keďže v tomto meste sa okrem ineho stratila už aj všetka konštruktivna debata odpoviem takym štylom: lebo bystrica. myslim že tam sa konkretne dvôvody jednoducho nedaju najsť, iba ak neschopnost, neochota a veľa iného..
Prečo bolo zrušené nastupovanie všetkými dverami a normálne cestovné lístky (ako v Žiline, Košiciach, Bratislave či Košičiach)?
Myslíte, že nočná doprava by sa na území mesta neuplatnila?
Odkedy sa v meste pretláča myšlienka "odvšadiaľ-všade" a nie nosné linky s 10/12/15-minútovými intervalmi?
By ma zaujímalo, čo by títo laznícki ľudia robili, keby bývali na ulici s klasickou električkovou dopravou (teda bez nejakých súčasných technických vymožeností a rekonštrukcií tratí).
Čo sa vymyslí s trasovaním - podľa dlhoročného vývoja je na mieste sa skôr obávať...
Inak podľa zápisnice "zmeny by mali začať platiť od 1.7.2017 (v súlade s otvorením prevádzky novej autobusovej stanice)", akurát potom mi nie je zrejmé, na čo nás kŕmia informáciami, ako to bude hotové na Veľkú noc..., ale však vlastne predtým tvrdili, že to budú Vianoce 2016... a predtým to malo byť pred 30 rokmi a tak.
Otázkou bude, čo bude primárnym cieľom nového trasovania. Lebo ak ním bude optimalizácia výkonov vo význame znižovania jazdného výkonu, aby sa za to menej muselo platiť, tak to skončí zle. A keďže sme nútene pripojení do inej galaxie, tak je opäť dôvodné mať obavy. Ale potom by bolo zase len zbytočnou pretvárkou tie reči o podpore a zvyšovaní atraktívnosti a konkurencieschopnosti VHOD. Tu sa však opäť natíska problém, že stále nie je dokončená trolejbusová sieť nosného dopravného systému a že na to zvysoka kašlú vyše štvrť storočia.
Zastávka na parkovisku na Mičinskej ceste bolo nepoužiteľná počas celej svojej histórie - bol to len nevhodné prelepenie diery po nezmyselnom fungovaní MHD mimo AS a diery po neschopnosti zabezpečiť primeranú normálnu obsluhu Uhliska (inak som presvedčený, že najlepšiu obsluhu v histórii malo Uhlisko počas premávky L101 a L102).
Zaujala ma v tej zápisnici aj iná vec:
"Plnenia uznesenia č. 3/2016 – v platnosti - 1. vylúčiť parkovanie vozidiel s dĺžkou nad 5,5 metra v obytných zónach v meste Banská Bystrica – je pripravený návrh a bude predložený na odsúhlasenie ODI Banská Bystrica"
- čo tam chcú akože vylučovať? Však podľa § 7 písm. e) zákona č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave je dopravca povinný "zabezpečiť, aby prevádzkované vozidlá parkovali a garážovali v priestoroch technickej základne alebo v priestoroch určených obcou na tento účel", t. j. vozidlám používaným na podnikanie v cestnej doprave je parkovanie a garážovanie mimo technickej základne už zakázané všeobecne, čo tak bolo i v predošlom zákone 168/1996 Z. z.
Problémom je len zase neschopnosť MsÚ plniť svoje funkcie a povinnosti poriadne - to by sa im potom nepodarilo zrušiť VZN Mesta BB č. 108/2002 o režime státia a parkovania motorových vozidiel na území mesta Banská Bystrica, v ktorom bola táto zákonná povinnosť transformovaná najmä do čl. II ods. 3:
"V čase od 21.00 hod. Do 6.00 hod. Je na území mesta zakázané státie a parkovanie na miestnych komunikáciách a ostatných verejných priestranstvách všetkým nákladným motorovým vozidlám, jazdným súpravám, autobusom a dopravným strojom. Vodiči týchto motorových vozidiel sú povinní zabezpečiť ich státie a parkovanie vo vlastných objektoch a priestoroch, alebo na doporučených priestranstvách Mestom Banská Bystrica." a čl. II ods. 5:
"Vodičom nákladných motorových vozidiel sa odporúča parkovať a odstavovať vozidlá na území Mesta Banská Bystrica bez obmedzenia na spevnených plochách a parkoviskách:
-pri Mičinskej ceste
-pri Pieninskej ulici
-pri ul. Cesta na Štadión
-na Štefánikovom nábreží pod Baštou – len pre autobusy",
a to úplne bez náhrady ustanovení týkajúcich sa všeobecnej úpravy státia a parkovania vozidiel, keďže v zrušujúcom VZN Mesta BB č. 19/2013 o dočasnom parkovaní na vymedzenom území mesta Banská Bystrica sa zaoberali hurá systémom už len vyberaním parkovného v zónach plateného a rezidentského parkovania a ničím viac.
Ako sa tu dá čakať, že sa zrazu niečo spraví poriadne, keď to donekonečna stále len akoby naslepo skúšajú náhodne triafať?
