Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: brefos #44879:
Pred 6 týždňami som bol na V.Šturci turisticky po červenej TZT Donovaly-Prašnické sedlo-Jelenec. Zastávka sa nielen tam už nenachádza, ale od 12.12.10 sa definitívne zrušila aj tá jednosmerná na odbočke od hlavnej cesty "Motyčky,Pod Šturec" (kedysi bol aj druhý smer). V smere nadol je novo situovaná zastávka "Dolný Jelenec,Jelenská" (nástupište, bus pruh, označník za zábradlím). K tomu Skubínu pre zaujímavosť len dodávam, že v súčasnosti existuje jednosmerná prímestská zastávka BB,Skubín v smere do BB, situovaná medzi Tajov mlyn a rázc. do Riečky na L 601462 (za Mlynskou ul.)
Reply on: fragma #44870:
Áno jazdila tadiaľ linka BB-RK. Hore na sedle bola aj zastávka, myslím Šturec, rozhľadňa (prípadne BB-Schuhu ma opraví), ešte aj dnes sú tam pozostatky tej rozhľadne. Zastávku som nenašiel. ? A ešte zaujímavosť, v 50. rokoch bola aj prímestská linka BB-Skubín. ?
Reply on: BB-Schuhu #44877:
ak by nevysvetlili dostatočne, napíš mi ?
Dnes sa mi v MHD stala jedna skúsenosť, čo sa doposiaľ nikdy nestalo. Na čipovej karte mám vybavenú študentskú zľavu, teda po priložení ČK mi automaticky vydá zľavnený lístok. Všetko toto je v poriadku. Avšak (zrejme to súvisí s nahrávaním novej tarify od 1.7.) v niektorých vozidlách je zľava označená ako "žiak,študent" v iných vozidlách zase nepochopiteľne ako "Deti 6-15 r." - samozrejme za rovnakú cenu. Takže na prvý pohľad by mi to mohlo byť jedno... LENŽE. Dnes som prestupoval v časovom rozpätí 28 minút medzi 2 autobusmi, pričom v každom z nich bola zľava označená odlišne. Z toho dôvodu (pokladňa to vyhodnotila ako lístok inej kategórie a teda že nemám nárok na prestup) mi pokladňa vydala aj v druhom autobuse opäť lístok v hodnote 0,25€, napriek tomu že som bol v limite 45 minút a mal som dostať prestupný za 0,10€. Tak toto je ozaj sila!!! Moja chyba bola, že som si to všimol až doma. Je ale predpoklad, že podobných prípadov sa môže vyskytnúť viacej. Peniaze späť nechcem, ale tetušky v kancelárii SAD ZV mi toto budú musieť vysvetliť... ❗
Chcel by som sa opýtat ci SAD Zvlonem plánuje spravit aplikáciu cestovné poriadky do mobilu zo všetkými spojmi v BB.

Na internete su len staré CP do mobilu nie aktuílne.

