred nou este stale nastupuju.
To ze ma MHD rovnaky pocet busov ako aj ich zlozenie uz x rokov sa mi zda skor prehnane konzervativne ako racionalne.
Priestor pre SOR-y alebo ine mensie verzie busov vidim hlavne v smeroch Molca, Salkova, Senica, Nemce, Ulanka, Harmanec, Novy Svet, Kremnicka, Badin, Hronsek, Uhlisko (tam je aj ten maly Mercedes moc! – naco sa tam pre boha sere velky Citybus?), Stara Sasova, mozno aj Mladeznicka.
Cez vikendy by som potom nasadzoval co najmensie busy na co najvacsie mnozstvo liniek, aby mohli byt co najkratsie intervaly. Nocne linky detto.
Este jedna vec mi nie je velmi jasna. Preco ma 25 a 91 uplne rovnaku trasu a 2 rozne cisla. Nebolo by vhodnejsie napr. oznacenie 25E a v cestovnom poriadku poznamka – * spoj zastavuje len na zhodne oznacenych zastavkach. Detto nejake linky do Harmanca myslim.
A podobne oznacenie A,B,C... by bolo podla mna vhodne zaviest na linkach, ktore sa vyraznejsie vetvia, rozne koncia a pod. ... hlavne mam na mysli linky do Podlavic, Hamanca a Badina/Vlkanovej a pod.
)
Majkl
si z BB?
Zastavky: mas 100% pravdu, je to total odveci, ale zober si, ako pomenovat zastavky na Tulskej a Moskovskej, ked tam
ziadne kolme ulice nie su. Ale taktiez si myslim, ze pokial sa to da, nazov zastavky by nemal obsahovat interpunkcne
znamienka.
Ale za uplnu blbost povazujem to ze zastavka v jednom smere sa vola "Narodny dom" a v druhom "ZST mesto". A pritom
su oproti sebe
Reklamne nazvy zastavok: tiez sa mi to velmi nepozdava, ale BBDS sa logicky snazi zohnat peniaze, kde sa da. A
konieckoncov aj v BA su reklamne zastavky (IKEA, Baumax, OLO, Marianum, Technopol).
Historia: Tiez mam nejake fotky naskenovane zo starych knih, problem je s autorskymi pravami
Graficka siet historickych liniek: He, ak to nakreslis, ... (ved neni ani sucasna)
Oznacenie nizkopodlazakov: vsak si pozri ten format cestovnych poriadkov, ved to by tam muselo byt dalsie pismeno.
A okrem toho, moze sa stat, ze 1 Agora nebude jazdit (nasadia tam 57-76) a ludia budu hubovat, ze tam ma byt
nizkopodlazak, ze je to v cestovnom poriadku, atd. Myslim, ze v Prahe maju urcitu rezervu nizkopodlazakov, tzn., ze
niekedy ti pride nizkopodlazak aj na spoji, kde ma byt stara Karosa