Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ibibah #27078:
Ze aj ty ako poiii na dacom ficite? uz nam prezradis co za kvalitka to je? ?

A inak co si myslel tym cerstvym vzduchom z Cachova?
Reply on: Papyr #27019:
"Ked postupne zacinali jazdit jednotlive trolejbusove linky (obsluhovane mestskym DP), samozrejme SAD Zvolen zaroven zacala stracat licencie na prevadzkovanie tychto liniek. ... LENZE SAD Zvolen sa nemienila vzdat ani len kusku podielu na prepravnom trhu, a tak v rozpore s platnou licenciou zacala prevadzkovat "truc-linky" oznacene X9, X3, X2 a podobne - vzdy s cislom trolejbusovej linky a vzdy v tej istej trase a v tych istych casoch ako trolejbus. Jednoducho sa snazili "odchytavat" konkurencnemu Dopravnemu podniku cestujucich z trolejbusov, aby Dopravny podnik nemal ziadne trzby, a teda aby to cim skor "zabalil". Niektore z tych liniek prevadzkuje SAD Zvolen dodnes, pricom na ne vobec nema platnu licenciu od mesta, cim PORUSUJE ZAKON. Lenze - mestu ako organu, ktory si verejnu dopravu od dopravcov objednava a zrejme ani nikomu inemu, kto by bol opravneny zasiahnut, to nevadi."

Papyr, mohol by si vysvetlit, ako dopravca ktory ma licenciu na 6 rokov MHD v BB zacne stracat licencie? To si ako predstavujes, ze v decembri 2005 bola podpisana nejaka zmluva, na zaklade ktorej SAD ZV investoval do BB nemale peniaze, aby sa po roku dozvedel, ze straca licencie?? Nuz fakt je, ze stratil cast zdroja pre financovanie MHD a preto vratil mestu cast autobusov. Ale o tom pisal uz skor: zavedenim truclejbusovych liniek bola vykopana vojnova sekera. No a vo vojne, to si priznajme, sa nepozera na transparenty ani na lesk karoserií. Ale priznajme si : od leta 2006 bol v BB historicky najkvalitnejsi vozovy park s absolutnou prevahou novych pohodlnych vozidiel. V zavere roku 2007 sme sa ocitli vo vojne, ktorej sa prisposobili obaja prepravcovia svojim sposobom: SAD ZV prisposobil svoje kapacity novej situacii a ja tomu rozumiem. DPM BB v roli priekopnika ochrany zivotneho prostredia zasobuje mesto cerstvym vzduchom z Cachova a okrajovych casti mesta. Aj tomu rozumiem. Vysledok dobre vystihla vo vcerajsom prispevku nasa spoluobcianka: "keď sa zavedením t-busov zhoršili aj prepravné služby z iných častí mesta /zavedenie starých rozheganých autobusov/". No naozaj, nebyt znovuvzkriesenia nasich zombikov - dnes sa vozime inak.

Ale nezufajme : tato vojna potrva este 140 dni. A potom uvidite co ste este nevideli...
Reply on: mirkobb #27076:
Je spatny hospodar, ktory plati inemu "za kosenie travy" jeho smradlavymi kosackami, pricom ma tie vlastne nevyuzite! ? ?
Reply on: Papyr #27019:
Este snad treba dodat, ze medzitym "flotilu elektrickych kosaciek" najnovsie doplnili uz aj "benzinove kosacky" v pocte 34 kusov na ktore zatial tiez nie je efektivne vyuzitie.. ? ?
To, že SAD ZV prevádzkuje X-linky ma ani nejako neprekvapilo, to sa dalo čakať. V žiadnom prípade ma to neteší, ale ešte väčšmi ma hnevá pasivita mesta. Ja sa pýtam (ak to niekto z mesta číta), dokedy bude mesto dotovať súbežnú L26 na Tulskú s taktiež dotovanou trolejbusovou L6. X-linky odoberajú cestujúcich, no parazitická L26 je okrem toho aj dotovaná z mestského rozpočtu. Dokedy?! Na to sa už pomaly ani nedá dívať.

L21 a 22, vedel by som si ich predstaviť aj v inej forme (stačila by snáď jedna linka po Zvolenskej), ale dobre... Toto ešte dokážem prežiť. Ešte raz zdôrazňujem, že L26 je chorá linka a výsmechom celého linkového vedenia. Ak už mesto trvá na nejakej takejto linke, tak nech ju aspoň presmeruje z Tulskej, ale aj tak si myslím, že ako priame spojenie Sásovej a Fončordy stačí L24.
Reply on: S499.1023 #27068:
Osobne to nepovazujem za moc dobry napad a to z nasledovneho dovodu: Uz aj tak vznika pre niektorych chaos kvoli dvom dopravcom a dvom kartam. Zatial ludia vedia, ze ked nastupia do trolejbusu, alebo minibusu tak tam plati DPMBB a v autobuse plati SAD ZV. Ale neviem si predstavit ten chaos ktory by nastal keby ludia museli skusat ze ktora karta v buse plati. Vlcaci nebudu studovat nalepky ze co je to za dopravcu.

