Reply on: Snopko #7048:
Mne z toho vychadza jedno. Ak by trolejbusy nestali na kazdej zastavke 1-2min (kvoli nastupu prednymi dverami) ale do 15s (ako je to v PO) tak by v zime bola spotreba elektriny na km logicky nizsia (teda v pripade ze sa vo vozidlach kuri, lebo inak je ten odber minimalny)Ak by navyse autobusy nestali na zastavkach 1-2min (kvoli nastupu prednymi dverami) ale do 15s, tak by mali autobusy mensiu spotrebu na km. Alebo sa mylim?
Mate pravdu, vsetko je o peniazoch. Setrit zlepsovanim podmienok sa predsa neda...

Snopko
A prečo má trolejbus takú spotrebu? Autobus kúri vlastne odpadovým teplom, t.j. vodou ohriatou motorom. Trolejbus , tak ako ste správne napísali, kúri ďaľšou energiou, ktorá ide do motorčekov a špirál na kúrenie. Väčšia spotreba je daná aj stratami na vedení, počas zimného obdobia : zvody, pálenie uhlíkou - iskrenie pri námraze atď.