však práveže to. Keď tam nebol racionálny dôvod, tak aký iný bol na ťahanie L26 keď tam mohla v úseku ŽST - Internátna premávať iba L7 v lepšom intervale.
Súčasťou zmien je aj názvoslovie zastávok. Konečne je vo všetkých linkách správne použitý názov "Kollárova, rázc." (predtým nesprávne "Kollárova"). Doteraz bola na linkách 35-36 písaná aj zastávka Rudlovská cesta, STV (hoci bola pre tento smer zrušená už v apríli 2007).
Rovnako sa upustilo od krkolomných pomenovaní "Kremnička, krematórium" - teraz iba "Krematórium", podobne jednoducho a jasne "Vozovňa". Plus všetko to, o čom som písal pred časom.
Nové názvy zastávok - Rudohorská, pošta,, Tajovského, pod nemocnicou,, THK, rázc.,, Buková,, Kostiviarska, žst (doteraz chybne Kostiviarska, ZŠ - lenže to nemalo byť ZŠ (základná škola) ale ŽS (železničná stanica) - roky som na to upozorňoval a až teraz zmena!).
ibaže porátaj si, že keď máš 5 spojov za hodinu s klbákovým trolejbusom, tak kapacita je 550 os/h, sólo má kapacitu 70 osôb, čo pri 6 spojoch robí kapacitu 420 osôb. K tomu ešte je tam aj oslabenie počas sedla z 15min na 20. Ja nepovažujem Banskú Bystricu za nejakú vidiecku prevádzku MHD, klbáky by sa tu na niektotých linkách uživili. Keď na nejakú linku nasadíš klbáky môžeš mať o niečo dlhší interval no ušetríš vzkm a tiež ušetríš aj na šoféroch. Iba z toho čo som tu občas prehodil reč, by som klbáky nechal na L1,2 a 6 a možno aj na L3.
Zaujímalo by ma inak, že ako by si poriešil náhradu za L21 na Sládkovičovej a ako by si riešil L22 ktorá má mierne zachádzku na Zvolenskú cestu, či by to pri 40min v špičke poberalo keby to vozilo ľudí až z Rakytoviec. Mňa napadá riešenie také, že spraviť namiesto L21,22 a 23 jednu nosnú linku z Pieninskej a časť spojo ukončiť v centre, časť by pokračovala v trase L22 do Rakytoviec, k Panelárni by namiesto L23 premávali vybrané spoje L28.
este doplnim ze som rad ze je konecne nocna linka...aj ked by to mohlo byt viacej spojov, pripadne aj druha linka na radvan a foncordu pripadne podlavice...ale to by som uz asi fakt chcel vela
a nechapem preco na expresnu linku 90 zavadzaju neustale nove zastavky, teraz europa a karlovo, ved uz nestoji iba na troch zastavkach...je to smiesne...
takze az teraz som sa dostal ku cestovnym poriadkom...a musim povedat ze konecne niekomu doplo na vytvorenie intervalov...a sprehladnenie cp..hlavne pri linkach 34-36, vyplnenie dier na 24+25, odstranit chaos na linkach 21+22 na krematoriu a v rakytovciach. pravdupovediac prekvapila ma linka 23 v sedle a zamrzela linka 20 kedze chodi 4 minuty pred linkou 22, mohlo sa to spravit v 15 minutovom intervale...21 20 22 23..ale to by som uz vela chcel asi...a to by uz bol fakt peckovy interval na sasovu...este ma opat zarazila linka 33 cez jesendky vrsok, takze zase sa tam bude vozit vodic a par ludi...a najviac ma tesi zavedenie tych mesacnikov celosietovo...?
z hladiska vypravenia autobusov je zaujimave najma prechod z linky 26 na 28 alebo naopak na starohorskej v sedle a cez vikend, konecne sa vyriesili tie 40 minutove prestoje na stanici, pride linka 26 na starohorsku a pokracuje ako 28 na stanicu, a aj tam sa konecne zaviedol rozumny interval cez vikend...nie 25 min.
taktiez to vyzera tak ze autobusy z linky 34 nebudu prechadzat na linku 35 alebo 36, kedze tieto maju krasny hodinovy interval dokopy...a jeden bus bude striedat 35 a 36...neratal som do toho bezpecnostne prestavky
a cez vikend to vyzera bud na jeden alebo dva busy akoze vymetace liniek ako bola doterajsia 42/1 alebo je to vyriesene ze po bezpecnostnej pauze ide autobus na inu linku...uvidime celkom sa tesim ?
blbé je, že zatiaľ čo k autobusom pribudnú nové klbáky, tak k trolejbusom iba krátke trolejbusy so zle riešeným interiérom. Takže neviem čím by sa posilnili L2 a 4 ako náhrada za L21 na Sládkovičovej, keby sa takéto niečo udialo.