Dakujem
Reply on: Spirito #44872:
nejaký zvolenčan riadil to ML-ko. A potom že blaváci jazdia jak idioti, keď nehody robia značky z iných meist ?
Reply on: mirkobb #44873:
asi tak, veď sme v BB ? Na druhú stranu, čo bráni tomu, aby linky 2 a 4 mali výhradné nástupište tam kde teraz a všetky busy z tdaiaľ nech stoja tam, kde linky do Podlavíc? Toto riešenie by mohli prijať dopravcovia bez potreby akejkoľvek úpravy.
Reply on: kvorka #44857:
Zamyslieť nad tým by sa mali predovšetkým na MsÚ Odbore komunálnych služieb konkrétne na Oddelení dopravy a údržby miestnych komunikácií, pretože najaké usporiadanie a konfigurácia jednotlivých nástupíšť a zastávok nie je v kompetencii dopravcu, ale mesta. ? Čiže spísať nejaký podnet a tam to adresovať, následne Oddeleniu dopravných stavieb Stavebného úradu by mohlo byť zadané niečo s tým urobiť, ale ako poznám pomery na MsÚ tak toto asi "nehrozí", že by sa s tým niečo urobilo! ?
Reply on: fragma #44870:
Tak sme radi, že niekoho potešili tie historické CP na AS, ktoré sme tam spolu s kolegom brefosom umiestnili.
Reply on: brefos #44865:
, Re #44866 BB-Schuhu: Veď ja viem, že máte CP v hlave. Chcel som len potvrdiť jeho pamäť hyperlinkom. Hej aj pred 1949?, čo tak linka BB-RK cez V.Šturec prevádzkovaná železnicami? Môj foter na vlastnej koži pamätá prvú linku z 1950 Majer-Kráľová (viezol sa v prvý deň zavedenia zadara). V 90.rokoch som si kupoval knižné CP celej republiky, škoda, že skončili v zberoch (to som ešte nevedel, že sa mi to raz zíde do zbierky). Na AS visí zopár kúskov historických grafikónových CP. http://imhd.sk/bb/index.php?w=2129322f34332928ef2f262e29
Keď už hovoríme o bezplatnej kyvadlovke DPM BB Šp.Dolina (2009-10), v lete to bolo využívané, chodilo to cez Sásovú. Ako to vlastne bolo, bola požiadavka obce o takýto druh dopravy (a SAD-ka nemala záujem)? Keď to potom prebrala SAD Zvolen v r.2010, vyzerá to tak, ako keby ona najprv nechcela a keď videla, že sú spoje využívané, tak "dokopane" súhlasila? Teraz to nejde cez Rudohorskú, nevadí to Sásovčanom (zijdú na Strieborko, či Medený Hámor)?
Reply on: BB-Schuhu #44866:
Veru koncom 90.rokov útlm obce, do Šp.Doliny sa nedalo dostať, ani cez "Xw", teraz je to o dačo lepšie. Prestup v Uľanke na MHD - to bolo super, prímesto šlo od poslednej mestskej zastávky MHD, zrejme odbočka na Šp.Dolinu pod traťou pri cestnom tuneli (kedysi veľmi dávno tam bola aj želez.zast.). Už si nepamätám, ale busy mohli prestojiť na tej slučke k exmotorestu Vesel. Istý čas prvý ranný spoj išiel najprv na Harmanec, až návratom sa dostal do Španej. Krásny to kraj mojich predkov ?
Reply on: BB-Schuhu #44866:
Ja som myslel za čias ČSAD. Však ja tiež viem že napríklad na Jabríkovú jazdili autobusy už skôr. ?
Reply on: brefos #44865:
ale aj pred rokom 1949... 🙂

Re #44864 fragma: Jasné, s cestovným poriadkom z 90. rokov sa to nedá porovnať. Vtedy mala Špania Dolina vlastný autobus, ktorý kmeňovo jazdil do Španej Doliny a v "x" jazdilo cca 10 spojov za deň, cez víkend iba o kus menej. Mnohé spoje boli vedené iba v úseku Uľanka - Špania Dolina, resp. Harmanec - Špania Dolina (robotnícke spoje). V Uľanke bol zabezpečený prestup na MHD. Takýmto spôsobom sa šetrili kilometre v súbehu BB-Uľanka. Takto to fungovalo na väčšine prímestských liniek. Systém bol dlhoročne zaužívaný a určite mali obce lepšiu dopravnú obslužnosť ako dnes. No prišiel rok 1998 a rozprávky bol koniec...

