Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Snopko #7067:
Netreba robit z ludi ciernych pasazierov. Samozrejme, najdu sa aj taki. Nech je ich 5%. (ich pocet sa da redukovat zvysenym vyskytom revizorov, co su ale dalsie naklady - preto medzi tymito udajmi treba najst nejaku rovnovahu. Napr v Ziline su revizori pomali v kazdom spoji, v PO na nich nenatrafite niekedy aj rok...) Som presvedceny, ze strata 5% platiacich cestujucich by bola v pripade zrusenia nastupu prednymi dverami vykompenzovana narastom cestujucich (hlavne kvoli dodrziavaniu cestovneho poriadku a rychlej vymene cestujucich na zastavkach)
Ludia zvladnu aj vysiu cenu, ale chcu mat istotu, ze do ciela svojej cesty pridu v rozumnom case a nacas. A hlavne ze sa vedia dostat do ciela svojej cesty (L24).
V Presove denne vyuziva sluzby DPMP v priemere viac ako 100tis. ludi (to niesu udaje vycucane z prsta, ale fakt) co je priblizne pocet obyvatelov mesta + okolitych dedin kam jazdi MHD. V BB MHD vyuziva denen 60-70tis. Pocet obyvatelov mesta je cez 80tis. Nemysliste si ze tam su znacne rezervy? Pocet ludi vyuzivajucich MHD je potrebe zvysovat a nie ich vyhanat! (co sa v BB objektivne deje, a co nieje zalezitost mesiaca dvoch, ale niekolkorocna...)
Reply on: pete #7064:
Nikdy som to nepopieral. Ide však o to, čí znížené náklady na spotrebu a iné prevádzkové náklady ( možno menej nasadených vozov atď) by boli adekvátne jednozanen preukázateľným únikom v tržbách.
Reply on: Papyr #7065:
Je to len z prevádzky MHD. Keby sme do toho začlenili iné druhy dopráv bolo by to ešte výrazne nižšie.
Reply on: Snopko #7063:
Dufam, ze to je pocitane iba z toho, co najazdite v MHD, nie z vsetkych vykonov SAD BB (aj medzimestskych).
Reply on: Snopko #7063:
Takze so vsetkymi dverami by mohla byt este o nieco nizsia, je to tak?
Reply on: pete #7061:
Priemerná spotreba nafty na 100 km za rok 2004: 33,43 l/100 km aj s prednými dverami !
Reply on: Snopko #7058:
Udaje DPMP:
"Priemerná spotreba litrov nafty na sto kilometrov bola v roku 1999 41,25, za prvý polrok 2003 sa znížila na 38,84 a v pláne na budúci rok sa uvažuje so znížením na 38,5."

V DPMP je pomer klbakov k solo busom 1:1. V BB je tento pomer (podla evidencneho stavu) priblizne 1:2 (opravte ak sa mylim) Preto ocakavam v BB nizsiu spotrebu. Zaujima ma o kolko...
Reply on: Snopko #7058:
No tak nam aspon prezradte celkovu spotrebu.
Reply on: Snopko #7057:
To zariadenie nemam, ale do buducej zimnej sezony by mohlo byt. Pojdem sa popytat na detaily. Mozno z vasej strany budeme potrebovat 1 vozidlo na otestovanie. Ozvem sa.
Reply on: Majkl #6906:
Vaša stránka je veľmi dobrá, lebo sa na nej podieľajú ľudia, ktorí sú nadšení a zapálení pre vec... A kritici sa obracajú na zlú stranu, lebo si neuvodomujú fakt, že toto nie je oficialna stránka prepravcu. Problém so záškodníkmi už nemáte?
Reply on: pete. #7054:
Preto som hovoril, že treba vedieť zloženie vozidlového parku. Viem len celkové spotreby na 100km, ale v tých sme oveľa lepší.
Reply on: Papyr #7056:
Nuž, problém je v tom ,že za tie peniaze musia robiť u nás aj ľudia s VŠ.
Ak máte to zariadenie, rád sa do toho pustím. Vďaka.
Reply on: Snopko #7044:
Nuz, do CR som zdupkal, lebo za 9700 Sk mesacne, ako moji kolegovia zo strednej, som nechcel pracovat. Odbornikom na zdravotnictvo ste ma nazvali vy, ja sa zan nepovazujem. A rozdiel medzi nami dvoma je ten, ze ja nie som ani primar, ani prednosta kliniky, ani riaditel nemocnice, aby som mal nejaku realnu sancu nieco ovplyvnit.

Nechcete sa do toho pustit? Myslim do toho vykurovania trolejbusov odpadnym teplom. Ja vam zozeniem konstrukciu samotneho zariadenia a vy sa pojdete vadit na Drazny urad. Co vy na to?
Reply on: pete. #7054:
A mna by este zaujimala priemerna cena elektriny, ktoru plati DP za trolejbusy.
Reply on: Snopko #7053:
Aby som mal s cim porovnavat, mohli by ste prosim napisat priemernu spotrebu autobusov na 100km v BB rozclenenu podla zakladnych typov vozidiel? (B961, B941, B932, B952 a CityBus)
Chcem byt velmi prekvapeny...
Reply on: pete. #7052:
Skúste si zistiť priemernú spotrebu nafty na 100 km a el. energie na 1km v Dopravných podnikoch s porovnaní s našou spotrebou. Mám údaje za rok 2003. Budete veľmi prekvapený. Tiež však je nutné dodať, že je pri porovnávaní nutné vedieť zloženie vozidlového parku (kĺb, sólo).
Reply on: Snopko #7048:
Mne z toho vychadza jedno. Ak by trolejbusy nestali na kazdej zastavke 1-2min (kvoli nastupu prednymi dverami) ale do 15s (ako je to v PO) tak by v zime bola spotreba elektriny na km logicky nizsia (teda v pripade ze sa vo vozidlach kuri, lebo inak je ten odber minimalny)

Ak by navyse autobusy nestali na zastavkach 1-2min (kvoli nastupu prednymi dverami) ale do 15s, tak by mali autobusy mensiu spotrebu na km. Alebo sa mylim?

Mate pravdu, vsetko je o peniazoch. Setrit zlepsovanim podmienok sa predsa neda...
Reply on: LUK #7045:
Samozrejme, čím väčší km prejazd vozidiel, tým sa straty na vedení a iné straty prenesú na väčší počet km a majú na celkovú spotrebu na 1 km menší vplyv. Ale trend spotreby , ktorý som Vám napísal je zdokladovateľný za niekoľko posledných rokov, bez toho že by boli odstávky na trolejbusovej doprave.
Dúfam, že je jasné že km vykonávané autobusmi hoci na trolejbusových linkách do spotreby nerátame.
Reply on: Snopko #7049:
tak to je dobrá správa! Teším sa, ako sa budúci týždeň povozím vo vykúrených trolejbusoch...
Reply on: Majkl #7046:
Je zavedený režim kúrenia od 0 °C .

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.