Problém prehustenej autobusovej dopravy na železničnej stanici je zaujímavou témou. Pri poslednej veľkej reorganizácii dopravy v septembri 1994 bol zaužívaný dobrý systém, kedy trolejbusy jazdili na ŽST a autobusové linky na autobusovú stanicu. Celý systém sa začal rozbíjať v 1996, kedy boli autobusové linky z AS presmerované na Parkovisko Mičinská (s výnimkou linky do Malachova - tá bola presmerovaná na ŽST). A takto to postupne začalo - potom pribudla L20, 80, neskôr linky do Podlavíc a ďalšie linky do Sásovej (zachádzka L26 - neskôr nahradená novou L28) a ostatných mestských častí (L33, 41, 43).
Ale úprimne mám povedať, to že na železničnú stanicu jazdí veľký počet autobusových liniek, nepovažujem za problém. Určite je to lepšie riešenie, ako keď väčšina liniek MHD predtým začínala na Uhlisku. Teraz cestujúci vystúpi z vlaku a rovnako prejde do MHD. Predtým sa človek musel aj s batožinou premiestniť na Park. Mičinská a odtiaľ buď do Podlavíc alebo Sásovej.
Riešenie vidím v tom, že sa prebuduje súčasné priestranstvo (využitie voľnej plochy medzi ŽST a plotom AS). V každom prípade najideálnejším riešením by bola výstavba nového autobusového terminálu, prepojeného s ŽST, v rámci ktorého by mala dostatočný priestor aj MHD. Lenže toto je hudba budúcnosti...
Ale úprimne mám povedať, to že na železničnú stanicu jazdí veľký počet autobusových liniek, nepovažujem za problém. Určite je to lepšie riešenie, ako keď väčšina liniek MHD predtým začínala na Uhlisku. Teraz cestujúci vystúpi z vlaku a rovnako prejde do MHD. Predtým sa človek musel aj s batožinou premiestniť na Park. Mičinská a odtiaľ buď do Podlavíc alebo Sásovej.
Riešenie vidím v tom, že sa prebuduje súčasné priestranstvo (využitie voľnej plochy medzi ŽST a plotom AS). V každom prípade najideálnejším riešením by bola výstavba nového autobusového terminálu, prepojeného s ŽST, v rámci ktorého by mala dostatočný priestor aj MHD. Lenže toto je hudba budúcnosti...
PIT
Nástupište L2+4 je využívané autobusovými linkami vychádzajúcimi, resp. prechádzajúcimi z/cez ŽST v svojich hlavných smeroch, t. j. na Sásovú, Uľanku, či nemocnicu, pričom nepredpokladám, že by sa to zmenilo snahou o používanie toho voľného nástupišťa, keďže by vznikla potreba všetky tie vozidlá preháňať cez trolejbusové výstupištia (dobrý chaos bol aj keď parazitovali nezákonné duplicitné X-linky) a krúžiť cez celý areál tejto najzložitejšej zastávky v meste, čím by sa predlžoval čas "státia/prechodu" a celkovo komplikoval prechod vozidiel touto zastávkou.