Veľmi pekne ďakujem za "spríjemnenie" času. To je len ďalší dôkaz o tom, že stupidita v Blbotíne nad Hronom, žiaľ, jednoducho nepozná hraníc.
Čo ma však vyslovene desí, je fakt, že superexpertná komisia, podobne ako pri predchádzajúcej úžasnej požiadavke (ktorej riešenie skončilo presne opačne, ako by malo a úplne sa, navyše nesystematickým spôsobom, vylúčila PAL), namiesto jednoznačného zamietavého stanoviska, keďže je to vyslovene presne proti záujmu podpory VHOD a potreby výraznej regulácie IAD, opäť postupuje veľmi čudne a alibisticky sa odkáže na postúpenie požiadavky pracovnej skupine. O čom sa v poslednej dobe Mgr. Modranský vo výzvach smerujúcich k podpore VHOD zamýšľa, ak má potom problém na takéto hlúposti spolu s ostatnými členmi zaujať na zasadnutí komisie jasné rozumné nie?
Pozn. Raz na základe takto skvelého nápadu niekoho došlo k zrušeniu zastávky v mieste približne na Tatranskej 16, čím pre obsluhu celej tejto ulice zostala jediná zastávka, resp. pešo ako hlupáci výstup na kopec zo Starohorskej - no presviedčajte potom o výhodách MHD - výsledkom je (možno i zhodou okolností), že sa z tej ulice stala pravdepodobne dopravne najhoršia ulica v meste. To sú tie nezvratné vážne dôsledky neuvážených rozhodnutí, podobne ako zločin zavedenia nástupu len prvými dverami a šikanovania prostredníctvom JCL zrušením časových lístkov.
V každom prípade na takú požiadavku Ing. Zuzčáka je primeranou odvetná požiadavka na úrovni uloženia zákazu jeho pobytu v BB...
A je to naozaj o parkovani? Lebo:
1. Aj ked tam nic jazdit nebude, stat tam bude nadalej zakazane.
2. Aj keby nie, malokto zaparkuje po 22:00 a zaroven odide pred 6:00.
Ja by som skor predpokladal ze tam budu nejake pseudoproblemy s hlukom. Ako ma SAD ZV riesene predpisy tykajuce sa behu motora pocas statia na konecnej?
To je čo za idiota, ktorý chce vyhnať MHD z Pieninskej aby mal kde parkovať svoje kraksne. No čistý papek. Dúfam že tá skupina, ktorá sa bude zaoberať trasovaním liniek MHD nespraví linky odvšadiaľ všade ale pekne sprípojovať s prestupni a nech pod trolejbusovou sieťou nebehajú autobusy. No som zvedavý čo z toho bude. Ak MHD bude na novej AS, zast. parkovisko Mičinská sa stane takmer nepoužiteľná.
Máme pekný čas. A ak ho chcete mať ešte krajší, odporúčam pozrieť túto zápisnicu http://mesto.banskabystrica.sk/download_file_f.php?id=684687
z ktorej vyberám nasledovnú požiadavku:
"p. Ing. Zuzčák sa na nás obrátil s požiadavkou o riešenie autobusovej zastávky Pieninská, kde žiada, aby na predmetnú zastávku nechodili autobusové spoje v čase od 04.00 hod. - 06.00 hod a večerné spoje od 18.00 hod. - 22.00 hod. a optimalizovať autobusové spoje. "
Požiadavka bude odovzdaná pracovnej skupine, ktorá bude pripravovať nové trasovanie liniek
MHD.
Takže obyvatelia (samozrejme nie všetci) Pieninskej to myslia asi vážne, že MHD tam nechcú a radšej by parkovali svoje tátoše v priestore otočky. Čo už, zrušme celú MHD a bude pokoj. Ešte cca 10 rokov dozadu boli podnety na posilnenie dopravy a zahustenie spojov, teraz jazdia spoje prádzne a ak sa nejaké podnety vyskytnú, týkajú sa skôr snahy o ich zrušenie. Takto v minulom desaťročí by som nikdy nepovedal, kam hlboko sa dá spadnúť. Je mi z toho úprimne zle.