Ja verim ze raz celu dopravu prevezme DPMBB a bude po problemoch. Ci sa tak stane, to ani srnka netusi..
Uz tu bolo dost popisanych moznosti, ake dôvody proti existencii X-kovym linkam môze mesto pouzit ako argument na ich zakazanie, takze to uz nebudem opakovat a spomeniem dnesny postreh z Namestia Slobody.
Zastavkove zalivy su dimenzovane na urcity pocet vozidiel ktore v dany okamih pristavia na cas nevyhnutny na zastavenie v zastavke, pricom ostatne vozy stoja cakajuc pre nimi, kym sa uvolni miesto, za ten cas "popotahuju" az na zastavku, no kym sa tak stane, blokuju vsetku ostatnu dopravu, a presne to sa v BB momentalne na viacerych miestach deje, ze kvôli "trucovym" linkam kolabuje uz aj tak preexponovana doprava najmä na spominanom namesti, Stadlerovom a Stefanikovom nabrezi, Hustaku, pri Usvite, a urcite aj na inych miestach! Tak je namieste otazka, preco mesto dopusti nelegalne(a smradiace k tomu!) linky subezne s legalnymi, ked vie ake obrovske problemy s dopravou v BB boli uz aj pred zavedenim tychto "fantomovych" liniek..?! ❓ ?
Reply on: draxter #27069:
Skôr-či neskôr sa to bude musieť riešiť, pretože L103 už má taký mesiac dosť výrazné kapacitné problémy. To je čistý fakt, na jednej strane je to pozitívne. Nikto nemohol predvídať tak veľký záujem o takýto druh dopravy, keď sa citybusy spúšťali. Na druhej strane je to problém, pretože ľudia sa tlačia, občas sa aj nedostanú. Dochádza k meškaniam spojov, občas vládne nervozita a dôchodcovia namiesto toho, že by radi sedeli, tak nielenže musia stáť, ale ešte sa aj tlačiť.

Druhý fakt je, že dopravná dostupnosť Sásovej a Podlavíc, ktorú zabezpečujú dominantne zvolenčania, je na slabej úrovni (napr. hlavné ťahy Nám. Slobody-Rudohorská-Strieborné námestie, Podlavice-mesto).

Tretí fakt je, že teraz má DPM BB 34 voľných autobusov (aj keď 20 z nich zatiaľ asi nemôže jazdiť).

Myslím si, že riešenie týchto otázok by malo byť náplňou práce DPM BB v budúcnosti (samozrejme popri stabilizácii pomerov v oblasti trolejbusov). Bude dobré, ak služby DPM BB bude môcť využívať čo najširší okruh cestujúcich.
Reply on: draxter #27069:
To je asi nemožné, lebo kĺb sa nevopchá do zákruty z bakossovej na námestie a iných zákutí v BB. Najlepšie by boli SOR-y 9.5 na L 101 - 105 v čase dopr. špičky, keď je v Stratosoch tlačenica.
Reply on: draxter #27069:
Nie. Lepšia sranda by boli x22, x24 a x25 😛
Reply on: S499.1023 #27068:
no bolo by zaujímavé vidieť kĺb na L103,104... ale aj tak by to stálo za to urobiť interval 15/20/20 na preklade. ?
Reply on: mirkobb #27029:
Však mne nie je jasné, prečo sa tých 35 či koľko vrátených autobusov nepoužije na linky do Sásovej. To by ste videli, ako rýchlo by STS CCC chcela clearing ? .
Reply on: adrive #27028:
Súčasná forma mesačníku NEBRÁNI nástupu všetkými dverami, ako sa možno presvedčiť v ExSlotove a v Nitre. Treba len dokúpiť čítačky ku všetkým dverám a tie nie sú zadarmo. Takže verím, že sa dočkáme.
Reply on: 810zssk #27007:
Primátor povedal, že nechce zavádzať mesačníky bez evidencie.
Reply on: Vladimír #27062:
ja nemam ziadne poziadavky ja konstatujem a prejavujem svoj nazor ? a ako som spomenul nizsie vravel som o tom ze pre firmu ktora prevadzkuje dopravu je to nevyhodne.....a co sa tyka ceny jasne ze nie za 500 ale ked tak aspon za 800 ale to sa v BB nejde konat tak naco to rozvadzat.

Ja som max. spokojny a fandim Dpmbb. Veci ohladom mhd sa pohli dopredu je tu dopravca ktory ma snahu robit kvalitnu mhd a ja uz len cakam na den kedy bude prevadzkovat celu MHD a dufam ze to nebude trvat vecne.
Reply on: adrive #27063:
ale vacsinou vzdy nejaku sankciu zaplatis. Nie sice v plnej vyske, ale zaplatis.
Reply on: Papyr #27060:
Nie je to náhodou aj tak, že ak si doma zabudneš neprenosný a kontroluje ťa revízor, stačí ti občiansky a oni si zistia, či si v tom čase mal alebo nemal platný mesačník? Tým pádom sa nemusíš vracať domov, ak si ho náhodou zabudol a nenosíš všetky veci pokope?
Reply on: Bystrican. #27056:
Myslím, že v tomto máš skutočne nadštandardné požiadavky. Lebo nie v Bystrici, ale doslova všade v našich "zemepisných šírkach" boli a sú predplatné lístky neprenosné.
Isteže, väčšie mestá poznajú aj prenosné mesačné lístky. Ale to už samozrejme s cenami brutálne vyššími oproti neprenosným - obyčajne ich využívajú organizácie.
Reply on: JJ #27059:
ved preto som dodal to o tych trzbach....cize ja nenamietam len konstatujem co by bolo vyhodne v tomto pripade pre obcana urcite nie pre firmu ktora prevadzkuje dopravu:) A s tymi isicmi je to ako teda?
Reply on: Bystrican. #27056:
V Prahe to maju vyriesene tak, ze mas dva druhy casovych cenovych programov: "bez evidence osobnich udaju" (po starom prenosny) a "s evidenci jmena a data narozeni" (po starom neprenosny). Ten prvy je asi o polovicu drahsi.

Inak sa dost cudujem, ze bystricke karty nemaju fotku... Inde mavaju.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.