To 100 metrov nad jelencom mám cestu ale na zastavku musim sbehnuť takmer dva kilometre ak chcem is do roboty do BB alebo do školy na SH . No nič moc veru. A absolutne nechapem prečo taketo zastavky rušia, ved autobusova doprava je služba pre ludí, a čo je tam? No čo? Domy ? . To je ako ked som čítal pred pár hodinami neecyklopediu (parodia na wikipediu) že "Platí akési pravidlo, čím používanejšia zastávka, tým menej je vybavená, alebo postupne je dopravným podnikom zrušená z dôvodu nevyužívania." ? ? . Práve naopak, pridal by som primestkemu liorbusu zastávky v Polkanovej, v Jelenci a Hanesoch, poprípade Jergaloch. Sú tam domy, a viem vám na istotu (100%) povedať že tam na trvalo býva viac rodín ako sa zdá, a to aj mladých. Podotknem ešte že obyvatelia Motyčiek samotných využívajú verejnú dopravu v hojnom počte. ?
Na Štadlerovom nábreží by nemala chýbať linka 63 na Pršany, len nie je vo formáte MHD a je uvedená tam, kde stojí, teda na označníku, kde zastavujú spoje na smer Zvolen, teda riadkovo "Horné Pršany" ? a tuším je neaktualizovaná od 11.12.11 (napr. posun do Krupiny zo 16:28x na 16:33x, ľudia nervózne vyčakúvajú, kedy už príde ?)
Ale chýba tam info o linke 603425 BB, Rooseveltova nemocnica (z Jasenia) 7:27x 15:10x 18:16x, ktoré sa posledne udávalo (ešte 1.5.11) na nást. 1 (asi sa presunulo zo zvolenského, tam sa neudáva) a keď sa linky 51, 54, 55 dali do tvaru MHD, tento riadok sa tam zabudol udať dodnes http://postimage.org/image/hdlmwot5d/ Buď nech sa to vráti na Nást.3, alebo na N.1 udávať riadkovo.
Naproti tomu MHD tvar linky 63 smer Pršany chýba na Štefánikovom nábreží, zato sú tam dve 97 (aj stará aj nová), keby sa dal, nemusela byť už uvedená duplicitná riadková forma (51, 63), iba ten jeden víkendový večerný spoj na Králiky 22:32a, čo je vzadu ?
Spoj na 601469 chodil v minulosti 6:35xm, vtedy tú poznámku mal a na SH bol 7:05x práve vtedy, keď donovalský spoj sa zo zachádzky z Tureckej už vrátil (ako keby bola náväznosť Turecká-Donovaly?), teraz chodí 6:20x (bez poznámky "m", tu na imhd je pozostatok "w"), čím v SH je 6:50x v čase donovalského spoja pred zachádzkou, no škoda, ak nie je prípoj z BB ?
Tá vynovená zastávka by mala byť Dolný Jelenec Jelenská (smer BB), v smere hore je vyššie. A tie staré prístrešky ignoruj (aj keby mali starý CP). Tie zastávky zanikli, už sa na nich nestojí.
Na Sliačanoch boli dve zastávky, prvá z nich bola pri odpočívadle (tom spodnom, nakoľko sú tam dve v relatívne blízkej vzdialenosti - ešte pred pár rokmi tam bola aj výveska s CP) a druhá zastávka sa nachádzala už bližšie k Hanesom v mieste, kde sa zdola strmo pripája miestna asfaltka. Táto zastávka bola zrušená už pomerne dávno, no pamätám sa ešte na časy, keď sa tam zastavovalo.
Zastávka na Štubniach bola zrušená v 12/2010 a krátko na to bol zlikvidovaný aj plechový prístrešok (v smere do BB). V opačnom smere nebol prístrešok ani nika.
Najprv zo zastávok: Na štadlerovom nápreží chýba linka číslo 63 v smere na pršany, a na huštáku 54 v smere na harmanec.
