Nuz, do CR som zdupkal, lebo za 9700 Sk mesacne, ako moji kolegovia zo strednej, som nechcel pracovat. Odbornikom na zdravotnictvo ste ma nazvali vy, ja sa zan nepovazujem. A rozdiel medzi nami dvoma je ten, ze ja nie som ani primar, ani prednosta kliniky, ani riaditel nemocnice, aby som mal nejaku realnu sancu nieco ovplyvnit.
Nechcete sa do toho pustit? Myslim do toho vykurovania trolejbusov odpadnym teplom. Ja vam zozeniem konstrukciu samotneho zariadenia a vy sa pojdete vadit na Drazny urad. Co vy na to?
Aby som mal s cim porovnavat, mohli by ste prosim napisat priemernu spotrebu autobusov na 100km v BB rozclenenu podla zakladnych typov vozidiel? (B961, B941, B932, B952 a CityBus)
Chcem byt velmi prekvapeny...
Skúste si zistiť priemernú spotrebu nafty na 100 km a el. energie na 1km v Dopravných podnikoch s porovnaní s našou spotrebou. Mám údaje za rok 2003. Budete veľmi prekvapený. Tiež však je nutné dodať, že je pri porovnávaní nutné vedieť zloženie vozidlového parku (kĺb, sólo).
Mne z toho vychadza jedno. Ak by trolejbusy nestali na kazdej zastavke 1-2min (kvoli nastupu prednymi dverami) ale do 15s (ako je to v PO) tak by v zime bola spotreba elektriny na km logicky nizsia (teda v pripade ze sa vo vozidlach kuri, lebo inak je ten odber minimalny)
Ak by navyse autobusy nestali na zastavkach 1-2min (kvoli nastupu prednymi dverami) ale do 15s, tak by mali autobusy mensiu spotrebu na km. Alebo sa mylim?
Mate pravdu, vsetko je o peniazoch. Setrit zlepsovanim podmienok sa predsa neda...
Samozrejme, čím väčší km prejazd vozidiel, tým sa straty na vedení a iné straty prenesú na väčší počet km a majú na celkovú spotrebu na 1 km menší vplyv. Ale trend spotreby , ktorý som Vám napísal je zdokladovateľný za niekoľko posledných rokov, bez toho že by boli odstávky na trolejbusovej doprave.
Dúfam, že je jasné že km vykonávané autobusmi hoci na trolejbusových linkách do spotreby nerátame.
A vy môžete ináč rátať celkovú spotrebu? Práve že máme skúsenosti s ostatnými dopravnými podnikmi, ktorý vyratúvajú len nejakú nameranú spotrebu vozidla. Ale predsa firmu musí zaujímať celková suma, ktorú za energiu musí zaplatiť. Na aute si tiež nerátate spotrebu len keď idete, ale aj keď auto musí stáť počas dopravnej zápchy atď. A tenodber prúdu pri stojacom vozidle T-BUS je naozaj minimálny.
nuž, ostáva už len veriť, že nová generácia trolejbusov, ktorá do BB v budúcnosti príde, bude vybavená možnosťou rekuperácie a využitím odpadového tepla na kúrenie vo vozidle.
Stále reagujem na to, že všetko má svoje príčiny, aj zdravotníctvo, aj doprava, aj celá ekonomika. Mám za to že ako odborník na zdravotníctvo ste radšej zdupkali do Prahy. Prečo ste sa nesnažili riešiť problémy tu na Slovensku? Ja sa z danou situáciou nemôžem zmieriť ako vy. Tu treba denne prepraviť cca 60-70 tis. cestujúcich a nemožno zdupkať.
A prečo má trolejbus takú spotrebu? Autobus kúri vlastne odpadovým teplom, t.j. vodou ohriatou motorom. Trolejbus , tak ako ste správne napísali, kúri ďaľšou energiou, ktorá ide do motorčekov a špirál na kúrenie. Väčšia spotreba je daná aj stratami na vedení, počas zimného obdobia : zvody, pálenie uhlíkou - iskrenie pri námraze atď.
Jo a este - ako pocitate spotrebu v kWh/km? Vezmete fakturu od elektrarni a pocet kWh spalenych za mesiac vydelite poctom za mesiac najazdenych kilometrov?
No jo, potom sa nedivim, ze vam z toho vychadzaju take vysoke cisla. Pri kazdej vrbe sa stoji minutu-dve a ono sa to potom takto blbo rozpocita na kilometer. Tachometer stoji a odber prudu ide.
A ešte dodatok. Od 7.2.2005 je príkaz pre vodičov t-bus kúriť vo vozidlách počas dní extrémne nízkych teplôt bez ohľadu na celkovú spotrebu el. energie.
Pockajte, banskobystricku Rooseveltovu nemocnicu som navstivil len raz, a to ked sa mi na kupalisku v Kovacovej podarilo rozseknut si na tobogane kozu az na kost. Musim povedat, ze nikde inde nepovazuju za lekarsku spravu kus papiera odtrhnuteho podla pravitka z vacsieho kusu papiera, na ktory sa rukou napise jeden riadok. A tiez som mu (kolegovi) musel dat dvacku a vypocul som si litanie, ze nabuduce mam prist ihned a ze ci neviem, kde je v BB dole v meste pohotovost. No nechcem vediet, ako sa chova k beznym klientom, ked na mna ako na kolegu ziapal.
Kvalita v zdravotnictve proste nie je. Zmieril som sa s tym a odisiel do Fakultnej nemocnice v Prahe-Motole. Lenze ked si tak dobre pamatam, tak slovenske nemocnice su biedne VSETKY DO JEDNEJ, zatialco MHD na Slovensku je biedna iba niekde
Necakal som ofenzivu "a vy v tom zdravotnictve to tiez mate tragicke, tak nepindajte", skor som cakal, ze sa budete drzat temy diskusneho fora, cize mestskej dopravy. Opat ste si z mojho prispevku vybrali najmenej podstatnu cast a ne tu reagujete a tu rozvijate.
Len pár faktov :
spotreba el. energie júl 2004 : 2,716kwh/km
spotreba el. energie január 2005 : 4,43 kwh/km pri maximálnom obmedzovaní kúrenia. Máte pri aute alebo pri autobuse 1,63 x väčšiu spotrebu v lete oproti zime? Je lístok na trolejbus drahší v zime, pri jednoznačne zvýšených nákladoch?
Čo ste urobili v zdravotnícve Vy? Bol som so synom na pohotovosti. Prvé čo odo chceli : 60 Sk a preukaz. Bol som v ordinácii asi 4 minúty. Za čo? Že si riadne platím zdravotné poistenie? Pracovníci pri každom aj banálnom vyšetrení čakajú od 3 do 6 hodín. Kde je kvalita u vás? Chirurgická pohotovosť? Človek s úrazom? Peniaze a preukaz. Až po dlhej dobe čo mu je? Musím si doniesť do nemocnice od toaletných potrieb, cez príbor aj teplomer. To sú služby? Tiež je to o peniazoch.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Snopko