Reply on: Žilinský Karosák #56156:
Nikdy sa nevyhovie všetkým, ale viacerí sa zhodnú, že dnesny stav napr. s 10 linkami do Sasovej a to nerátam 80tku s intervalov 2x za hodinu mimo 24 a 25 je na veľkosť Sasovej choré. A už to rokmi sa tak dovrzalo, že mnohokrát idú za 10 minút 3 autobusy a potom 20 minút diera v špičke. Môj návrh počíta do Sasovej s 2 linkami smerom na Námestie Slobody s intervalmi 10/15/20 minút rovnomerne rozlozene na 1 linke. Na mesto typu BB je nutné mať pár nosných liniek s intervalmi 10 minút v špičke a potom doplnkové linky do priemyselných a iných záujmových oblasti a potom do menších a okrajových častí, ktoré nemusia ísť najkratšou trasou. Na Sasovu smer Námestie Slobody, Terminál, ŽST treba 2 linky s častými rovnomerne rozloženými intervalmi na prestup na vlak, bus a MHD trolejbusy do Radvane, Foncordu. V špičke priame spoje do priemyselných oblastí čo 30 +- Píšem z mobilu, tak ospravedlnenie za preklepy.
madarjarko
A niektoré linky ako 83 považujem za zbytočné.
Čo sa týka prímestských liniek tak radšej ich dať ako linky MHD s 2. tarifným pásmom mimo mesta ako to bolo do konca roku 2005.
Keď ešte na niektorých prímestských linkách pred niekoľkými rokmi platila tarifa MHD tak z môjho pohľadu to nebola veľmi plnohodnotná MHD keďže sa tam nastupovalo len 1. dverami a to dokonca aj v smere na konečnú v rámci mesta. V Prahe na prímestských linkách 300 a 400 sa v tarifných pásmach B a 0 (územie mesta) smerom do mesta nastupuje všetkými dverami ale neviem či by niečo také bolo možné na bežných prímestských linkách v BB