Bolo by dobré pred Veľkou nocou, aktualizovať DPM BB výpis odchodov spojov z Autobusovej stanice Banská Bystrica, s cieľovými a nácestnými zastávkami, s novým marcovým dátumom od 24.3./28.3., ten z 11. 2. 2016 už má nejaké nedostatky: http://www.dpmbb.eu/documents/suhrnny_prehlad_odchodov.pdf
-zastávka HANDLOVÁ, Hotel Baník sa premenovala na HA, CENTRUM
-odchod spoja 603702/31 do Brezna je 19:55(6), už nie 19:50(6)
-odchod spoja 603702/24 do Brno,GRAND je 7:23(7), už nie 7:22(7)
-spoj 603702/34 do Brno,GRAND 7:57(6) - pôjde aj 28.3., treba zmeniť poznámku "73"
-spoj 603702/14 7:25(1) - zmena konečnej na Brno,GRAND (už nie Zvonařka) - pôjde aj 1.4. a nepôjde 28.3., zmena poznámky "96"
odchod spoja 601509/1 8:10(1) do Bratislavy (cez letisko) - už len v pondelok, nepôjde vo štvrtky, úprava poznámky "106"
-odchod spoja 606705/4 do Bratislavy je už 12:15(bez soboty), posunul sa z 12:30, na tabuli je to prelepené
-zrušený spoj 601509/3 do Bratislavy 17:40(5)105 - odstrániť
-spoj 611703/3 z Prahy do Zvolena 21:40(5)113 - od 24.3. oprava poznámky - spoj nepôjde ani 25.3.(+28.10.), ale za to pôjde dňa 24.3. štvrtkovým spojom 601703/1 21:40(4) deň pred Veľkým Piatkom - je to možné poznámkovo pre zjednodušenosť dať k tomu piatkovému spoju ako "Zvolen, AS 21:40(5)113 - nejde 25.3. a 28.10., ide aj 24.3."
-vyobraziť aj spoj 601903/21 15:20(46) Donovaly, centrum - premáva len 25.3., na výveske na Štadlerovom nábreží sa udáva, tak treba aj z Autobusovej ho evidovať aspoň do ďalšej zmeny
-zrušiť vyobrazenia práve zanikajúcich spojov linky 403508 v smere Kežmarok a Zvolen:
14:10(4)(5) Kežmarok, 18:10(7) Kežmarok (jeho odchod aj tak býval až 18:15, ani som nestihol upozorniť) a 11:05(4)(5) Zvolen a 16:30(7) Zvolen - je to zatiaľ iba fixou zatreté
-linka 701501 (zmeny od 28.3. po V.Noci) - odchod spoja 701501/7 18:45(108) Nitra sa zmení na 18:35(1)(2)(3)(4)(5)(7) Bratislava
-obnovuje sa nočný spoj do Bratislavy 701501/5 s odchodom z BB 2:00(1)(2)(3)(4)(5), teda 2:00x (z BJ kalendárovo o deň skôr)
-spoj 701501/8 11:05 Bardejov cez Donovaly, pôjde už len v pracovné dni 11:05(1)(2)(3)(4)(5), teda ešte nie 28.3. (11:05x)
-spoj 701501/ 15:30(1)(2)(3)(4)(5)(7) do Bardejova nepôjde cez letné prázdniny od 2.7. do 4.9.
-obnova nočného spoja do Bardejova pôvodne o 1,5 hodiny neskoršie s odchodom z Banskej Bystrice o 2:20(1)(2)(3)(4)(5)(6), teda 2:20x(6) (z BA kalendárovo o deň skôr) - linka prestávkuje na OMV Badín
-pozor pri zobrazeniach výpisu, ak tieto nové CP vyobrazíte pred Veľkou nocou, nemusí vám zobraziť obmedzenie "nejde 24.-28.3.", čiže starý CP treba ponechať až do Veľkonočného pondelka
-ČSAD Tišnov stále 5:20 nejazdí z BB do Prahy (až z Handlovej), aj keď v cesťákoch je to dvojako, ako keby mal jazdiť zdvojene od 1.3. - či sa tak aj niekedy stane, nevedno
Linka 704501 je licenčne písaná len do 31.3. na aktuálneho sub/dopravcu, uvidíme, čo od apríla, ale pokračovať by mohla a mala...
Trošku som si spravil prehľad o vyradených resp. nevyradených vozoch po zaradení nových Crossov. No, ešte jeden nákup a so sedemstovkami sa môžeme definitívne rozlúčiť. Momentálne ich ešte ostalo toľkoto:
BB - 0!, BR - 4ks, DT - 3ks, VK - 4ks, ZC - 2ks (vyradili už aj Granus), ZH - 4ks + 3 na MHD a ZV - 6ks + MHD (nepočítal som ich)
Tých 15 sekúnd bolo medializovaných, ale sám som to skoro vždy stopoval a od zavretia posledných dverí to bolo niekedy 11 sekúnd a niekedy aj vyše 25. A potom mi viacerí kompetentní z DPB povedali že tam je okrem času započítané aj nejaké dráhové kritérium. Ale to s tým bránením si pamätám, na to boli viacerí "experti" .. chvalabohu najväčšie hovadá za Záhradníka vyhádzali...
Ten čas bol 15 sekúnd a to jednak nemusí stačiť, jednak si to revízori nadlepšovali tým, že sa snažili cestujúcim zabrániť dostať sa k označovaču včas.
Neviem ako pri týchto nových palubákoch a OCL, ale pri pôvodných palubákoch buse a OCL R&G, pokiaľ priložil revízor dallas kľúč k palubáku na zastávke, tak OCL sa zablokoval až po určitom čase po rozbehu zo zastávky automaticky - bola tam kombinácia času a dráhy..
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
fonzo