- áno, súčasná linka 101 (od 1.7.2011) mi nápadne pripomína ex. 31 (aj keď s výraznými modifikáciami)
- súhlasím s PIT-om, obsluha Pršianskej terasy podľa mňa stačiť nebude a už teraz mi je jasné, že toto nebude dlhodobo únosný stav. Inak oceňujem predĺženie až na Mosadznú ul, avšak pri 4 spojoch to miestni obyvatelia ocenia len obmedzene.
- zrušenie minibusov na Fončorde nepovažujem za problém, linka č. 102 mala v úseku Štadlerovo nábrežie - Rooseveltova nemocnica súbeh s L1 a do Skubína jazdí linka č. 35, po novom v krásnom 60/120 min. intervale
- linkou č. 101 po Fončorde skoro nikto jazdiť nechcel, keďže sa to kľukatilo kade-tade. Dokonca niekedy cestujúci z terasy vystúpili na Sládkovičovej a tam prestúpili napr. na L2.
- ak to zhrnieme, z pôvodných minibusových liniek 101-105 zostalo v premávke to, po čom bol najväčší dopyt (t.j. obsluha Uhliska, Centra, Rudlovej a starej Sásovej) a to je hlavné, takže nevidím v tom problém
- sekundárne sa obnovuje obsluha Štiavničiek
- linka č. 101 bude v úseku ŽSR - Centrum premávať po Ceste k nemocnici. Rozumiem, že je to zrejme kvôli požiadavke mať spojenie k starej nemocnici, ale tá trasa mi príde ako dosť veľká zachádzka. O.k. mne to neprekáža, ale som si istý, že cestujúci budú šomrať - chudáci vodiči...
- čo bude ďalej, bude silno závisieť od príp. nákupu ďalších minibusov.
Si ma nepochopil, ja s nim suhlasim tiez (som to aj napisal koniec koncov), ale vravim ze v minulosti sadzv vynasali tieto linky do nebies a urobili taku propagandu ze ich zrusenie by prinieslo burku nevole urcitych ludi aj ked tieto linky nevyuzivaju alebo vyuziju raz za tyzden-dva, nehovoriac o poslancoch ktori by na tom nahanali hlasy... viem ze su to doslova blbe dovody ale co narobis... a koniec koncov sadzv to moze byt jedno, ak budu vozit vzduch tak zan dostanu dotaciu
Vynimocne musim suhlasit s PITom
Rusit trolejbusove spoje kvoli subeznej autobusovej linke je do neba volajuca kravina. Nech sa 22 predlzi po Rakytovne a 21 zrusi (spoje nech sa presunu napr na 23). Pre pripadny vypadok spojov v Kremnicke by sa mohli po Krematorium predlzit vsetky spoje linky 90. A Sladkovicovu riesit vyhradne trolejbusmi.
Bolo by dobre, keby ste si v Bystrici este uvedomili, ze pri existencii mesacnikov nie je potreba X liniek odvsadial vsade, ale ze mozete bez problemov prestupit!
To iste plati o linke 26!
A naprosto suhlasim aj s PITovym navrhom na vikendovu upravu 24+25. Ved ten sucasny vikendovy grafikon je ukazka naprostej demencie.
To je samozrejme, ale ako sa hovori lepsi vrabec v hrsti ako holub na streche. Ked si to porovnam so septembrom 2006 je to jedna basen co je tu dnes. A ked neprsi tak aspon kvapka.
Tie subehy v radvani mas pravdu, aby z kremnicky chodil bus cez vikend kazdu polhodinu je nezmysel, ale si vezmi keby ich zrusili zacali by vypisovat babky ako nemozu ist na cintorin atd a tiez rakytovce/kremnicka by boli proti samozrejme by sa toho chytili ich mestski poslanci a zriadil by sa este vacsi nezmysel ako je dnes ked kazdy druhy spoj ide inak. Alebo by bola dalsia linka ktora by nemala zmysel. Toto je myslim riesenie aj vlk syty aj ovca cela.
Linky 3+5 cez prazdniny sa skomplikovali ale zasa na prazdniny to bohate staci, ved 75% cestujich chodi do skol a babky s doktormi do nemocnice uz nejak zajdu.
101 102 no ano koncepcia sa zmenila ale teraz mi to pride ako niekdajsia linka 31 (nie som si isty cislom) co sa otacala na hlbokej. V stave v akom su minibusy ked nepredpokladam nakup novych sa aspon zachovala obsluha starej sasovej, rudlovej a uhliska.
V zasade sa da povedat, ze situacia momentalne zodpoveda tomu, ako keby v roku 2004 BBDS nesprivatizovali protizakonnym podvodom CSAD Ostrava, ale Bystricka Dopravna Spolocnost (majitel CSAD ZV). Akurat predtym sme nemuseli pocuvat kecy o tom, aky je kto zachranca a podobne slinty.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.