Dá sa ale povedať, že v posledných rokoch zopár spojov do Španej Doliny pribudlo, takže aspoň čiastočné zlepšenie tu je. Ten spoj 14:20aL zo Španej Doliny (zavedený v roku 2009 - vtedy ešte prevádzkovaný DPM BB, od roku 2010 ho robí SAD ZV) jazdí najmä počas pekných letných dní slušne využitý.
fragma: Však BB-Schuhu má v hlave celý cestovný poriadok, už najmenej od roku 1949. Povie ti aj odchody z Bystrice do Badína hore na Javorovú z r.1966 ?
Reply on: BB-Schuhu #44862:
Dávam Ti za pravdu, 9:45(3) a 14:00c+14:00(3,5)w viď odchody CP z AS z roku 2005 http://www.imhd.sk/bb/?www=info/sadodchody2005 a grafikón z r. 2007 http://www.imhd.sk/bb/clanky/cp_na_stiahnutie/L601411_070101.pdf
Inak dodávam, že v časoch okolo r.2005 bola linka na Šp.Dolinu samostatná, okolo r.2006 sa zlúčila s tureckou a starohorskou dohromady. Odvtedy sa teda pridali spoje: 9:45(5)L, 13:45aL, 14:00w, (teda vo w aj v 1,2,4w), túto sezónu odbudol sobotný "klopačkový" letný bus okolo 22:00(6)L...K 185 trvácim obyvateľom pripočítajme stovku chatárov (až z BA), turistov, historické zaujímavosti (montánny park, štôlne..), no zaslúži si to lepšie spojenie. Aký to kontrast z dolnou Uľankou a nielen výškový ?
Reply on: BB-Schuhu #44862:
Máš pravdu asi ty, už som CP z tej doby nenašiel...Mne tiež nevadí veľký počet liniek cez ŽST, len tá organizácia dopravy by mohla byť lepšia. Stále čakáme na terminál ŽST&AST a ten nikde ?
Reply on: fragma #44859:
K Španej Doline. Pokiaľ si dobre pamätám, tak ten spoj 9:45 (3) do Španej Doliny vznikol nejakých cca 5-6 rokov dozadu a čo si pamätám, tak vždy jazdil iba v stredu. To čo spomínaš Ty, mi pripomína popoludňajší spoj o 14:00 do Španej Doliny. Tento spoj jazdil cez školské vyučovanie každý deň (14:00c), avšak počas prázdnin iba v stredu a piatok (14:00w(3)(5)). Približne v čase, keď dopravu začal zabezpečovať SAD ZV, tak boli tieto spoje zlúčené do 14:00x (to znamená že jazdí každý pracovný deň - a to aj cez prádzniny).
Problém prehustenej autobusovej dopravy na železničnej stanici je zaujímavou témou. Pri poslednej veľkej reorganizácii dopravy v septembri 1994 bol zaužívaný dobrý systém, kedy trolejbusy jazdili na ŽST a autobusové linky na autobusovú stanicu. Celý systém sa začal rozbíjať v 1996, kedy boli autobusové linky z AS presmerované na Parkovisko Mičinská (s výnimkou linky do Malachova - tá bola presmerovaná na ŽST). A takto to postupne začalo - potom pribudla L20, 80, neskôr linky do Podlavíc a ďalšie linky do Sásovej (zachádzka L26 - neskôr nahradená novou L28) a ostatných mestských častí (L33, 41, 43).

Ale úprimne mám povedať, to že na železničnú stanicu jazdí veľký počet autobusových liniek, nepovažujem za problém. Určite je to lepšie riešenie, ako keď väčšina liniek MHD predtým začínala na Uhlisku. Teraz cestujúci vystúpi z vlaku a rovnako prejde do MHD. Predtým sa človek musel aj s batožinou premiestniť na Park. Mičinská a odtiaľ buď do Podlavíc alebo Sásovej.

Riešenie vidím v tom, že sa prebuduje súčasné priestranstvo (využitie voľnej plochy medzi ŽST a plotom AS). V každom prípade najideálnejším riešením by bola výstavba nového autobusového terminálu, prepojeného s ŽST, v rámci ktorého by mala dostatočný priestor aj MHD. Lenže toto je hudba budúcnosti...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.