Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #27068:
Osobne to nepovazujem za moc dobry napad a to z nasledovneho dovodu: Uz aj tak vznika pre niektorych chaos kvoli dvom dopravcom a dvom kartam. Zatial ludia vedia, ze ked nastupia do trolejbusu, alebo minibusu tak tam plati DPMBB a v autobuse plati SAD ZV. Ale neviem si predstavit ten chaos ktory by nastal keby ludia museli skusat ze ktora karta v buse plati. Vlcaci nebudu studovat nalepky ze co je to za dopravcu.

Ja verim ze raz celu dopravu prevezme DPMBB a bude po problemoch. Ci sa tak stane, to ani srnka netusi..
Uz tu bolo dost popisanych moznosti, ake dôvody proti existencii X-kovym linkam môze mesto pouzit ako argument na ich zakazanie, takze to uz nebudem opakovat a spomeniem dnesny postreh z Namestia Slobody.
Zastavkove zalivy su dimenzovane na urcity pocet vozidiel ktore v dany okamih pristavia na cas nevyhnutny na zastavenie v zastavke, pricom ostatne vozy stoja cakajuc pre nimi, kym sa uvolni miesto, za ten cas "popotahuju" az na zastavku, no kym sa tak stane, blokuju vsetku ostatnu dopravu, a presne to sa v BB momentalne na viacerych miestach deje, ze kvôli "trucovym" linkam kolabuje uz aj tak preexponovana doprava najmä na spominanom namesti, Stadlerovom a Stefanikovom nabrezi, Hustaku, pri Usvite, a urcite aj na inych miestach! Tak je namieste otazka, preco mesto dopusti nelegalne(a smradiace k tomu!) linky subezne s legalnymi, ked vie ake obrovske problemy s dopravou v BB boli uz aj pred zavedenim tychto "fantomovych" liniek..?! ❓ ?
Reply on: draxter #27069:
Skôr-či neskôr sa to bude musieť riešiť, pretože L103 už má taký mesiac dosť výrazné kapacitné problémy. To je čistý fakt, na jednej strane je to pozitívne. Nikto nemohol predvídať tak veľký záujem o takýto druh dopravy, keď sa citybusy spúšťali. Na druhej strane je to problém, pretože ľudia sa tlačia, občas sa aj nedostanú. Dochádza k meškaniam spojov, občas vládne nervozita a dôchodcovia namiesto toho, že by radi sedeli, tak nielenže musia stáť, ale ešte sa aj tlačiť.

Druhý fakt je, že dopravná dostupnosť Sásovej a Podlavíc, ktorú zabezpečujú dominantne zvolenčania, je na slabej úrovni (napr. hlavné ťahy Nám. Slobody-Rudohorská-Strieborné námestie, Podlavice-mesto).

Tretí fakt je, že teraz má DPM BB 34 voľných autobusov (aj keď 20 z nich zatiaľ asi nemôže jazdiť).

Myslím si, že riešenie týchto otázok by malo byť náplňou práce DPM BB v budúcnosti (samozrejme popri stabilizácii pomerov v oblasti trolejbusov). Bude dobré, ak služby DPM BB bude môcť využívať čo najširší okruh cestujúcich.
Reply on: draxter #27069:
To je asi nemožné, lebo kĺb sa nevopchá do zákruty z bakossovej na námestie a iných zákutí v BB. Najlepšie by boli SOR-y 9.5 na L 101 - 105 v čase dopr. špičky, keď je v Stratosoch tlačenica.
Reply on: draxter #27069:
Nie. Lepšia sranda by boli x22, x24 a x25 😛
Reply on: S499.1023 #27068:
no bolo by zaujímavé vidieť kĺb na L103,104... ale aj tak by to stálo za to urobiť interval 15/20/20 na preklade. ?
Reply on: mirkobb #27029:
Však mne nie je jasné, prečo sa tých 35 či koľko vrátených autobusov nepoužije na linky do Sásovej. To by ste videli, ako rýchlo by STS CCC chcela clearing ? .
Reply on: adrive #27028:
Súčasná forma mesačníku NEBRÁNI nástupu všetkými dverami, ako sa možno presvedčiť v ExSlotove a v Nitre. Treba len dokúpiť čítačky ku všetkým dverám a tie nie sú zadarmo. Takže verím, že sa dočkáme.
Reply on: 810zssk #27007:
Primátor povedal, že nechce zavádzať mesačníky bez evidencie.
Reply on: Vladimír #27062:
ja nemam ziadne poziadavky ja konstatujem a prejavujem svoj nazor ? a ako som spomenul nizsie vravel som o tom ze pre firmu ktora prevadzkuje dopravu je to nevyhodne.....a co sa tyka ceny jasne ze nie za 500 ale ked tak aspon za 800 ale to sa v BB nejde konat tak naco to rozvadzat.

