Reply on: petik #53867:
Myslím, že hejtom nesrším, no slovami chvály na adresu Terminálu by som šetril. Nemám nič proti integrácii obchodného centra a stanice. Naopak. Poznám také projekty zo zahraničia a oceňujem ich výhody. No v Bystrici je dopravná funkcia diela potlačená skutočne tak okato, že to berie radosť aj z tých výhod, ktoré sa dosiahnuť objektívne podarilo.Myslím, že v dobrom nákupnom centre vedľa stanice by veľa ľudí rado strávilo čas čakania aj dobrovoľne. Ale toto obchodné centrum cielene vkliesnené medzi železničnú a autobusovú stanicu takým spôsobom, aby zámerne predlžovalo prestupné vzdialenosti, umelo zvyšovalo časy nutné na prestup a zbytočne nútilo chodcov chodiť dookola, len aby "povinne" prešli popred všetky komerčné prevádzky, je premárnenou šancou na dobre riešený prestupný uzol. A áno, pokojne aj s obchodným centrom.
Nehovoriac o nedoriešenej dopravnej stránke projektu, ako poddimenzovaná kapacita nástupíšť, absencia odstavných plôch pre autobusy, absurdné kľučkovanie busov, atď.
falaise
Zásadnou chybou a maslom na hlave vedenia mesta a MsZ je, že dovolili aby autobusová časť bola umiestnená tam kde je a netrvali na tom, že to má byť hneď pri železničnej stanici a spolu s tým sa prebuduje aj časť pre MHD, kde dnes chýbajú na trolejbusový nástupištiach liniek 1, 6, 7 a 8 prístrešky a aj lavičky (ak nepočítam tie rozobrané a zničené lavičky na nástupišti linky 1). K tomu ešte aj aby nebolo málo, tak cez to trolejbusové nástupište linky 1 veselo jazdia autá a taxíky, čo značne "spríjemňuje" užívateľom VHD čakanie na spoj.