A teraz imhd: linka 69: spoj o 6:20 z mesta už nenavezuje na tureckú (blbosť na n-tú že tomu tak neni) príchod a odchod na SH sú rovnaké, ale nečakajú sa (to som normalne kruto videl na zastavke toto ? ) a neni to na stranke SAD, ale neviem ako to je ? . Neexistujú zastávky Sliačany, Štubne a Pod Šturec (aspon nie su uvedene v CP SAD) aj keď na Pod Štruci určite na požiadanie, je tam aj pristrešok. Na Sliačanoch je niekolko odpočívadiel ale žiadny nenaznačuje že chce volačo riešiť so zastavkou ? . A na Štubniach kde chce zastať? tam neni nič ? . A dolný jelenec má zastávky dve. Na tej druhej (neni nikde uvedená,ale že nikde ? ) je aj označník aj je vynovená, dokonca aj obrubnik má ? .
Dúfam, že v rámci snahy o dosiahnutie historickej vernosti bude vozidlo osadené aj plne nefunkčným optickým informačným systémom a legendárnou handrou ? .
Vybavené interpelácie poslancov MsZ z 21.2.2012
23. Kedy sa plánuje otvoriť starý koridor na Rudlovskej ceste spájajúci Sásovú s centrom? Ktorým účastníkom dopravy bude prechod cez starý podchod vyčlenený?
Odpoveď: Ing. Ľubomír Ryša, PhD., námestník pre rozvoj a výstavbu
V zmysle dostupných informácií od zhotoviteľa stavby Rýchlostná cesta R1 Banská Bystrica – severný obchvat spoločnosti Granvia Construction, s.r.o by mala byť uvedená stavba spustená do prevádzky v júli 2012. Úsek na Rudlovskej ceste vedúci popod starý most pod železničnou traťou bude určený pre peších a vozidlá MHD a dopravnej obsluhy.
Odpoveď: Ing.arch. Ľubomír Keleman, riaditeľ ÚHA
Podľa prijatej koncepcie v predchádzajúcom období bude starý podjazd pod železničnou traťou vyčlenený pre pohyb peších a cyklistickú trasu do Sásovej a pre linku MHD v smere od Sásovej do centra mesta. V súčasnosti je tento priestor obmedzený výstavbou cesty R1 a v rámci uvedenej stavby bude aj čiastočne rekonštruovaný. Je predpoklad, že tento podjazd bude opätovne sprístupnený až po dobudovaní severného a po kolaudácii obchvatu R1.
Práve sa stala nehoda na križovatke Kukučínova - Horná, zle sa to obchádza. Polícia, sanitka. Voz na linke (asi 20, bol neoznačený zboku) to ledva obišiel.
Uvidíme, či ju bude robiť iba SAD ZV, ale sa bude striedať aj s českým dopravcom.
Linka z BB pôjde do Prahy denne (okrem soboty). V sobotu premáva spoj v rovnakej časovej polohe o 6:35(6) z Banskej Bystrice do Bratislavy a tento zrejme zostane aj naďalej.
Od 3.5.2012 začína prevádzku nová medzinárodná autobusová linka Praha - Banská Bystrica, cez Brno, Bratislavu, Nitru, Žiar nad Hronom, Zvolen. Miestenky sa dajú zakúpiť na všetkých predpredajných miestach systému AMS, v ČR a v SR.
Dňa 30.4.2012 končí prevádzka na linke 601701/000100 České Budějovice - Banská Bystrica http://portal.cp.sk/Data/L601701_111211_34614.pdf Dňom 3.5.2012 je nahradená novou medzinárodnou linkou Praha - Banská Bystrica, s vytvorenými prípojmi v Brne na linku 320003 do/z Českých Budějovíc.
V duchu hesla "vzdy to vieme este o trochu viac pokazit" ktore v MHD BB plati odkedy ju sledujem, ma to ani neprekvapuje. Kazdopadne dufam ze to nie je nejaky konspiracny plan na koniec trolejbusov. Otazka znie ci je niekto kto by (v pripade ze by sa tak, bozechran, stalo) tie tbusy kupil a tym teda vykompenzoval to co mesto bude musiet za ne zaplatit (tusim 8,5 miliona spominali).
Kazdopadne, dufam, ze to mesto sa konecne spamata, hoci tomu nie celkom verim...
810zssk
http://imhd.sk/ba/doc/sk/10686/Rekonstrukcia-klboveho-TAM-BUSu-pokrocila.html