Ja som max. spokojny a fandim Dpmbb. Veci ohladom mhd sa pohli dopredu je tu dopravca ktory ma snahu robit kvalitnu mhd a ja uz len cakam na den kedy bude prevadzkovat celu MHD a dufam ze to nebude trvat vecne.
Reply on: adrive #27063:
ale vacsinou vzdy nejaku sankciu zaplatis. Nie sice v plnej vyske, ale zaplatis.
Reply on: Papyr #27060:
Nie je to náhodou aj tak, že ak si doma zabudneš neprenosný a kontroluje ťa revízor, stačí ti občiansky a oni si zistia, či si v tom čase mal alebo nemal platný mesačník? Tým pádom sa nemusíš vracať domov, ak si ho náhodou zabudol a nenosíš všetky veci pokope?
Reply on: Bystrican. #27056:
Myslím, že v tomto máš skutočne nadštandardné požiadavky. Lebo nie v Bystrici, ale doslova všade v našich "zemepisných šírkach" boli a sú predplatné lístky neprenosné.
Isteže, väčšie mestá poznajú aj prenosné mesačné lístky. Ale to už samozrejme s cenami brutálne vyššími oproti neprenosným - obyčajne ich využívajú organizácie.
Reply on: JJ #27059:
ved preto som dodal to o tych trzbach....cize ja nenamietam len konstatujem co by bolo vyhodne v tomto pripade pre obcana urcite nie pre firmu ktora prevadzkuje dopravu:) A s tymi isicmi je to ako teda?
Reply on: Bystrican. #27056:
V Prahe to maju vyriesene tak, ze mas dva druhy casovych cenovych programov: "bez evidence osobnich udaju" (po starom prenosny) a "s evidenci jmena a data narozeni" (po starom neprenosny). Ten prvy je asi o polovicu drahsi.

Inak sa dost cudujem, ze bystricke karty nemaju fotku... Inde mavaju.
Reply on: Bystrican. #27056:
casove listky boli v BB vzdy neprenosne. A neviem ako je to inde, ale myslim si, ze aj v inych mestach je to tak. Si vezmi, ze napr. taka 4-clenna rodina by mohla teoreticky jazdit na jednu kartu, i ked nie sucasne v jednom vozidle. Znie to hlupo, ale dostanem od tejto rodiny 4x menej penazi.

Si vezmi priklad, ze ak kazdy clen rodiny denno denne cestuje MHD. Cesta do roboty, cesta z roboty (skoly) x 21 pracovnych dni v mesiaci = 2 x 546,- Sk plne cestovne + 2 x 252,- Sk polovicne = 1596,- Sk. Povedzme, ze kazdy z nich potrebuje vyuzivat MHD v iny cas alebo ak sa tie casy zrovna prekryvaju, tak si poziciam kartu jednoducho od niekoho ineho. A zrazu DPM dostane za 4-clennu rodinu dohromady 500,- Sk.

Celou pointou tohto opatrenia je v prvom rade neobmedzene cestovanie **** rovnakych, resp. nizsich nakladoch, ktore ste do MHD vrazali aj doteraz. Rozdiel je v tom, ze predtym si za 500,- Sk spravil dohromady 38,5 jazdy, zatial co teraz mozes jazdit od rana do vecera kazdy den.
Reply on: Bystrican. #27057:
sorry za spam len sa chcem ospravedlnit ze som pisal ako madar v predchadzajucom prispevku kedze som nechtiac skor dal odoslat ako som skontroloval ?
Reply on: Bystrican. #27056:
Dalsia moznost je cipova karta typu vysokoskolskej karty isic ? ale toby bola trosku drahsia zalezitost no totoznost by bola hned moznost overenia totoznosti.

Inak studentom ktori cestuju casto trolejom cize pendlovanie hore na tajovskeho, umb....sa ten casovy listok oplati....

Zaujimalo by ma vsak kedze zevraj isic karta funguje v trolejnuse aj ked je nabita u sadzv ako to bude v priapde aktivovania casoveho listku na nej hmm.?
Reply on: JJ #27055:
Som velmi spokojny s tymi casovymi listkami v karte....ale tiez sa mi nepaci to ze je to neprenosne..... Vsak naprikald teraz ked si poziciam cipovu kartu od niekoho ineho nie je problem.... a kebyze si tento casovy listok kupi rodina jeden tak by to kludne mohla vyuzivat samozrejme ze nie tak ze pojdu vsetci naraz s nim ?.... ale na druhej strane chapem dalsiu vec a to su trzby preto proti takemuto sposobu neprotestujem a schvalujem ho v sucasnej situacii ? ale zase z biedy to nevytrhne preto by to mohlo byt aj takto snad casom...:)

Jedinu vaznejsiu vyhradu mam voci vydavaniu listka no ale co uz ked evidencia musi byt i ked je to sprostost kedze revizori by mali mat citacky podla toho zistit ci mam platny casovy alebo nemam....

Ale som zvedavy na to kontorlovanie obcianskeho atd....
Reply on: adrive #27054:
niekedy je už potom naozaj ťažko vyhovieť ...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.